Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #1 Skrevet 14. april 2016 Jeg skal snart ha oppkjøring og er veldig nervøs, ettersom jeg kun får en sjanse for å bestå før jeg har termin (stryker man, har man 4 ukers karantene). Så dere som strøk, hva slags feil gjorde dere? Må bare passe på å ha tungen rett i munnen. Skal ha en kjøretime med kjøreskolelæreren min før oppkjøring, men er allikevel ekstremt nervøs. Håper dere vil svare, hadde satt stor pris på det. Anonymous poster hash: f775c...474
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #2 Skrevet 14. april 2016 En venninne holdt på å kjøre ned en veiarbeider, og sensoren måtte bråbremse for henne, rulle ned vinduet og beklage seg til mannen. Hun strøk. Anonymous poster hash: 4f31c...56e
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #3 Skrevet 14. april 2016 Kjørte feil vei inn i en (liten) rundkjøring🙈 Hjernen min tolket det rett og slett ikke som en rundkjøring, så da var jeg godt på vei til å bare ta en liten U-sving rundt, istedet for å kjøre riktig vei rundt hele Anonymous poster hash: 26517...469
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #4 Skrevet 14. april 2016 Om du gjør feil så sensor må trykke inn bremsen stryker du med en gang. Ergo ikke gjør noe livsfarlig! Bare slapp av, forhold deg rolig som sjåfør, vær oppmerksom, aktsom og varsom. Sjekk etter farer en gang for mye enn en gang for liten. Tenk fartstilpasning, plassering og varsling. Lykke til! Anonymous poster hash: 0d45b...d00
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #5 Skrevet 14. april 2016 Takk for svar dere Når dere fks kjører i 80 sone, så kommer det 70 skilt, starter dere da å bremse ned med en gang når dere ser skiltet, slik at dere ligger i 70 når dere passerer, hvis ikke, når starter dere å bremse ned. Og om dere ligger i 60 sone, så blir det 80 sone, starter dere å gasse på etter dere har passert skiltet, eller før? Anonymous poster hash: f775c...474
Frida79 Skrevet 14. april 2016 #6 Skrevet 14. april 2016 Takk for svar dere Når dere fks kjører i 80 sone, så kommer det 70 skilt, starter dere da å bremse ned med en gang når dere ser skiltet, slik at dere ligger i 70 når dere passerer, hvis ikke, når starter dere å bremse ned. Og om dere ligger i 60 sone, så blir det 80 sone, starter dere å gasse på etter dere har passert skiltet, eller før? Anonymous poster hash: f775c...474 Dette håper jeg virkelig at trafikklæreren din har fortalt deg...?!? Når fartsgrensen går ned skal farten ned før skiltet, når den går opp kan du begynne og øke farten etter skiltet.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #7 Skrevet 14. april 2016 Det er sånn jeg kjører, så er kanskje derfor han ikke har kommentert det. Slukke bare få bekreftelse at det var riktig. Anonymous poster hash: f775c...474
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #9 Skrevet 14. april 2016 Kjørte 60 i 50-sone, hadde ikke lagt merke til skiltet der farten gikk ned. Sto neste gang da, ca en mnd senere. Hatt lappen i 20 år nå, ikke fått så mye som en parkeringsbot. Lykke til! Anonymous poster hash: 0bd49...979
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #10 Skrevet 14. april 2016 Så ikke bilen som kom raskt da jeg sto i t-kryss. Jeg kjørte og sensor bremset. Det går nok bra, si ifra at du er nervøs å vær aktsom. Anonymous poster hash: dc62a...d49
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #11 Skrevet 14. april 2016 Kjørte 90 i 60 sone.. aldri råkjørt, verken før eller siden.. Ingen som skjønner hvordan jeg kunne gjøre det, meg mest av alle🙈 Flaut, skikkelig flaut🙊🚘 Anonymous poster hash: 38a22...d14
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #12 Skrevet 14. april 2016 Takk for svar dere Når dere fks kjører i 80 sone, så kommer det 70 skilt, starter dere da å bremse ned med en gang når dere ser skiltet, slik at dere ligger i 70 når dere passerer, hvis ikke, når starter dere å bremse ned. Og om dere ligger i 60 sone, så blir det 80 sone, starter dere å gasse på etter dere har passert skiltet, eller før? Anonymous poster hash: f775c...474 Slipp gassen i god tid før skiltet, og brems lett og mykt ned, hvis nødvendig. Kjør med flyt, unngå rykk og napp. Anonymous poster hash: c5a81...ea1
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #13 Skrevet 14. april 2016 Stoppet ikke for noen som stod og pratet ved et fotgjengerfelt. Tolket det som de ikke skulle over. Så i speilet at de fremdeles stod der etter jeg hadde passert. Jeg strøk fordi jeg ikke stoppet. Anonymous poster hash: ad0ec...209
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #14 Skrevet 15. april 2016 Kjørte 90 i 60 sone.. aldri råkjørt, verken før eller siden.. Ingen som skjønner hvordan jeg kunne gjøre det, meg mest av alle Flaut, skikkelig flautAnonymous poster hash: 38a22...d14 Huffda, kjedelig å stryke på feil man aldri gjør ellers, men som man gjør fordi man er nervøs. Håper bare jeg ikke må lukeparkere i fks Oslo sentrum. Kommer til å dø av stress. Anonymous poster hash: f775c...474
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #15 Skrevet 15. april 2016 Stoppet ikke for noen som stod og pratet ved et fotgjengerfelt. Tolket det som de ikke skulle over. Så i speilet at de fremdeles stod der etter jeg hadde passert. Jeg strøk fordi jeg ikke stoppet. Anonymous poster hash: ad0ec...209 What?? Blir jo helt håpløst hvis man skal stoppe for alle som står ved veien og skravler! Er faktisk utrolig mange som oppholder seg ved veikanten/gangoverfelt uten å faktisk skulle krysse veien Anonymous poster hash: 865cc...dff
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #16 Skrevet 15. april 2016 Man får vel kanskje på oppkjøringen, bare stoppe opp ved hvert fotengerfelt var det står folk og vente litt for å se om de går over Anonymous poster hash: f775c...474
SharonNeedles Skrevet 15. april 2016 #17 Skrevet 15. april 2016 Kjørte for sakte dvs 70 I en 80 sone. Men til mitt forsvar høljregna det og det var i mIne ønye dårlig sikt. Jeg var litt for kjapp med tanke på vikeplikt, men ingen farlig situasjon. Sensor måtte ikke bremse.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #18 Skrevet 15. april 2016 Så ikke en bil som kom fra venstre da jeg skulle ut av parkeringen til biltilsynet. Så jeg strøk etter 2 min.. var lange oppkjøringsminutter etterpå. Særlig da jeg måtte rygge 50 meter langs en hekk midt i sentrum, biler tutet fra begge retninger på køen jeg laga, og jeg klarte ikke å rygge beint, hekken kom liksom bare nærmere hele tiden. Tilslutt sa jeg rasende til sensor at dette gidder jeg ikke, vi vet jo begge at jeg strøk helt i starten. Fremdeles så forstår jeg ikke hvorfor han mannen tvang meg til å fullføre oppkjøringa den dagen. Jeg hadde jo strøket, og var helt oppløst i tårer. Han burde jo bare avsluttet oppkjøringa. Og ihvertfall droppa den helvetes hekken. Anonymous poster hash: 1e529...0b8
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #19 Skrevet 15. april 2016 Hei! Sensor ser på helheten av kjøringen din, noe som betyr at skulle du komme litt fort inn i et kryss feks en gang, trenger ikke dette nødvendigvis å ha noe å si, så lenge resten av kjøringen er bra. De har en del pkt de ser etter, som er fart, plassering, tegn, observasjon, trafikkavvikling og kjøretøybehandling 😊 Det vi ser elevene ofte stryker på, er at de er dårlige biltekniske (grunnleggende ting som feks giring og andre trinn 2 oppgaver), eller at farten er for høy, slik at de ikke får med seg vikepliktskryss, eller at plassering blir for utydelig 😊 Du vil få en oppgave om å finne en plass å snu, og en oppg der du skal parkere, tenk at du skal gjøre det enklest mulig for deg selv :-) ta det med ro i byområder, og hold jevn hastighet og plassering på motorveg, så lenge fører tilsier det 😊 Lykke til, dette greier du! 😊 Hilsen trafikklærer Anonymous poster hash: 2e170...662
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #20 Skrevet 15. april 2016 What?? Blir jo helt håpløst hvis man skal stoppe for alle som står ved veien og skravler! Er faktisk utrolig mange som oppholder seg ved veikanten/gangoverfelt uten å faktisk skulle krysse veien Anonymous poster hash: 865cc...dff Ja, men sensor var tydeligvis ikke enig. Hørte i ettertid at sensor hadde kallenavnet "Strykejernet" og måtte ha et visst antall stryk hver dag. Kanskje jeg bare var uheldig. Bestod prøven med en annen sensor. Anonymous poster hash: ad0ec...209
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #21 Skrevet 15. april 2016 Kjørte på rødt lys, et midlertidig lys. Hjernen bare kortsluttet, jeg vsiste jo at man stopper for rødt lys. Men i min hjerne så har det aldri vært lys der før og jeg rakk ikke helt å tenke å kjørte videre. I flere år måtte jeg planlegge kjøringen til minste detalj. Å var det veiarbeid og omkjøring måtte jeg rett og slett stoppe og planlegge ruta mi på nytt 😃 Anonymous poster hash: ba33b...479
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #22 Skrevet 15. april 2016 Sensor tenker sikkerhet. Pass på fotgjengere, busser(sneglefart forbi). Fokuser på kjøringen, og si fra til sensor at du ikke vil snakke noe særlig, men at du vil konsentrere deg om kjøringen. Og husk, det er du som kjører, det er din kjøretur. Ta det rolig, fokuser, gjør som du bruker. Ikke bruk energi på smalltalk med sensor, det stjeler din oppmerksomhet. Sensor får bare sitte der og kjede seg. Anonymous poster hash: d1db7...64d
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #23 Skrevet 15. april 2016 Jeg strøk på første forsøk (fortjente det), men strøk på helt banale ting. Kjørelæreren så bare på arket også på meg og spurte: er du enig i dette? Det jeg fortjente og stryke for: Sto på gangfelte i et veldig trafikert kryss Sklei litt på saltsnøen i et kryss Så fikk ikke med meg et kryss så sensoren bremset for meg Det som hun la til grunnlag for strykingen som kjørelæreren mente var latterlig: -Livsfarlig føre over hele byen (kjørte tilfeldigvis mestparten av samme rute med læreren først, (der det var "værst" sa han at jeg var heldig for jeg hadde fint føre) -Bremset ikke ned i gangfart for ei eldre dame med spark som gikk på fortauet (godt innpå og), for i følge læreren kunne hun dama falle og jeg kunne kjøre over hodet -Lå livsfarlig feilt i et kryss, som var ekstremt oversiktlig og ingen biler i, og pga føre la jeg meg feil for å ikke sette meg fast og blokkere veien -Kjørte for fort i 30 sonen (lå i ca 20-25) -så for lite kun inn i speilene, og for mye på spidometeret (sjekket spidometeret hver gang vi skiftet farts sone) Fikk MYE klager da jeg spurte hvilken vei skal vi i hvert kryss? Da sensoren lovte og si tidlig ifra, det vil si, da vi kjørte inn i selve krysset. Konklusjon livsfarlig i trafikken. Kjørelæreren smålo da han leste begrunnelsene. Sensoren jeg hadde var kjent som strykejernet, hun fikk klage på seg av en annen kjøre skole da ei venninne av meg strøk på banale ting i oppkjøringen. Grunnen min for dårlig kjøring var en heftig influensa, så dro hjem og sov etter på. Eksakt 4 uker etterpå, uten en kjøretime annen en den rett for oppkjøringen besto jeg uten feil (bortsett fra spørsmålet om dekkdybde, der tok jeg helt feil.) Hadde en annen sensor den dagen. Anonymous poster hash: 8f8b0...6be
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #24 Skrevet 15. april 2016 Hei! Sensor ser på helheten av kjøringen din, noe som betyr at skulle du komme litt fort inn i et kryss feks en gang, trenger ikke dette nødvendigvis å ha noe å si, så lenge resten av kjøringen er bra. De har en del pkt de ser etter, som er fart, plassering, tegn, observasjon, trafikkavvikling og kjøretøybehandling Det vi ser elevene ofte stryker på, er at de er dårlige biltekniske (grunnleggende ting som feks giring og andre trinn 2 oppgaver), eller at farten er for høy, slik at de ikke får med seg vikepliktskryss, eller at plassering blir for utydelig Du vil få en oppgave om å finne en plass å snu, og en oppg der du skal parkere, tenk at du skal gjøre det enklest mulig for deg selv :-) ta det med ro i byområder, og hold jevn hastighet og plassering på motorveg, så lenge fører tilsier det Lykke til, dette greier du! Hilsen trafikklærer Anonymous poster hash: 2e170...662 takk kanskje litt dumt å spørre,om, men om en buss stopper i 50 sonen på en holdeplass, blinker inn og jeg ser at folk skal inn. Hvor mange km/t er det lurt å passere bussen i? Og i kryss, skal man senke farten før alle kryss, selvom sikten til alle kanter er klar og man ser at ingen andre er på vei mot krysset, hvor mye skal man da senke farten? Og om man fks kjører i 50 sone på en vei som ikke er forkjørsrett, men at vi har vikeplikt fra høyre, hvor mange km/t skal man kjøre mot et sted der det kommer en vei fra høyre? Og i fletting, jeg vet man ikke skifter felt, men im det er mye trafikk, er det da ok å blinke inn og vise bilen bak at nå fletter jeg meg inn, eller er det ikke Lov, siden jeg ikke skifter felt. Og jeg vet at, med unntak av inni rundkjøringer, så skal man blinke 5 sek før man svinger, men på motorvei, hvor lenge før man skifter felt skal man blinke, 5 sek der også? Jeg tror jeg vet svarene på alle spørsmålene, men jeg må spørre litt ekstra bare for å få bekreftet/avkreftet. Håper du vil svare på noe av det, hadde betydd så mye er så nervøs. Anonymous poster hash: f775c...474
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #25 Skrevet 15. april 2016 Arendal? Eller er det flere "strykejern" rundt i landet? Anonymous poster hash: 3a08e...332
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå