Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg greier ikke kose meg med denne graviditeten.. redd for å miste og redd for MA. Hva er sjansen for at det skal gå bra? Er bare 5 uker på vei 😣Tenker på det hele tiden. Har ikke symptomer nesten hellet. .

Anonymous poster hash: 330ce...867

Skrevet

Velkommen i samme båt. Jeg spotter av og på. Jeg er 6+5 og får ta hcg prøver for å sjå om det går rette vegen. Skal få tidlig UL og ta Duotesten.

Jeg er godt opp i åra og er meir utsatt. Det går på syken når jeg spotter, går det bra eller er det starten på (vil ikkje sei ordet).

Det blir bedre når ein har tilta over 12 uker men det er lenge til.

Symptomer er såre bryst, tisser ofte og så vit kvalme. Nå har jeg stikkninger på venstre side og det er eit godt tegn.

Kva slag symptomer har du ?

Sjansen for det huska eg ikkje men søkte på googel og da kom det opp.

Skrevet

Hopper inn her fra 2 trimester.

Var like nervøs som dere, men i uke 6 er det 92% sjanse for at det går bra.

Jeg har tidligere mistet og første tegnet var faktisk at kjernetemperaturen gikk ned. Hver morgen i 1 trimester målte jeg temperaturen om morgenen. Det beroliget meg virkelig. Sjansen for ma og sa er veldig liten etter uke 6 så vi får bare krysse fingrene foe at det går bra!

http://10min.no/samfunn/hvor-stor-er-sjansen-for-spontanabort

Skrevet

Hopper inn her fra 2 trimester.

Var like nervøs som dere, men i uke 6 er det 92% sjanse for at det går bra.

Jeg har tidligere mistet og første tegnet var faktisk at kjernetemperaturen gikk ned. Hver morgen i 1 trimester målte jeg temperaturen om morgenen. Det beroliget meg virkelig. Sjansen for ma og sa er veldig liten etter uke 6 så vi får bare krysse fingrene foe at det går bra!

http://10min.no/samfunn/hvor-stor-er-sjansen-for-spontanabort

Korleis var tempen din ?

Tror jeg mister hcg var 3420 på 5+2 og 6+2 var den barre på 4182. Har mista troa på at der er noe no. Men tempen min er 36,72 og normalt lå den på ca 36,30.

Skrevet

Korleis var tempen din ?

Tror jeg mister hcg var 3420 på 5+2 og 6+2 var den barre på 4182. Har mista troa på at der er noe no. Men tempen min er 36,72 og normalt lå den på ca 36,30.

Min vanlige ikke gravide temp lå på 35.8-36.1. Min gravide temp nå om morgenen er ikke under 36.9 (vanligvis mellom 37&37.1.

Dagene før sa'en min begynte temperaturen å gå ned fra 36.9/37 til 36.2/36.3. Denne graviditeten holder den seg jevn og fin :)

Ikke mist troen ved 36.71 det er da ingen drastisk nedgang, og temperaturen vil enten ligge stabilt eller stige. Ta det med ro og ikke stress. Ul i uke 7?

Skrevet

Min vanlige ikke gravide temp lå på 35.8-36.1. Min gravide temp nå om morgenen er ikke under 36.9 (vanligvis mellom 37&37.1.

Dagene før sa'en min begynte temperaturen å gå ned fra 36.9/37 til 36.2/36.3. Denne graviditeten holder den seg jevn og fin :)

Ikke mist troen ved 36.71 det er da ingen drastisk nedgang, og temperaturen vil enten ligge stabilt eller stige. Ta det med ro og ikke stress. Ul i uke 7?

Synes stigning på hcg på 1 uke kun 700 er alt for lite men tempen er der. Er så redd, dei sa at legen kunne ringe meg. Får sjå kva som blir gjort da.
Skrevet

Krysser fingrene for deg. Du får holde en knapp på temperaturen da. Hcg stiger i rykk og napp så ikke ta sorgene på forskudd. Er håp til alt håp er ute!

Prøv å tenke på noe annet mens du venter

Skrevet

Krysser fingrene for deg. Du får holde en knapp på temperaturen da. Hcg stiger i rykk og napp så ikke ta sorgene på forskudd. Er håp til alt håp er ute!

Prøv å tenke på noe annet mens du venter

Klamrer meg til håper.
Skrevet

Meg som startet tråden. Jeg har ingen symptomer derfor jeg blir så redd. Var det I hele forrige svangerskap også..

Anonymous poster hash: 330ce...867

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg hadde også "glemt" hvor frustrerende det er å være gravid :P Er ni år siden sist, og har forsøkt i flere år, så det hele er i grunn akkurat like surrealistisk som første gangen. Husket fra den gang mest at jeg var i kjempeform og at alt var helt fantastisk. Men litt av grunnen til at jeg var i kjempeform var jo at jeg ikke hadde noen symptomer...! Og å ikke ha symptomer gjør jo at man i grunn ikke har den fjerneste anelse om hva som foregår...! Nå husker jeg hvor underlig det føltes, å gå rundt og håpe på/ anta at man fortsatt var gravid...

Denne gangen har jeg faktisk litt ømme bryster, men det er litt til og fra, og da blir jeg jo bare smånervøs igjen... Usedvanlig trøtt er jeg, men føler ikke at det er noen sikkerhet heller, for det er jeg i perioder ellers også... Sikrere er man når magen vokser og barnet begynner å røre på seg - men da får man jo til gjengjeld dundern når barnet plutselig er stille... Husker sønnen min sprellet tre døgn i strekk og var rolig tre døgn i strekk, det var det nærmeste jeg kom en "rytme", og det var jo absolutt ikke "etter boka" så tok litt til før jeg slappet av med det. Gledet meg til barnet kom ut og man fikk "oversikt", men det var jaggu ikke barebare det heller; de kan jo ikke fortelle hva som plager dem disse små, og det var gruelig skummelt med et skrikende kolikkbarn; å bare skulle satse på at det "bare" var litt magevondt denne skrikerunden også... TENK om det skulle skyldes noe annet for en gangs skyld...

Osv. osv.

Men det er nå sånn det er, og det er så inderlig verd det ;) Man må bare leve litt fornuftig, og la det stå til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...