Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #1 Skrevet 14. april 2016 Har du selv flyttet som barn i skolealder (hvor gammel?) eller har dere vært gjennom flytteprosess med skolebarn? Trenger sårt noen råd og erfaringer på godt og vondt. Håper selvsagt at dette kan gå helt fint og, hvis vi blir nødt til å flytte (dette pga. jobb). Vil de klare å etablere vennskap som er gode etter 7-10 års alderen? Tror jo egentlig det, men er så redd de vil falle utenfor de etablerte vennene... Anonymous poster hash: dfc2d...984
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #2 Skrevet 14. april 2016 For min del gikk det bra da jeg var 7 og 9. Jeg gav opp vennskap da jeg var 11, hadde ikke tro på at jeg fikk bo der så lenge alikevel. Var vondt å miste nettverket sitt 3 ganger. Dessverre(?) ble vi boende 3. gangen. Tok tid å knytte vennskap igjen. Anonymous poster hash: 98681...46a
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #3 Skrevet 14. april 2016 Vi skal flytte vi og, så henger meg på spørsmålene dine! Tenker mye på akkurat de samme tingene. Jeg selv har aldri flyttet som barn. Bodd på samme sted inntil jeg flytta for å studere. I dag er alle mine beste venner folk jeg har blitt kjent med på Blindern. Jeg har nesten ikke kontakt med folk fra barneskole, ungdomsskole eller videregående. Så god vennskap kan knyttes når som helst i livet. Anonymous poster hash: 032d8...171
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #4 Skrevet 15. april 2016 Ja det er nettopp det vi tenker litt på og, at våre nærmeste venner nå er fra studietiden. Selv om jeg og mannen vokste opp stabilt på samme sted så føler vi ikke lenger at de på barneskolen er nære. Vi har våget å flytte for utdanning og jobb. Håper barna våre og vil tørre det. Vi er veldig fristet til å flytte tilbake nært familie igjen, nå som en fantastisk jobbmuligheter antakelig kommer...men da flytter vi ikke igjen, det er sikkert. HI Anonymous poster hash: dfc2d...984
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #5 Skrevet 15. april 2016 Jeg flyttet og byttet skolekrets ved overgangen til ungdomsskolen. Og det var en fantastisk hendelse i mitt liv. Jeg hadde det sånn middels på barneskolen. På ungdomsskolen fikk jeg en skikkelig fjortis-bestevenninne og innpass blant de kule. Min nåværende bestevenninne har jeg forøvrig fra videregående. Det vennskapet har holdt gjennom mange år. Hvorav 7 år når vi bodde i forskjellige land. Anonymous poster hash: 0a7e0...524
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #6 Skrevet 15. april 2016 Vi skal også flytte, og jeg går med de samme tankene... Tror vel egentlig at om man ikke flytter for ofte i barndommen, så vil de fleste barn klare å knytte seg greit til venner på et nytt sted. Håper bare skolen er flink til å prøve å inkludere fra første stund... Vi skal flytte til sommeren, men da tenker vi å bli på ny plass til barna er ferdige med skolegangen ihvertfall. Tror det er godt for barn å ha et sted som virkelig er "hjemme". Anonymous poster hash: 15a02...a87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå