Gå til innhold

Hva synes dere om malt panel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpt hus fra slutten av 80-tallet, nærmest alle rom har panel på veggene. Er så i tvil om jeg skal male alle rommene, eller fjerne panel og erstatte med glatte vegger/ tapet. Ikke aktuelt med sånne plater som ser ut som panel, da er jo ekte panel finere. Det finnes jo mye fint i maling, og grad av glans gir jo andre, mer moderne inntrykk...?

Anonymous poster hash: 31b18...087

Fortsetter under...

Skrevet

Det er ganske mye jobb å male panel, bare så du er klar over det.

Vi beholdt panelen i noen rom og la gips i noen rom.

Har nå malt panel i yttergang, trappeoppgang, et par soverom, kjellerstue og de fleste tak

Har helsparklet og malt gips både i tak og på vegger i stue og spisestue

Anonymous poster hash: 7457f...bfb

Skrevet

Hvis det var panel i alle rom, ville jeg nok erstattet med gipsplater eller lignende i noen rom. Malt panel blir veldig fint, men det spørs hvilken stil dere vil ha, selvsagt - både i forhold til møbler etc og huset forøvrig.

Og ja, det er MYE jobb med å male panel...!

Skrevet

Malt panel er uendelig mye finere enn glatt gipsvegger og lignende.

Anonymous poster hash: 166d0...fb2
Skrevet

Glatte gipsvegger er kaldt og kjipt. Ser ut som om man ikke har råd til tapet /panel...

En pen tapet på glatte vegger i noen rom og malt panel i noen rom tror jeg blir variert og fint.

Anonymous poster hash: 1bfb7...b00

Skrevet

Å erstatte panel med gips er i alle fall en svært dårlig idé. Gips er bare forferdelig stygt, og får sår og merker bare man ser stygt på den. Å male panel er en del jobb, men er veldig pent.

Anonymous poster hash: f9c68...b8a

Annonse

Skrevet

Kunne beholdt panelet noen steder, men ville ikke hatt det i hele huset

Skrevet

Kommer ann på huset :) Vi har behold noe pga eldre hus med slik stil og faktisk også tilført mer i en uinnredet kjeller, da jeg synes det gjør seg i en kjellerstue. Men vi har fjernet på kjøkken, i stue og på bad

Anonymous poster hash: a07fc...027

Skrevet

Samme problem her, og vi har malt alle rom. Helvetes mye jobb. 2 strøk kvist/sperregrunn og 2 strøk maling. Vegrer meg fortsatt mot å ta i en pensel, 3 år senere. Men det ble pent. Brukte helt matt maling.

Anonymous poster hash: fbcc4...e41

Skrevet

Hva om du kjøper noen slike "ready to paint" plater og har på en vegg i noen rom. Som en glatt kontrastvegg?

Jeg liker panel. Og du kan male en vegg i annen farge

Anonymous poster hash: 0c3eb...3c9

Skrevet

Om det er 'ekte' panel (altså ikke slike grufulle mdf-plater) så vil du få et lunt og koselig hus med mattmalt panel. Vi har malt all panel i huset i ulike pastell-farger. Lyst og nøytralt, og jeg er så glad for å slippe stygg malt strie og gipsvegger som vi hadde i forrige hus!

Anonymous poster hash: 0a48d...8af

Skrevet

Jeg synes faktisk det er fint med umalt panel, kommer jo litt an på huset og stilen da.

Er møkk lei hus hvor alle rommene er hvitmalte.

Skrevet

Bare ekte panel, ingen plater. Panelet i stua er malt i farge lignende caffe latte/lys Toscana, det har jeg lyst til å male over. To av barnerommene er hvite, et umalt (veldig mørk) panel og voksensoverommet er også lys beige.

Kjellerstuen er hvit, hadde vært hyggeligere og lunere m litt farge, tror jeg.

Kjenner senebetennelsen komme bare jeg tenker på malingen, tidligere hus var også mye panel i...

Anonymous poster hash: 31b18...087

Annonse

Skrevet

Vi har nettopp malt panel i stor stue og gang, det ble utrolig fint. Mye jobb, men absolutt verdt det :-)

Skrevet

Jeg liker best glatte vegger, så ville nok gått for det i oppholdsrom som stue i hvert fall. Men malt, ekte panel er jo helt greit det og. Smartpanel derimot har jeg ikke mye til overs for.

Anonymous poster hash: fc3cd...938

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...