Gå til innhold

Fotobok; hjelp til å lage det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan bruke Assistenten i selve programmet. Da setter programmet inn alle bilder på et par min. Du velger antall sider i boka men må ordne rammer og tekst selv da. Zoom av bilder også.

Jeg tror ikke mange gjør dette for betaling, tar maaaange timer! Det er kveldskos for dem som liker det.

Jeg har laget mange bøker selv, og også hatt oppdrag på bryllup og familieturbøker - innen min egen familie. Jeg har fått bra betalt, ca 3-5000 kr for å lage en stor bok. I forhold til timene jeg bruker er det dårlig betalt! Men flotte blir de ;)

Jeg tror du bør tenke at dette må du klare selv. Velg et enkelt program,CEWE,(elkjop, så kan du hente boken uten porto). Den blir kanskje ikke så lekker som andre(vet egentlig ikke, et par år siden jeg lagde bok nå)men har du tilgang til lekre bakgrunner selv el bruker egne bilder som bakgrunn, blir de flotte :)

Anonymous poster hash: 3a51d...ad9

Du kan bruke Assistenten i selve programmet. Da setter programmet inn alle bilder på et par min. Du velger antall sider i boka men må ordne rammer og tekst selv da. Zoom av bilder også.

Jeg tror ikke mange gjør dette for betaling, tar maaaange timer! Det er kveldskos for dem som liker det.

Jeg har laget mange bøker selv, og også hatt oppdrag på bryllup og familieturbøker - innen min egen familie. Jeg har fått bra betalt, ca 3-5000 kr for å lage en stor bok. I forhold til timene jeg bruker er det dårlig betalt! Men flotte blir de ;)

Jeg tror du bør tenke at dette må du klare selv. Velg et enkelt program,CEWE,(elkjop, så kan du hente boken uten porto). Den blir kanskje ikke så lekker som andre(vet egentlig ikke, et par år siden jeg lagde bok nå)men har du tilgang til lekre bakgrunner selv el bruker egne bilder som bakgrunn, blir de flotte :)

Jeg er helt håpløs både på data og alt slikt. Ser ikke for meg at dette er noe jeg hadde klart 😣

Hi

Anonymous poster hash: 82bd2...6ea

Jeg er helt håpløs både på data og alt slikt. Ser ikke for meg at dette er noe jeg hadde klart 😣

Hi

Det er jeg sikker på at du klarer😄 Men man må ønske og ville prøve så klart😉 kan være det er hjelp på YouTube også! Søk å se om det finnes tutorials😉

Annonse

Men - jeg kan kanskje være behjelpelig hvis du ikke finner noen. Men det er noe forarbeid.

Hva slags bok er det? Hvordan mange bilder? Hvor mye tekst skal du ha?

Jeg ønsker å lage en fotobok til sønnens konfirmasjon. Vet ikke hvor mange bilder. - En normal fotobok.

Hi

Du som har laga så mange, kva for eit program liker du best? Eg laga ei med cewe for nokre år sidan, men lurte på å prøva feks Apple si. Er det nokon du vil anbefala?

Og HI; du klarer å skriva innlegg på nettforum, då klarer du fotobok også!! Men det tar litt tid :)

Anonymous poster hash: a5fc1...1b3

Jeg ønsker å lage en fotobok til sønnens konfirmasjon. Vet ikke hvor mange bilder. - En normal fotobok.

Hi

Av bilder fra 0-15 år eller selv konfirmasjonen?

Du som har laga så mange, kva for eit program liker du best? Eg laga ei med cewe for nokre år sidan, men lurte på å prøva feks Apple si. Er det nokon du vil anbefala?

Og HI; du klarer å skriva innlegg på nettforum, då klarer du fotobok også!! Men det tar litt tid :)

Anonymous poster hash: a5fc1...1b3

Jeg har ikke Mac, så apple sin har jeg aldri prøvd.

Jeg har brukt nfoto(tungvint løsning) Fotoknudsen og CEWE. Muligens prøvd et par til.

Fotoknudsen hadde lekker innpakning, altså flotte scrapsider, nips og rammer, men slitsom måte å sette ting sammen. Tror også man måtte laste opp alle bilder..kunne ta 1 time bare det, før man fikk starte.

CEWE ble min favoritt pga enkelheten, man kunne enkelt hente bilder fra pc, ikke avhengig av internett. Og siden jeg har mye digiscrap på pcen fikk jeg alltids lekre bakgrunner :)

Men kan være det er nye mer spennende programmer i dag ;)

Annonse

Jeg har brukt cewe. Nå har jeg ikke fått fremkalt dem enda, så vet ikke hvordan sluttproduktet blir, men selve programmet var veldig enkelt og greit. Brukte en kveld per album omtrent (type 2-3 timer). Da hadde jeg gjort en del forarbeid med å velge ut bildene jeg ville ha med.

Enkelt å velge bakgrunn, antall bilder per side kan reguleres og plasseringen av dem. Du kan velge fastsatte oppsett eller flytte dem rundt som du vil selv.

Anonymous poster hash: f2853...b20

Jeg har brukt cewe. Nå har jeg ikke fått fremkalt dem enda, så vet ikke hvordan sluttproduktet blir, men selve programmet var veldig enkelt og greit. Brukte en kveld per album omtrent (type 2-3 timer). Da hadde jeg gjort en del forarbeid med å velge ut bildene jeg ville ha med.

Enkelt å velge bakgrunn, antall bilder per side kan reguleres og plasseringen av dem. Du kan velge fastsatte oppsett eller flytte dem rundt som du vil selv.

Anonymous poster hash: f2853...b20

Er du datakyndig fra før? Laget slike album før?

Hi

Jeg har brukt CEWE to ganger.

Jeg er absolutt ikke datakyndig, faktisk merkelig at jeg kan klare å ha en konto her, Facebook og en mail. Jeg kan også lese aviser på nettet.

Det er nesten der det stopper...

Jeg fant dette programmet meget enkelt å bruke og har brukt det to ganger; en gang til en reunionbok og en gang til en bryllupsgave til ei venninne.

Begge produktene kom til meg finere og flottere enn jeg hadde forventet! Spesielt hardcoveret til bryllupet.

Det tar litt tid, det er sant. Men man legger jo en del glede i det å lage slikt.

Anonymous poster hash: f2531...745

Jeg har brukt CEWE to ganger.

Jeg er absolutt ikke datakyndig, faktisk merkelig at jeg kan klare å ha en konto her, Facebook og en mail. Jeg kan også lese aviser på nettet.

Det er nesten der det stopper...

Jeg fant dette programmet meget enkelt å bruke og har brukt det to ganger; en gang til en reunionbok og en gang til en bryllupsgave til ei venninne.

Begge produktene kom til meg finere og flottere enn jeg hadde forventet! Spesielt hardcoveret til bryllupet.

Det tar litt tid, det er sant. Men man legger jo en del glede i det å lage slikt.

Lagde du bøkene på mobilen eller på data?

Jepp!

Det er som sagt veldig enkelt.

Programmet er lagt opp til at dataidioter som meg, skal kunne klare det.

Jeg lastet bare ned programmet og gikk utfra det.

Klarte det overraskende bra.

Du kan velge format, sideantall ( her kan du også lett legge til sider, du betaler bare litt mer), lagre, endre, hardcover eller ikke.

Vil anbefale deg å lagre alt arbeid. Dummeste meg som glemte og dermed måtte gjøre det meste på nytt. 87 sider...

Jepp!

Det er som sagt veldig enkelt.

Programmet er lagt opp til at dataidioter som meg, skal kunne klare det.

Jeg lastet bare ned programmet og gikk utfra det.

Klarte det overraskende bra.

Du kan velge format, sideantall ( her kan du også lett legge til sider, du betaler bare litt mer), lagre, endre, hardcover eller ikke.

Vil anbefale deg å lagre alt arbeid. Dummeste meg som glemte og dermed måtte gjøre det meste på nytt. 87 sider...

Fotobok med 87 sider?

Fotobok med 87 sider?

Jeg har laget mange på 100 sider? Årsbøker. 30x30 cm bøker med hard perm. De koster kanskje 1000 kr, men herregud det er verdt det! :)

• 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...