Gå til innhold

Dere med Fitbit.. Dere vet at den måler mange flere skritt enn det som er tilfelle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sammenlignet med vanlig skritteller mange ganger, både jeg og mannen, og fitbit når 10000 skritt mens skrittelleren bare er på 6000 skritt.

Anonymous poster hash: 1a2f6...4c2

Skrevet

Noen skrittellere teller bare de skrittene som er etter at du har gått 5 skritt.. Fitbiten teller alle.

Anonymous poster hash: aa70b...1f2

Skrevet

Noen skrittellere teller bare de skrittene som er etter at du har gått 5 skritt.. Fitbiten teller alle.

Anonymous poster hash: aa70b...1f2

Den teller også alle bevegelser med armen. 😉

Skrevet

Var på foredrag med en forsker som blant annet har vurdert ulike typer aktivitetsmålere, og Fitbit kom ut som en av de desidert beste.

Anonymous poster hash: 3fab2...2e0

Skrevet

Jeg vet, det er helt håpløst! Fikk innfridd dagsmålet mitt mens jeg satt og rugget på babyen i sofaen! Er veldig misfornøyd, lurer på om man kan klage og få pengene tilbake?

Anonymous poster hash: 96b4f...9ca

Skrevet

Var på foredrag med en forsker som blant annet har vurdert ulike typer aktivitetsmålere, og Fitbit kom ut som en av de desidert beste.

Anonymous poster hash: 3fab2...2e0

Det kan jo så være, men den lurer deg likevel. 😉

Skrevet

Jeg vet, det er helt håpløst! Fikk innfridd dagsmålet mitt mens jeg satt og rugget på babyen i sofaen! Er veldig misfornøyd, lurer på om man kan klage og få pengene tilbake?Anonymous poster hash: 96b4f...9ca

Haha! Herlig!

Anonymous poster hash: e2ff2...a3a

Skrevet

Jeg vet, det er helt håpløst! Fikk innfridd dagsmålet mitt mens jeg satt og rugget på babyen i sofaen! Er veldig misfornøyd, lurer på om man kan klage og få pengene tilbake?

Haha! Mannen her fikk 2000 skritt mens han vasket opp. En skrubb med oppvaskbørsten=ett skritt!

Skrevet

Jada🙈Da skjønner jeg hvordan dere får til de høye summene.jeg har polar a360 og den er heler sparsommelig med skrittene.

Men mere realistisk enn 2000 for oppvask 😂🙈

Skrevet

Jada🙈Da skjønner jeg hvordan dere får til de høye summene.jeg har polar a360 og den er heler sparsommelig med skrittene.

Men mere realistisk enn 2000 for oppvask 😂🙈

Ja, nettopp! Når folk har 37000 skritt er det noe som ikke stemmer. Det tilsvarer nesten 3 mil daglig. Skjønte ikke hvordan folk fikk tid til det.

Skrevet

Haha! Mannen her fikk 2000 skritt mens han vasket opp. En skrubb med oppvaskbørsten=ett skritt!

😂 Litt av en oppvask dere har da 😉 Eller er det teknikken? 😀 Jeg min fitbit er ikke så tander i allefall, får fint lite av oppvask og strikking etc. Det er jo en gyrosensor så den klarer ikke å skille helt mellom bevegelse med armen og faktiske skritt.

For meg føler jeg det går litt opp i opp når jeg ikke får noe (!) uttelling når jeg sykler eller sparker til jobben 1,2 mil hver dag.

Anonymous poster hash: e5820...db7

Skrevet

Det går an å stille inn hvor sensitiv den skal være, og dermed få mer nøyaktig skritteller :-)

Anonymous poster hash: ac0c6...6cd

Skrevet

Jeg fikk et maratonmerke etter en dag i sofaen med strikketøy i fanget

Anonymous poster hash: c94cb...181

Skrevet

Ja, nettopp! Når folk har 37000 skritt er det noe som ikke stemmer. Det tilsvarer nesten 3 mil daglig. Skjønte ikke hvordan folk fikk tid til det.

Hvis du sikter til den andre tråden så var det jeg som har over 37000 steg i dag, og jeg har en Polar klokke som ikke gir meg uttelling når jeg f.eks tar oppvasken. I dag har jeg gått og gått og gått og gått pga en rygg som gjør at jeg ikke klarer å sitte, og å ligge er heller ikke veldig bra for ryggen. Og hva har jeg da igjen av muligheter? Jo den eneste muligheten er å bevege seg da det å stå heller ikke er veldig gunstig for en vond rygg. Det eneste jeg får gjort om dagen er faktisk å gå, og da er det helt naturlig å få mange skritt i løpet av dagen.

Anonymous poster hash: d50a9...dd2

Skrevet

Nå forstår jeg hvordan svigermor har gått 12,5 mil siden 1. april. En ting å være flink å bevege seg/trene, men 1 mil om dagen i snitt synes jeg var i overkant imponerende.

Anonymous poster hash: 58a61...bdd

Skrevet

Ser jeg kan få telt med hvis jeg rister på armen f. eks. Men på sykkeltur fikk jeg ikke noe særlig. Jeg skal ha ganske brå bevegelser for at den skal telle noe som skritt. Jeg får ikke skritt av å klø meg på nesa liksom.

Så om den ikke er helt nøyaktig så er den ikke helt ute å kjøre heller 😀

Anonymous poster hash: 597c8...969

Skrevet

Det er nok en del forskjell på hvor mange skritt som registreres. Jeg har en polar 800. Den viser akkurat nå 12696 skritt. Jeg har også skritteller på telefonen. Den viser 16351. Da har jeg gått en tur på en drøy time i tillegg til en relativt aktiv dag på jobb.

Anonymous poster hash: 48141...3aa

Skrevet

Det går an å stille inn hvor sensitiv den skal være, og dermed få mer nøyaktig skritteller :-) Anonymous poster hash: ac0c6...6cd

Hvordan da?!?

Skrevet

Nå forstår jeg hvordan svigermor har gått 12,5 mil siden 1. april. En ting å være flink å bevege seg/trene, men 1 mil om dagen i snitt synes jeg var i overkant imponerende.

Anonymous poster hash: 58a61...bdd

Halvannen time gåtur om dag er vel ikke så uvanlig?

Skrevet

Jeg har kjøpt en aktivitetsmåler klokke på Ebay, den måler faktisk kun skritt og ikke bevegelser med armen. Har også telt skrittene mine selv og den er veldig nøyaktig. Billig var den også. Det eneste er at når den måler søvn, så måler den bare om natta, og stopper hvis jeg f.eks er oppe på do. Jeg legger meg ofte seint, og er oppe på morgenen for så å legge meg igjen, og det får den ikke med seg. Skritt telleren derimot er super og veldig nøyaktig,

Anonymous poster hash: a903a...c09
Skrevet

Hmm...har prøvd å riste kraftig med armen med min fitbit charge hr,ingen reaksjon her. Opplever heller at skrittellereren på telefonen er mer spandabel på skrittene 😊

Skrevet

Hæ? Jeg føler meg snytt! Min forbit måler ingenting når jeg ligger i sofaen og strikker 😐😉

Joda, fitbit måler håndbevegelser og jeg kan se for meg at et godt vugg med babyen teller som et skritt. Men ordentlig vugg vil nok også gi kaloriforbruk som et skritt😉

Jeg vet ikke hva slags aktiviteter dere har, men min 10 minutters oppvask gir liten uttelling i skritt på fitbit - kanskje 200 skritt om jeg er veldig ivrig med oppvaskbørsten.

Jeg er fornøyd med min fitbit og føler den gir riktig oppsummering av dagen.

Anonymous poster hash: b57cc...e29

Skrevet

Jeg har kjøpt en aktivitetsmåler klokke på Ebay, den måler faktisk kun skritt og ikke bevegelser med armen. Har også telt skrittene mine selv og den er veldig nøyaktig. Billig var den også. Det eneste er at når den måler søvn, så måler den bare om natta, og stopper hvis jeg f.eks er oppe på do. Jeg legger meg ofte seint, og er oppe på morgenen for så å legge meg igjen, og det får den ikke med seg. Skritt telleren derimot er super og veldig nøyaktig,

Anonymous poster hash: a903a...c09

Har du link til den, eller?

Skrevet

Jeg har Fitbit surge, og den registrerer kun skritt. Samsung Health-appen på telefonen registrerer flere skritt enn klokka, derfor har jeg skrudd appen av på tlf. Har aldri vært borte at klokka har registrert noe oppvask eller lignende.

Man kan stille inn om klokka sitter på den dominante hånda eller ikke, det kan jo være lurt å sjekke...

Anonymous poster hash: e047c...9ed
Skrevet

Min registrerer ikke mer enn det jeg går. Utrolig fornøyd. Men jeg ser mer på aktive minutter enn skritt.

Anonymous poster hash: dda4a...634

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...