Gå til innhold

Dette med kjønn..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen ganger kan det hende de tar feil, og det viser seg at det var f.eks navlestrengen som var i "veien". 

Mest sannsynlig har de rett. Men uansett, kan du ikke bare kjøpe inn blått allikevel da? 

VI skal ikke vite kjønnet, men har kjøpt inn litt klær osv. i alle farger.

Jeg trodde det var veldig sikkert i uke 15:) både denne graviditeten og forrige fikk vi fortalt av spesialisten som tok ul i begynnelsen av uke 13, hvilket kjønn han trodde det var. Første gangen stemte det, denne gangen har vi hatt to ul som har sagt samme så langt. Ord ul om 2 uker, får se om det stemmer nå også:)

Denne spesialisten sa iallefall at fra ca uke 15 kan de si med sikkerhet hvilket kjønn det er:)

Gratulerer med en gutt💙

• 2 uker senere...

Var på ul i uke 15, fikk beskjed om at han var 80% sikker på at det en liten gutt her inne. Kan man da gå ut ifra at det er en gutt og kjøpe inn blått eller burde jeg vente litt lengre?

Hvis du skal på en ordinær UL mellom uke 17-19 så kan du jo få det bekreftet skikkelig. Ville ventet til da for sikkerhets skyld :) Men jeg har hørt at hvis de først mener det er gutt, så er det fordi de har sett tissen, og den tar de ikke feil av. Hvis de troor det blir jente derimot, vet jeg om flere tilfeller hvor det har vært feil. Da har tissen ligget gjemt mellom lårene for eksempel. Den kan gjemme seg på bildene slik at de tror det blir jente, og dermed bommer. Men hvis de tror det blir gutt, og de har sett den, da er vel det mye sikrere vil jeg tro :) Dette er bare det jeg har hørt altså, hvem vet om det stemmer. Men jeg ville kanskje ventet til UL om et par uker for å få det bekreftet :)

• 2 uker senere...

Hvis du skal på en ordinær UL mellom uke 17-19 så kan du jo få det bekreftet skikkelig. Ville ventet til da for sikkerhets skyld :) Men jeg har hørt at hvis de først mener det er gutt, så er det fordi de har sett tissen, og den tar de ikke feil av. Hvis de troor det blir jente derimot, vet jeg om flere tilfeller hvor det har vært feil. Da har tissen ligget gjemt mellom lårene for eksempel. Den kan gjemme seg på bildene slik at de tror det blir jente, og dermed bommer. Men hvis de tror det blir gutt, og de har sett den, da er vel det mye sikrere vil jeg tro :) Dette er bare det jeg har hørt altså, hvem vet om det stemmer. Men jeg ville kanskje ventet til UL om et par uker for å få det bekreftet :)

Har to venninner som har fått beskjed om at de venter gutt, men ut kom det jenter. Så det kan gå begge veier! Det kan fint gå an å se feil av navlestreng og tissefant, sa legen til meg da vi var på oul

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...