Gå til innhold

Freestyle dans

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har barn som danser freestyle?

Datteren min vil gjerne begynne, men jeg er skeptisk til draktene og sminken. Synes ikke der tar seg ut på de små jentene.

Er jeg bare fordomsfull, eller hva?

Anonymous poster hash: 09611...4dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min danser Freestyle, konkurrer ca annen hver mnd hvor opplegget er like seriøst som gir eliten.

Men det er ikke lov til å bruke kostymer på de laveste trinnene, så i hennes gruppe er det Un treningsklær som gjelder.

Hun går nå i 2.klasse.

Freestyle er en kjempefin gren, ser hun utvikler seg masse og konkurransene er kjempefin trening.

Hun sanser ikke ren Freestyle men DFJ, dvs Disco Freestyle Jazz.

Anonymous poster hash: 6b340...8bc

Skrevet

Når begynner de mrd kostymer da?

Er det noe de små gleder seg til? Eller er de mest opptatt av sin egen dansing?

Skrevet

Om datteren din ønsker å begynne så syns jeg du absolutt burde la henne! 
Jeg selv danset freestyle i 12år før jeg ga meg, og de beste minnene jeg har kommer fra dansen. Dansevenninene, trenerne, turene, konkurransene, ALT!! 

Draktene og sminken er en del av pakken, og det blir ikke noe man tenker over til slutt. Uansett, så må hun bli ganske god før hun får bruke disse draktene så det kan ta flere år før du står ovenfor det dilemmaet. Det ligger utallige treningstimer, blod, svette og tårer bak. Draktene og sminken brukes bare en brøkdel av tiden som blir lagt ned i idretten. 

Jeg venter mitt første barn, en datter. Og om hun vil, skal jeg definetivt la hun begynne med freestyle. Det er en flott og sosial idrett, som får altfor lite oppmerksomhet og anerkjennelse syns jeg :) 

Anonymous poster hash: 68135...c9f
Skrevet

Når begynner de mrd kostymer da?

Er det noe de små gleder seg til? Eller er de mest opptatt av sin egen dansing? Anonymous poster hash: 09611...4dd

De vet de må opp på et hist nivå for å bruke drakter, så se blir det ikke spurt etter engang.

Jeg prøver noen ganger å ta på min noe utenom det vanlige treningstøyet når hun skal konkurrere, bare for å gi en annen føles. Hun synes det er kult men er ekstra nøye på at det ikke er en eneste diamant eller detalj i sølv på, for det er jo ikke lov.

Dansen er viktigst, kostymer er nettopp hva det er kostymer. Det kommer når det kommer.

Det er mer viktig med en bra danseklubb med de rette holdningene. Min sin er en av Norges beste men er enormt sunn både når det kommer til de mentale og mat. Dvs at det finnes ikke kroppspress, mesteren kommer i alle fasonger og str. Og det spises hele tiden mellom timene.

Anonymous poster hash: 6b340...8bc

Skrevet

Takk for svar! Er litt mer positiv til å la henne prøve nå. Blir til høsten isåfall.

Tror den klubben som er her er bra, mange er med og noen er veldig gode, har jeg inntrykk av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...