Gå til innhold

Hvem har tissa på seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av hun treningsbloggeren. Jeg har gjort det pga manglende trening. Dritkjedelig men enda mer kjedelig å tisse på seg pga hostekuler.

Kniper nå😂

Anonymous poster hash: 065c9...d22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri, men jeg har bæsjet på meg noen ganger🙈Har ulcerøs kolitt og i akuttfasene har jeg ikke alltid kontroll..😳Har heldigvis kun skjedd hjemme!!😊

Anonymous poster hash: 9e8a2...6f2

Skrevet

Så gøy med svangerskapskvalme og svak blære. Prøver å sitte på do med bøtte men, avogtil reker jeg ikke bøtte. Bruker attends nå mens jeg er gravid så håper jeg blæra blir god igjen etter fødsel

Anonymous poster hash: 63a6c...395

Skrevet

Jeg har. Etter fødsel så har jeg tisset på meg. Tar knipeøvelser som bare det men akkurat som det ikke fungerer

Anonymous poster hash: 7c30c...c20

Skrevet

Som høygravid og første 2-3 mnd etter fødsel har jeg tisset på meg ved hosting, nysing, når noen kiler meg, ved hopping på trampoline+++

Har heldigvis ordnet seg alle tre gangene, etter en del tid og mye kniping.

Husker jeg brukte en knipe-app på telefonen. Funket fint!😜

Anonymous poster hash: 0626a...b63

Skrevet

Etter nummer to hadde jeg vært og løpt rundt Sognsvann, og drukket mye vann. Skulle innom G-Sport på Alna på vei hjem og hente sykkelen min, og kjente at jeg måtte tisse. Tenkte jeg klarte å holde meg, så viste det seg at sykkelen var for stor for bagasjerommet, og for å legge ned baksetet måtte jeg flytte et barnesete frem. Etter å ha bakset med det frem og tilbake, og desperat håpet å få den inn i bilen og løpe på do, tisset jeg meg helt ut utenfor G-Sport på Alna.

(Var et problem i nesten ett år etter nummer to tror jeg, holdt jeg meg for lenge, kom plutselig alt. Slitsomt når man har en travel jobb 🙊🙊)

Anonymous poster hash: 698f6...7a2

Skrevet

Jeg har siste par årene opplevd det flere ganger. Heldigvis bare skjedd hjemme foreløpig. Men det er guffent, det er ikke pga. for dårlig muskulatur, det er noe nevrologisk de ikke finner ut av. Jeg kan ha kjempefull blære og ikke ha noen problemer med å holde meg. Så kan jeg ha knapt halvfull blære og ha null kontroll.

Så lenge det bare skjer hjemme og det ikke blir verre så kan jeg forsåvidt leve med det, men noe er jo galt.

Anonymous poster hash: de823...f4f
Skrevet

Jeg har siste par årene opplevd det flere ganger. Heldigvis bare skjedd hjemme foreløpig. Men det er guffent, det er ikke pga. for dårlig muskulatur, det er noe nevrologisk de ikke finner ut av. Jeg kan ha kjempefull blære og ikke ha noen problemer med å holde meg. Så kan jeg ha knapt halvfull blære og ha null kontroll.

Så lenge det bare skjer hjemme og det ikke blir verre så kan jeg forsåvidt leve med det, men noe er jo galt.

Har du opplevd traumer av noe slag?

Jeg ble seksuelt misbrukt som barn og hadde generelt en veldig dårlig barndom. Fortrengte mye av dette helt, men i en alder av 15-16 begynte jeg å tisse på meg! Noen ganger hadde jeg kontroll selvom blæra var full sånn som hos deg, mens andre ganger bare kom det. Det stoppet da jeg tok tak i fortiden og jobbet med psyken, men var helt grusomt da det sto på.

Fikk vite av leger og psykiater at dette var veldig vanlig. Om leger mener det er nevrologisk hos deg skal jeg selvfølgelig ikke motsi det, bare tenkte å nevne det i tilfelle dette ikke har blitt tatt opp :)

Anonymous poster hash: 09c79...12f

Skrevet

Har du opplevd traumer av noe slag?

Jeg ble seksuelt misbrukt som barn og hadde generelt en veldig dårlig barndom. Fortrengte mye av dette helt, men i en alder av 15-16 begynte jeg å tisse på meg! Noen ganger hadde jeg kontroll selvom blæra var full sånn som hos deg, mens andre ganger bare kom det. Det stoppet da jeg tok tak i fortiden og jobbet med psyken, men var helt grusomt da det sto på.

Fikk vite av leger og psykiater at dette var veldig vanlig. Om leger mener det er nevrologisk hos deg skal jeg selvfølgelig ikke motsi det, bare tenkte å nevne det i tilfelle dette ikke har blitt tatt opp :)

Anonymous poster hash: 09c79...12f

Takk for tips :)

Tror ikke det er traumer som er årsak hos meg. Har hatt mye belastninger, men ikke slike traumer. Trolig så henger det sammen med et annet problem jeg har (en mangel av næringsstoffer) som de ikke finner ut av. Dårlig kontroll av blæra kan visstnok være et klassisk tegn på det. Men hos meg vil de ikke en gang vurdere det som et alternativ selv om manglene er høyst reelle og gir flere andre nevrologiske problemer.

Jeg forsøker å ikke stresse med det. Skjer det så skjer det, liksom. Skjer det ute en gang så får jeg ta det da. Jeg er heldigvis ganske pragmatisk av meg og orker ikke bruke energi på å bli særlig flau pga. noe jeg ikke kan noe for hvis det skjer. Og før det ev. skjer ute så orker jeg ikke bruke energi på det. Hjemme er det jo fort gjort å skifte og slenge buksa i maskina.

Tipset ditt er sikkert viktig, for det er helt sikkert andre som opplever det samme!

Håper du fikk god hjelp til å bearbeide traumene fra barndommen!

Skrevet

Trist det skal være tabubelagt. Det er nok mye vanligere en mange tror. Til og med menn har dette problemet. For eksempel sliter ca 2 % av den voksne befolkningen med sengevæting. I grunn merkelig at det skal være tabubelagt. Her i Norge må vi på apoteket for å kjøpe voksenbleier. Har merket meg at i Spania har alle dagligvareforretninger stort utvalg i bleier både for menn og kvinner, så der er de sikkert mer åpne om problemet. 

Anonymous poster hash: 537e8...450
Skrevet

Jepp. Etter fødsel var det null kontroll! Heldigvis bedre nå 🙊

Skrevet

Har født 3 barn, og har vel lekket litt de første par ukene etter fødsel før det har gått seg til igjen.

Men jeg har faktisk tissa på meg i voksen alder.. er ikke mer enn en mnd siden heller.

jeg drømte rett og slett at jeg satt på do også tissa jeg i senga. Drømmen føltes helt virkelig. Var hjemme på mitt eget bad og greier. Har heldigvis madrass beskyttelse på sengen så ingen skade skjedd. Men fy som jeg skammet meg. Var ikke gøy å vekke mannen for å få skiftet på sengen nei..

Kan huske at jeg hadde slike drømmer som barn hvor jeg også tisset på meg en sjelden gang. Men dette var første og forhåpentligvis siste gangen i voksen alder.

Ellers har jeg bæsja på meg en gang i voksen alder.

Var på tur med hunden. Og var ca 40 minutter hjemmefra. Fikk akutt mageknip og det var bare å snu å gå hjemover. Gikk som en stiv stokk bortover veien. Var ingen steder jeg kunne gå på do på vei hjem.

Etter å ha knepet alt jeg kunne hele veien hjem så klarte ikke lukkemuskelen meg da jeg var ca 50 m fra huset vårt.

var ikke særlig høy i hatten da jeg passerte mannen ute i hagen. Huff...

Anonymous poster hash: 6c7b9...557

Skrevet

Har dessverre begynt å tisse litt på meg når jeg trener - når jeg sprinter på det mest intense.

Men etter råd her inne fra, begynte meg med sånne Teena lady mini under trening, og det er helt ok.

Har født 3 barn, men det begynte ikke før den yngste hadde blitt noen år.

Anonymous poster hash: f565a...0e5
Skrevet

Kan ikke jogge eller hoppe uten å tisse på meg... 😞

Anonymous poster hash: b8dca...3ef

Skrevet

Oh yes. Som gravid. Etter en løpetur på Gardermoen for å rekke et tog.... Det var stas. Stod på perrongen og tok på toget, som gikk.... Stemningen stod i taket.

Anonymous poster hash: 4f011...ecb
Skrevet

Jeg har tisset på meg når jeg har hatt kraftige brekninger og oppkast. Og funnet ut at jeg bør ha helt tom blære før jeg hopper på trampoline.

Anonymous poster hash: deaec...b0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...