Gå til innhold

Hvordan er det på Hvam/Neskollen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen erfaring med skole/BHG da jeg gikk på VGs når vi flyttet hit, men trives veldig godt på Hvam! Går buss til/fra Oslo/Jessheim en gang i timen hele uka, mye flott natur. Gangavstand til bade vann om sommeren, stille og rolig sted å bo, kjempe fint om man har barn og/eller dyr sån som meg. Vi trives veldig godt å håper vi aldri må flytte!

Anonymous poster hash: 63f9f...533

Vi trives veldig på neskollen. Innflyttere for 3 år siden. Skal bygge på øvre neskollen pga venter nr.3 og trenger større plass. Veldig fornøyd med på bhg/skole og sfo. Ungene stortrives. De ansatte er supre. Veldig barnevennlig, mye på et sted, kort vei til skogen og bading. Kjører til og fra rælingen hver dag og det går veldig greit.

Har du sett på noen hus her?

Anonymous poster hash: 9930f...72e

Vi trives veldig på neskollen. Innflyttere for 3 år siden. Skal bygge på øvre neskollen pga venter nr.3 og trenger større plass. Veldig fornøyd med på bhg/skole og sfo. Ungene stortrives. De ansatte er supre. Veldig barnevennlig, mye på et sted, kort vei til skogen og bading. Kjører til og fra rælingen hver dag og det går veldig greit.

Har du sett på noen hus her?Anonymous poster hash: 9930f...72e

Bare søkt litt og så mange fine, nye hus der. Men aldri vært det. Hvor lang tid med bil til jobb på Lillestrøm? Jobber der...

Anonymous poster hash: 54e56...144

Bare søkt litt og så mange fine, nye hus der. Men aldri vært det. Hvor lang tid med bil til jobb på Lillestrøm? Jobber der...

Anonymous poster hash: 54e56...144

Til rælingen bruker jeg 35-40 min hvis det selvfølgelig ikke har skjedd noe, som ulykke, snø osv...drar da 0715 ca og er fremme ca 0750-0755 i rælingen.

ja, er mange fine hus nå :)

Anonymous poster hash: 9930f...72e

Vi flyttet derfra Ifjor etter 7 år der, var ikke veldig imponert dessverre.

Skolen plages med store utskiftninger av lærere da vi hadde skolebarn der (og venner forteller at problemet vedvarer enda) ene barnet vårt hadde hatt 5 kontaktlærere før 5 klasse startet.. Kjenner noen lærer der på skolen som fortalte at de sliter med ledelse der og ergo endel problemer med bemanning også.

Barnehagen var vi sånn passe fornøyd med, Dvs noen av de ansatte var veldig ålreite, men vi savnet mer uteaktiviteter og ikke så mye slarving mellom voksne når de var ute. (Er forøvrig en Friluftsbarnehage på Udnes som har langt bedre rykte)

På toppen av neskollen hvor vi bodde, var selve byggefeltet helt ålreit, fine stier mellom husene/gatene og små lekeplasser til barna, men vi syns sosialt sett at det er ganske krevende miljø der for de voksne. I tillegg skal du vite at til tross for mange boenheter, så vet de fleste alt om de fleste der. Veldig klikkete miljø.

Nærområdet forutenom hallen og fotballanlegget, holder ikke mål for de som er over middels interessert i å være ute. Grunnen til det er at hele skauen der er veldig myrete og bløtt 80% av året, hvamsmovegen skulle få gang og sykkelsti for 10 år siden som aldri kommer, ergo så må du ta med deg unga i bilen hvis man ønsker seg bedre naturopplevelser. Skiløyper kan du se langt etter, du må påberegne deg kjøring til skianlegget i fenstad, Nordåsen eller Romeriksåsen for gode forhold.

Dårlig kollektivtilbud, lite sentralt uten bil, men på mange måter en lettvint liten koloni å bo i om man ikke stiller så store krav til omgivelsene, eller aktivitets/sosiale tilbud rundt seg. Er jo mange barn der så definitivt enkelt liv for barnefamilier.

Beklager om jeg ødela reklamen til du andre her, men dette er nå min mening..

Anonymous poster hash: f90dc...4ef

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...