Gå til innhold

Nå har jeg stryket 2 ganger på oppkjøring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skikkelig nederlag! Er det normalt å stryke flere enn 2 ganger?

Anonymous poster hash: c2ccf...911

Fortsetter under...

Skrevet

Kjenner ingen som har strøket 3 ganger, men ei som strøk 2..

Anonymous poster hash: dddbc...c50

Skrevet

Kjenner ingen som har strøket 3 ganger, men ei som strøk 2..

Anonymous poster hash: dddbc...c50

Hvordan gikk det med henne? Bestod hun på 3.?

Skrevet

Nei, det er skikkelig dårlig og du burde virkelig ta til deg de tilbakemeldingene du får av sensor. Hva er det du feiler på?

Anonymous poster hash: 9d687...fb7

Skrevet

Uffda.

Du må prøve å slappe av, øvelseskjøre mer så du får tryggheten og roen.

To av mine klassevenninner strøy, ene to ganger og andre tre ganger. Ene er skikkelig stresset av seg, kaver og styrer, hun fikk lappen på tredje forsøk men har aldri blitt noen god sjåfør. Jeg sitter ikke på med henne..

Andre er sleivete, sånn person som har armer og bein overalt. Heisann, oppsann, hele tiden og hun var sånn i bil også. Hun fikk lappen på fjerde forsøket, men har blitt en helt grei sjåfør. Mye tryggere og roligere, ikke så vinglete og hektisk lenger.

Nå vet ikke jeg om det er personligheten, nervene, uheldige omstendigheter eller om du rett og slett er en elendig sjåfør som er grunnen til at du har strøket. Men uansett gjør øvelse til mester. Senk skuldrene, slapp av, kjør mye, så kommer tryggheten og dette går fint.

Lykke til

Anonymous poster hash: 261f5...866

Skrevet

Dette skjer , bare ikke mist selvtilliten!:-) øv MYE på det som du har fått tilbakemelding på, ta noen ekstra runder med kjørelærer så skal du se det går. Lykke til :-)

Anonymous poster hash: fd737...837

Annonse

Skrevet

Nei, det er skikkelig dårlig og du burde virkelig ta til deg de tilbakemeldingene du får av sensor. Hva er det du feiler på?

Anonymous poster hash: 9d687...fb7

Jeg vet. Giring og valg feil av gir + nervøsitet.

Skrevet

Hvor kjører du opp? Jeg strøk første gang, men kjørte opp i Bergen (som jeg mener er temmelig kaotisk) hvor jeg ikke var kjent (studerte). Tok ny om sommeren i hjembyen, bestod med en gang.

Hvis det ikke er et slikt problem er mitt tips: mengdetrening. Øvelseskjører så MYE du kan, hele tiden, kjør og kjør. Alt er mye lettere når selve kjøringen går av seg selv.

Anonymous poster hash: c4d3c...f40

Skrevet

Uffda.

Du må prøve å slappe av, øvelseskjøre mer så du får tryggheten og roen.

To av mine klassevenninner strøy, ene to ganger og andre tre ganger. Ene er skikkelig stresset av seg, kaver og styrer, hun fikk lappen på tredje forsøk men har aldri blitt noen god sjåfør. Jeg sitter ikke på med henne..

Andre er sleivete, sånn person som har armer og bein overalt. Heisann, oppsann, hele tiden og hun var sånn i bil også. Hun fikk lappen på fjerde forsøket, men har blitt en helt grei sjåfør. Mye tryggere og roligere, ikke så vinglete og hektisk lenger.

Nå vet ikke jeg om det er personligheten, nervene, uheldige omstendigheter eller om du rett og slett er en elendig sjåfør som er grunnen til at du har strøket. Men uansett gjør øvelse til mester. Senk skuldrene, slapp av, kjør mye, så kommer tryggheten og dette går fint.

Lykke til

Anonymous poster hash: 261f5...866

Jeg var på en måte rolig. Vinglet ikke på veien og været var bra, men så kom det en situasjon jeg var usikker og gjorde feil. Jeg viste på en måte hva jeg skulle gjøre, men så ble jeg nervøs igjen. Fader på nervøsiteten min. Skulle ønsker jeg hadde mer selvtillit. Hvorfor hørte jeg ikke på magefølelsen min? Er det vanskeligere å ta lappen i dag enn på 80, 90 tallet?

Skrevet

Hadde kjørelæreren din sagt du var klar for oppkjøring? Giring bør liksom være på plass da...

Anonymous poster hash: 3e0f3...792

Skrevet

Hjelpes! Husk belte folkens!

Anonymous poster hash: c1246...62f

Skrevet

Jeg strøk to ganger, men besto på 3. forsøket.

Var så nervøs sammen med senor at jeg trodde jeg skulle kaste opp. Ellers tror jeg selv jeg er en god sjåfør. Fikk skryt av en kjørerlærer jeg skulle skysse.

Anonymous poster hash: 5ab17...cbd

Skrevet

Hadde kjørelæreren din sagt du var klar for oppkjøring? Giring bør liksom være på plass da...

Anonymous poster hash: 3e0f3...792

Han har ikke sagt direkte, men hvis jeg ikke var klar så hadde han vel ikke latt meg kjøre opp? Følte hvertfall at jeg gjorde det bedre i dag enn sist gang, så krysser fingrene for at jeg gjør det bedre på 3.

Annonse

Skrevet

Jeg strøk to ganger, men besto på 3. forsøket.

Var så nervøs sammen med senor at jeg trodde jeg skulle kaste opp. Ellers tror jeg selv jeg er en god sjåfør. Fikk skryt av en kjørerlærer jeg skulle skysse.

Anonymous poster hash: 5ab17...cbd

Håper jeg også består. Kjenner at jeg er dritt lei av å ha L bak bilen. Gratulerer til deg:)

Skrevet

Er du helt sikker på at du er skikket til å kjøre bil i trafikken? Når man stryker flere ganger på oppkjøringen, så kan man ikke å kjøre bil, mener jeg.

Altså klart at mengdetrening er vesentlig, men det er klart at du har vesentlige brister i kunnskap og ferdighet når du stryker gang på gang.

Anonymous poster hash: aebf2...571

Skrevet

Mannen min strøk 3 ganger.

Anonymous poster hash: 1113e...311

Skrevet

Er du helt sikker på at du er skikket til å kjøre bil i trafikken? Når man stryker flere ganger på oppkjøringen, så kan man ikke å kjøre bil, mener jeg.

Altså klart at mengdetrening er vesentlig, men det er klart at du har vesentlige brister i kunnskap og ferdighet når du stryker gang på gang.

Har kjørt mange turer, og jeg føler meg mer sikker i min bil enn kjøreskolen sin. Men kanskje jeg ikke er klar til å kjøre på egenhånd? Problemet er at mine foreldre synes jeg er flink sjåfør, så de skjønner ikke hvorfor jeg stryker.

Skrevet

Samme strøk jeg på - 2 ganger.

Bare øv mer.

Anonymous poster hash: ec5b7...dcc

Skrevet

Dette skjer , bare ikke mist selvtilliten!:-) øv MYE på det som du har fått tilbakemelding på, ta noen ekstra runder med kjørelærer så skal du se det går. Lykke til :-)

Anonymous poster hash: fd737...837

Har bestilt kjøre time for hver uke nå frem til jeg skal kjøre opp. Krysser fingrene for at jeg klarer denne gangen her. Sensoren var forresten hyggelig også. Sa bare at jeg trengte mer trening og at jeg er velkommen tilbake. Håper at jeg får han igjen neste gang.

Skrevet

Tull og tøys.

Jeg strøk også to ganger. I dag er jeg en mye bedre sjåfør enn min mann, som til og med har lastebillappen. (Han er god med store kjøretøyer og med tilhenger, men helt amøbe på vinterføre, skjønner seg ikke på fartstilpassing verken sommer eller vinter og lærer seg aldri særhetene med bilen vår.)

Skrevet

Samme strøk jeg på - 2 ganger.

Bare øv mer.

Takk, for bare øver mer:) liker jo å kjøre bil også, så jeg går og venter på friheten

Skrevet

Jeg strøk 4 ganger. Klarte det på 5 forsøk. Mitt problem var nervøsiteten. Jeg gjorde en stor grov feil i begynnelsen hver gang, og kjørte deretter greit. Jeg kastet opp før hver oppkjøring. Den gangen jeg faktisk besto var kjørelæreren med i bilen under oppkjøring.

Har også motorsykkellappen, klarte den på 3. forsøk.

Fjellturen besto jeg med glans på første forsøk begge gangene.

Anonymous poster hash: da41b...01d

Skrevet

Jeg strøk 4 ganger. Klarte det på 5 forsøk. Mitt problem var nervøsiteten. Jeg gjorde en stor grov feil i begynnelsen hver gang, og kjørte deretter greit. Jeg kastet opp før hver oppkjøring. Den gangen jeg faktisk besto var kjørelæreren med i bilen under oppkjøring.

Har også motorsykkellappen, klarte den på 3. forsøk.

Fjellturen besto jeg med glans på første forsøk begge gangene.

Fjellturen skal være teorien.

Skrevet

Fjellturen skal være teorien.

Haha måtte flire litt der :D Er 13 år siden jeg tok lappen og kunne liksom ikke erindre noen fjellturer som en del av opplegget :D

Skrevet

Jeg strøk to ganger, men besto på tredje. Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...