Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #26 Skrevet 12. april 2016 Er en surmaga når en sier at en ikke trenger noe annet utstyr i bhg enn det man har hjemme? Du høres ut som ei moden og ordentlig mor. Anonymous poster hash: 575a0...889 Jeg er ikke hi,men har en sønn på omtrent samme alder. Med vårbaby har man ikke trengt særlig uteklær. Enten har ungen ligget i vogna, eller hatt på seg ulldrakt. Vinterdressen fra i vinter vil selvsagt ikke passe mer. Du er en ku som har glemt at du var kalv. Anonymous poster hash: 2774f...979
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #27 Skrevet 12. april 2016 Vil anbefale reflex regnsett til 1-åringen. Det er slitesterkt og litt tykt så han ikke blir så kald når det regner. Liker også reflex sine parkdresser jeg, spesielt til 1-åringer da de er romslige og lette å bevege seg i. Ellers er matbokser med flere rom gull verdt synes jeg! Da kan du sende med litt frukt/grønt uten at det klines sammen med kaviar f.eks. Og så sender jeg med disse helsmekkene fra IKEA når han spiser da det blir ekstremt flekkete klær når de spiser i barnehagen. Jeg liker også drikkeflaske med sugerør til de minste, da mine ikke klarte å løfte flaska høyt nok selv når de skulle drikke på den tiden. Avent sine drikkeflasker med sugerør er bra. Ville hatt en tynn flisdress (f.eks reflex) og en hel ulldress (fornøyd med de på name-it!) til å ha inni parkdress/regntøy for å holde varmen. Ellers må du stå for bleier og sårsalve (inotyol f.eks) selv, men de har vaskekluter, olje osv. Solkrem må du også ha. Innesko vil jeg anbefale sandaler da det er mye bedre støtte for foten enn disse myke tøflene og innesokkene. Ellers må du ha siklesmekker, bodyer og strømpebukser som skift der. Regnvotter (fora!), vanlige votter (jeg liker hestra og reima), lue med hals (F.eks reima), lue uten hals, ullsokker, gummistøvler, overgangssko Goretex, smokker, koseklut, ev tåteflaske hvis han drikker vann før han sover. Jeg kjøpte ikke ekstra sovevogn, men brukte den vanlige emmaljungavogna som sovevogn i barnehagen (egentlig ikke skjønt dette behovet for sovevogn?). Du må ha vognpose ev dyne og saueskinn med. Etter hvert ville jeg kjøpt reima tec sin vinterdress til han, gode dresser for de minste! Skjønner deg godt jeg! Jeg lurte på akkurat det samme selv, og følte ikke jeg hadde oversikt i det hele tatt da første skulle begynne i barnehagen! Lykke til Anonymous poster hash: 4db3a...667 "Ellers må du stå for bleier og sårsalve (inotyol f.eks) selv, men de har vaskekluter, olje osv." Dette kommer og helt an på barnehagen. Der jeg jobber betaler foreldrene en liten sum i mnd, så kjøper vi inn bleier og alt som trengs. I andre barnehager må foreldre har med bleier og våtservietter Anonymous poster hash: 4f72e...56e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå