Gå til innhold

Kjøpte fersk rødkål men aner ikke hvordan jeg skal tilberede den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte den i utgangspunktet for å ha det i taco, men bare revet rødkål med litt oliven olje, pepper og salt smakte ikke ikke noe spesielt. Noen som har en oppskrift? Vet i alle fall at i Mexico så bruker dem jo rødkål i taco, også har jeg smakt sikkilig god burritos i Oslo som de selger på taco trucken.. 4 gringos som det heter

Anonymous poster hash: 38a20...168

Fortsetter under...

Skrevet

den skal jo kokes med eddik...og smakes til med sukker...eddiken skal i tidlig for å bevare fargen.

da er det rødkål. ( sjekk oppskriften til rødkål)

den kan sikkert tilsettes andre ting etter at den er kokt for å få det du er ute etter.....søk på nett.

Anonymous poster hash: 17ff8...969
Skrevet

den skal jo kokes med eddik...og smakes til med sukker...eddiken skal i tidlig for å bevare fargen.

da er det rødkål. ( sjekk oppskriften til rødkål)

den kan sikkert tilsettes andre ting etter at den er kokt for å få det du er ute etter.....søk på nett.

Anonymous poster hash: 17ff8...969 [/

Det som er at jeg finner ingenting ting :( fant bare en der det står at man koke rødkål med kjøttkraft å eddik. Men ingenting annet. Har ikke kjøttkraft heller :/

Skrevet

Google 

Mexican red cabbage og se om du finner noe du liker?

Skrevet

Google

Mexican red cabbage og se om du finner noe du liker?

Finner ingenting spesifikt :((

Skrevet

Jeg synes det er veldig godt å finstrimle den og steke den i ovnen (eller på pannen) sammen med løk, salt, pepper og sitron. Jeg spiser det i stedet for pasta.

Anonymous poster hash: 87892...3bd

Annonse

Skrevet

Vi liker det som salat. Finstrimle, eddik, salt, pepper, sukker, 1/2 l mineralvann, finhakket løk. Bland alt sammen, la det stå i kjøleskapet over natten. Sil av. Knasende godt, sunt og billig.

Anonymous poster hash: 9c9c6...fe2
Skrevet

Vi liker det som salat. Finstrimle, eddik, salt, pepper, sukker, 1/2 l mineralvann, finhakket løk. Bland alt sammen, la det stå i kjøleskapet over natten. Sil av. Knasende godt, sunt og billig.

Anonymous poster hash: 9c9c6...fe2

Med mineralvann, mener du farris?

Anonymous poster hash: d0ad8...875

Skrevet

Vi bruker rødkål som en av ingrediensene i salat.

Anonymous poster hash: 02d7d...006

Skrevet

Vi bruker det også som salat. Altså bare rå, som den er. Bare vasker og kutter.

Skrevet

Svigermoren min bruker å finstrimle den, røre inn rømme og litt sukker. Et fantastisk tilbehør til mye :)

Anonymous poster hash: 1c776...6cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...