Gå til innhold

God stiv frosting til cupcakes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg som tidligere har tenkt at cupcake en glorifiserr og jålete muffin skal bake cupcakes til bursdagen til sønnen min.

Har lyst på stiv frosting så jeg får lagd fin rose på toppen. Prøvde med ostekrem, men det bare flyter utover.

Noen som vet om en god oppskrift? Noen jeg har smakt har bare smakt sukker :/

Anonymous poster hash: e2a34...051

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste bruker smørkrem eller sånn angelfeather ising. Jeg synes slikt smaker høgg, så jeg bruker å lage ganache av kremfløte og god sjokolade. Jeg bruker så mye som 100 sjokolade per dl fløte, ofte en kombinasjon av melkesjokolade og mørkere sjokolade. Feks:

3 dl fløte

200 g melkesjokolade

100 g dronningsjokolade eller enda mørkere sjokolade.

Hakk ellee riv sjokoladen fint. Varm opp fløten til kokepunktet. Ta kjelen av plata og tilsett sjokoladen. Rør hele tiden til all sjokoladen er løst opp og smerten er blitt helt jevn og blank. Avkjøl, dekk til og sett i kjøleskapet noen timer. Pisk opp med håndmikser før du sprøyter den på muffins eller kake. Evt bare i dessertskåler, og spis som dekadent sjokoladedessert, da gjerne med er friskt tilbehør ofte sprøtt tilbehør. 😊👍

Anonymous poster hash: 007d3...cbc

Skrevet

De fleste bruker smørkrem eller sånn angelfeather ising. Jeg synes slikt smaker høgg, så jeg bruker å lage ganache av kremfløte og god sjokolade. Jeg bruker så mye som 100 sjokolade per dl fløte, ofte en kombinasjon av melkesjokolade og mørkere sjokolade. Feks:

3 dl fløte

200 g melkesjokolade

100 g dronningsjokolade eller enda mørkere sjokolade.

Hakk ellee riv sjokoladen fint. Varm opp fløten til kokepunktet. Ta kjelen av plata og tilsett sjokoladen. Rør hele tiden til all sjokoladen er løst opp og smerten er blitt helt jevn og blank. Avkjøl, dekk til og sett i kjøleskapet noen timer. Pisk opp med håndmikser før du sprøyter den på muffins eller kake. Evt bare i dessertskåler, og spis som dekadent sjokoladedessert, da gjerne med er friskt tilbehør ofte sprøtt tilbehør. 😊👍

Takk skal du ha :)

Skal prøve den med vanlige cupcakes snart :)

Skrevet

Takk skal du ha :)

Skal prøve den med vanlige cupcakes snart :)

Lykke til! Og man kan prøve seg frem med andre typer sjokolade, andre mengder sjokolade (tar du mindre blir den mer kremete og luftig osv) og slikt, til du finner den som passer deg best. Håper du liker det. 😊👍

Ser jeg har fått noen autokorrektur-feil i innlegget, men du forstår sikkert hva jeg mener likevel. 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...