Gå til innhold

En av ungene hadde besøk i går og sofaen ble ødelagt fordi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke kontaktet barnets mor. Det jeg imidlertid hadde gjort, er å kontakte butikken der sofaen ble kjøpt......en såpass dyr sofa, og så tåler den ikke at en 10-åring hopper litt i den, så sant ikke barnet veier nærmere 100 kilo ,(satt litt på spissen) må jo dette være svært dårlig kvalitet og reklamasjonsvare.

Og bare så det er sagt, så er jeg ikke for hopping i sofaer.

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke kontaktet barnets mor. Det jeg imidlertid hadde gjort, er å kontakte butikken der sofaen ble kjøpt......en såpass dyr sofa, og så tåler den ikke at en 10-åring hopper litt i den, så sant ikke barnet veier nærmere 100 kilo ,(satt litt på spissen) må jo dette være svært dårlig kvalitet og reklamasjonsvare.

Og bare så det er sagt, så er jeg ikke for hopping i sofaer.

Reagerte også på det der at en så dyr sofa ble ødelagt av litt hopping- vi har en billigere sofa som har tålt mer. 

Anonymous poster hash: e04cd...a66

Skrevet

Dette er ikke noe du kan forlange erstatning for.

Anonymous poster hash: d506f...b55
Skrevet

Man har et ansvar for å si tydelig i fra til barna at noe ikke er lov, og enkelte skader må anses som påregnelige når man har barn. 

Anonymous poster hash: d506f...b55
Skrevet

Hadde ikke krevd erstatning men ungen hadde ikke fått komme på besøk igjen.

Skrevet

det kom aldri frem alder på barna.. nesten så jeg begynner å lure på om dette var for små unger til å være hjemme alene

Anonymous poster hash: 2ba09...3e5
Skrevet

det kom aldri frem alder på barna.. nesten så jeg begynner å lure på om dette var for små unger til å være hjemme alene

Anonymous poster hash: 2ba09...3e5

Nesten så du må lese innleggene bakover her 😊

Anonymous poster hash: b16a8...446

Skrevet

Ville reklamert på sofaen. En sofa skal tåle så pass. Hva veier en 10 åring? 40 kg? Hva om en litt stor mann på 120-130kg hadde satt seg i den? Da ville den også knekt. Enten var det allerede noe galt med sofaen eller så er den av elendig kvalitet.

Anonymous poster hash: 11d40...2e4
Skrevet

I en del tilfeller kan man faktisk det. Opp til en viss sum, tror det er 5000, er foreldrene ansvarlig for ting barna ødelegger. Hvis barna har egne penger kan de kreves brukt.

Anonymous poster hash: 52299...ce4

I så fall må det foreligge bevis for at det er dette barnet som har ødelagt sofaen. Hvis begge barna hoppet, og HI ikke var hjemme, kan hun ikke vite hvem det var. Som ei over sa, ungene lyver lett for å slippe kjeft og skylder på kompisen. Særlig hvis kompisen har tilbudt seg å ta skylda.

Skrevet

Hadde ikke krevd erstatning men ungen hadde ikke fått komme på besøk igjen.

Så det er greit å ødelegge vennskapet mellom barna på grunn av en TING? Spesielt...

Skrevet

Er selv enslig forsørger og hadde min sønn ødelagt noe så hadde jeg ønsket å vite hva som var skjedd og om det var noe jeg kunne ha gjort for å hjelpe. 

Det som dessverre skjer om man ikke sier ifra er jo at ingen lenger vil ha denne ungen på besøk noe man også kan forstå. Om moren ikke evner å oppdra ungen bør hun jo få hjelp, en 10-åring bør da ha lært at man ikke hopper i en sofa.

Anonymous poster hash: 78c28...6cc
Gjest Antarctica
Skrevet

Kan dere ikke bare spikre sammen den ødelagte planken, da.

Skrevet

Er selv enslig forsørger og hadde min sønn ødelagt noe så hadde jeg ønsket å vite hva som var skjedd og om det var noe jeg kunne ha gjort for å hjelpe.

Det som dessverre skjer om man ikke sier ifra er jo at ingen lenger vil ha denne ungen på besøk noe man også kan forstå. Om moren ikke evner å oppdra ungen bør hun jo få hjelp, en 10-åring bør da ha lært at man ikke hopper i en sofa.

dette er tullete. Barn gjør ofte mange dumme ting de vet ikke er lov. Men man tåler mindre fra andres barn, for dine egne vet du at du må hanskes med. Greia er at selvsagt vet tiåringen at det ikke er lov, men gjorde det for det. Såntgjør barn faktisk, uten at de er syke av den grunn eller ute v kontroll

Anonymous poster hash: 506b7...ce7

Skrevet

Ungene er 10 år gamle og en av våre eldste barn var hjemme og kan bekrefte at det er ikke vårt barn som har hoppet i sofaen, han tok til og med en filmsnute av episoden så nå vet dere det. Denne ungen har ødelagt ting før og man hopper å spretter da ikke i andre sine møbler sånn helt uten videre?

Tror dere moren slapp unna da han ripet opp en bil i fjor? vel skadene beløp seg til 37.000 med skader og bulk i lakken, var da vel ikke rett at bileier skulle dekke dette?

Er i tenkeboksen om jeg skal kontakte moren, hun bør i alle fall få vite hva han har gjort hjemme hos oss. Sofaen er knekt under å jeg tviler på at den blir stabil sånn helt uten videre, til og med ungene vil ikke sitte i den i dag. De oppholder seg i loftstuen for der er ikke sofaen knekt.

Anonymous poster hash: f30c4...79f

Den eldste ungen filmet det? Men ingen sv dine unger stoppet det?! Jøss! Litt av en oppførsel.

Her knakk sofaen pga toskete unger som hoppet. Tre metallskinner skrudd fast på undersiden og sofaen var mer stabil enn som ny.

Anonymous poster hash: fba9b...bc9

Skrevet

Jeg ville sagt ifra til moren hva som var skjedd, men jeg ville ikke nevnt noe om erstatning. Det kan være greit for henne å vite at barnet hennes har ødelagt nok en ting (ref. bilripinga du skriver om lengre oppe). Et barn som stadig ødelegger andres ting, er til slutt ikke ok å ha på besøk. Det kan derfor være greit for henne å vite om disse hærverkene ungen hennes utfører.

Skrevet

dette er tullete. Barn gjør ofte mange dumme ting de vet ikke er lov. Men man tåler mindre fra andres barn, for dine egne vet du at du må hanskes med. Greia er at selvsagt vet tiåringen at det ikke er lov, men gjorde det for det. Såntgjør barn faktisk, uten at de er syke av den grunn eller ute v kontroll

Uenig! Sånt gjør ikke en normalt oppegående 10-åring. Enden på visa her, er at denne ungen blir uønsket som besøk framover, dersom han får lov til å ødelegge ting uten konsekvenser. Moren bidrar jo til negativ oppførsel dersom hun ikke evner å stoppe dette.

Skrevet

Uenig! Sånt gjør ikke en normalt oppegående 10-åring. Enden på visa her, er at denne ungen blir uønsket som besøk framover, dersom han får lov til å ødelegge ting uten konsekvenser. Moren bidrar jo til negativ oppførsel dersom hun ikke evner å stoppe dette.

Nei, på samme måte som ingen 12- og 13-åringer smugrøyker, ingen tenåringer har sex før de får lov av foreldrene, ingen drikker seg full plutselig på en fest til tross for drikkeforbud. Ingen unger skulker skolen eller gjør andre forbudte ting. Sikker på at dine unger gjør alt rett hele jævla tiden. Hurra for deg. Hvordan kan forresten moren stoppe negativ oppførsel hun ikke vet om? Er hun tankeleser?

Anonymous poster hash: cb2e5...64e

Skrevet (endret)

Nei, på samme måte som ingen 12- og 13-åringer smugrøyker, ingen tenåringer har sex før de får lov av foreldrene, ingen drikker seg full plutselig på en fest til tross for drikkeforbud. Ingen unger skulker skolen eller gjør andre forbudte ting. Sikker på at dine unger gjør alt rett hele jævla tiden. Hurra for deg. Hvordan kan forresten moren stoppe negativ oppførsel hun ikke vet om? Er hun tankeleser?

Anonymous poster hash: cb2e5...64e

En tiåring er for stor til å stå og hoppe i andres sofa. Og hoppe med såpass kraft at den knakk! Han har også gjort hærverk tidligere. Derfor bør moren selvsagt få beskjed, slik at hun kan gjøre noe med det. Dersom hun ikke klarer å få barnet sitt til å oppføre seg greit hos andre, så bør hun få hjelp.

Jeg har vel ingen steder skrevet at jeg har perfekte barn. Jeg har tenåringer som hele tiden tester grenser ja. Det er etter hva jeg kan skjønne, en naturlig prosess.

Endret av Kari Mari
Skrevet

Så det er greit å ødelegge vennskapet mellom barna på grunn av en TING? Spesielt...

Nei, men at et barn ødelegger en sofa i mitt hus, etter at mitt barn sa ifra at det ikke er lov, fører til at barnet ikke får komme inn lengre. Vil de leke ute eller hjemme hos den andre er greit. Heldigvis har mitt barn nok vett å velge venner som har litt oppdragelse.

Skrevet

Nei, men at et barn ødelegger en sofa i mitt hus, etter at mitt barn sa ifra at det ikke er lov, fører til at barnet ikke får komme inn lengre. Vil de leke ute eller hjemme hos den andre er greit. Heldigvis har mitt barn nok vett å velge venner som har litt oppdragelse.

Jammen godt du har et så begavet barn!

Skrevet

Med en så dyr sofa ville jeg lagt litt innsats i å finne ut om den virkelig ikke kan repareres. Og nå vet 10-åringen din hvorfor han skal spørre om lov før han slipper andre inn. Gutten som filmet vet nå at han heller skal gripe inn enn å dokumentere. Nok av ansvarlige her. Jeg ville fokusert på egne unger.

Skrevet

Hvorfor er det tullete? Min sønn og en kamerat sparket en gang en fotball som dessverre knuste et vindu til en 3.part skulle vi droppe å dekke dette bare fordi de var barn? Nei vet du hva, det handler om å ta ansvar. Så jeg og den andre familien delte på kostnaden til å få byttet ruten. 

Skrevet

Hvorfor er det tullete? Min sønn og en kamerat sparket en gang en fotball som dessverre knuste et vindu til en 3.part skulle vi droppe å dekke dette bare fordi de var barn? Nei vet du hva, det handler om å ta ansvar. Så jeg og den andre familien delte på kostnaden til å få byttet ruten.

Hva babler du om da? Jeg sier at det er tullete å be moren til barnet oppsøke HJELP fordi barnet har hoppet i sofaen - for det bør tiåringer vite at ikke er lov - jeg gir helt faen i selve erstatningen her. Jeg hadde aldri i verden krevd penger for ting som har skjedd mens jeg var ute av huset. I tillegg er det helt irrelevant at barnet før har ødelagt noe.

Eks:

Min datter har med A hjem 3-5 ganger i uka. A ødelegger en del ting

Så er B med hjem og ødelegger en ting, men jeg tenker ikke annet enn at det er dumt. Så ødelegger A Noe dyrt en gang - og da er det lett for meg å si at 'A ødelegger alltid så mye', samtidig er A mye på besøk og huskes bedre enn da B ødela noe ved et uhell.

Skrevet

Hva babler du om da? Jeg sier at det er tullete å be moren til barnet oppsøke HJELP fordi barnet har hoppet i sofaen - for det bør tiåringer vite at ikke er lov - jeg gir helt faen i selve erstatningen her. Jeg hadde aldri i verden krevd penger for ting som har skjedd mens jeg var ute av huset. I tillegg er det helt irrelevant at barnet før har ødelagt noe.

Eks:

Min datter har med A hjem 3-5 ganger i uka. A ødelegger en del ting

Så er B med hjem og ødelegger en ting, men jeg tenker ikke annet enn at det er dumt. Så ødelegger A Noe dyrt en gang - og da er det lett for meg å si at 'A ødelegger alltid så mye', samtidig er A mye på besøk og huskes bedre enn da B ødela noe ved et uhell.

Om du leser svar fra HI så er det ikke første gang dette barnet har ødelagt noe. 

Skrevet

Jeg er egentlig veldig overrasket over at så mange av dere forsvarer en 10-åring som hopper i sofaen borte på besøk. "Alle vet at barn gjør dumme ting" liksom.

Det er jo ikke mange dagene siden vi hadde et innlegg her om en 8-åring som skrev med fargeblyant isteden for gråblyant hvorpå "ALLE" mente at en 8-åring skjønte at man skrev med gråblyant og ikke med farger!!

Man forventer altså at en 8-åring ikke tar feil skriveredskap på skolen, men dumheter som å hoppe i andre menneskers møbler er helt klart påregnelig når man har barn........

Snodig!!

Anonymous poster hash: 6695b...b85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...