Gå til innhold

Hvordan skille bryllupsinvitasjon....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke bare er det ugreit, det er også direkte flaut. Men det er min mening, andre får ha sin selvsagt. Hi får sikkert et flott bryllup uansett.

Du, kan du ikke bare avslutte nå? Som du bør kunne lese deg til av ganske så mange svar i denne, og tidligere lignende tråder, så ER det faktisk helt normalt å ha både middags- og kaffegjester i bryllup. At du ikke synes det er greit, betyr ikke at du sitter på fasiten.

Anonymous poster hash: 5e419...423

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var i et bryllup der bruden hadde kjole til 20 000 kr, leid flott bil og frisør og sminke til sikkert 3-4 000 kr. Så var det 3-retters, dyr middag for halvparten av gjestene før resten kom til kaker og kaffe. Blir for meg en veldig merkelig prioritering. Hadde heller invitert alle på en enklere middag og hatt en rimeligere kjole. Kostnaden totalt sett ville blitt den samme, men følelsen ville blitt 1000 ganger bedre.

Anonymous poster hash: 00b83...6e4
Skrevet

Var i et bryllup der bruden hadde kjole til 20 000 kr, leid flott bil og frisør og sminke til sikkert 3-4 000 kr. Så var det 3-retters, dyr middag for halvparten av gjestene før resten kom til kaker og kaffe. Blir for meg en veldig merkelig prioritering. Hadde heller invitert alle på en enklere middag og hatt en rimeligere kjole. Kostnaden totalt sett ville blitt den samme, men følelsen ville blitt 1000 ganger bedre.

Har du tenkt på at tradisjonen der kanskje er slik, og at mange av gjestene kanskje hadde syns det var rart å bli invitert til middag? At om de inviterte alke til middag ville det blitt sett på som råflott?

Men igjen, man inviterer ikke til kaffi med kun EN kake.

Anonymous poster hash: 88ad6...6d0

Skrevet

Mitt forslag er å la være å dele opp gjestene i et A og B lag. Det tar seg ikke ut.

Enig, blir flau når jeg hører folk deler det opp. Nei du er ikke viktig nok, men vi vil ha gave av deg... 🙈😂

Skrevet

Har du tenkt på at tradisjonen der kanskje er slik, og at mange av gjestene kanskje hadde syns det var rart å bli invitert til middag? At om de inviterte alke til middag ville det blitt sett på som råflott?

Men igjen, man inviterer ikke til kaffi med kun EN kake.

Jeg har til gode å høre om noen som syns det er rart å bli invitert til middag. Og råflott? Kostnaden ville jo blitt det samme.

Skrevet

Jeg har til gode å høre om noen som syns det er rart å bli invitert til middag. Og råflott? Kostnaden ville jo blitt det samme.

Kostnaden den samme? Om du inviterer 40 på middag og 50 til på fest etterpå, eller om du betaler middag for 90 stk?

Skrevet

Hvor i landet er det vanlig å skille mellom middag og kaffe? Jeg er fra Trøndelag, jeg har hørt om at noen blir bedt bare til kaffen, men da virker det som om det er bryllup med veldig stor fest etterpå (altså kaffen). Har aldri vært i et bryllup med slik oppdeling selv, og har ikke inntrykk av at det er så vanlig her? Må være skikkelig kjipt hvis noen er tilreisende - nå må vi slå ihjel 6-7 timer mens de andre spiser middag...

Anonymous poster hash: c5054...27f

Skrevet

Kostnaden den samme? Om du inviterer 40 på middag og 50 til på fest etterpå, eller om du betaler middag for 90 stk?

Det jeg skrev over. Altså at jeg heller ville kjøpt en rimeligere kjole, brukt mindre på frisør og bil og hatt en rimeligere meny. For dermed å kunne invitere alle til middag.

Skrevet

Hvor i landet er det vanlig å skille mellom middag og kaffe? Jeg er fra Trøndelag, jeg har hørt om at noen blir bedt bare til kaffen, men da virker det som om det er bryllup med veldig stor fest etterpå (altså kaffen). Har aldri vært i et bryllup med slik oppdeling selv, og har ikke inntrykk av at det er så vanlig her? Må være skikkelig kjipt hvis noen er tilreisende - nå må vi slå ihjel 6-7 timer mens de andre spiser middag...

Anonymous poster hash: c5054...27f

Jeg er fra nord Norge, veldig vanlig å invitere til kaffe her.

Selvfølgelig inviterer du ikke noen fra Sørlandet bare til kaffe, de som blir invitert til kaffen er lokal.

Og ja, er fest med masse kaker, musikk og dans :)

Er mange som blir invitert, ikke bare noen få. Alle synes det er helt ok.

Anonymous poster hash: f2360...a57

Skrevet

Jeg er fra nord Norge, veldig vanlig å invitere til kaffe her.

Selvfølgelig inviterer du ikke noen fra Sørlandet bare til kaffe, de som blir invitert til kaffen er lokal.

Og ja, er fest med masse kaker, musikk og dans :)

Er mange som blir invitert, ikke bare noen få. Alle synes det er helt ok.

Anonymous poster hash: f2360...a57

Fra Vestlandet og dette er vanlig her og!

Skrevet

Fra Vestlandet og dette er vanlig her og!

Er fra Helgeland, her e det også vanlig å dele opp. Min venninne er fra Nord-Trøndelag og min mann er i fra Gudbransadalen. Der er det også vanlig. Søskenbarnet mitt er fra Sør-Trøndelag. Litt utenfor Trondheim. Der er det også vanlig.

Anonymous poster hash: 7a58f...b55

Skrevet

Du, kan du ikke bare avslutte nå? Som du bør kunne lese deg til av ganske så mange svar i denne, og tidligere lignende tråder, så ER det faktisk helt normalt å ha både middags- og kaffegjester i bryllup. At du ikke synes det er greit, betyr ikke at du sitter på fasiten.

Anonymous poster hash: 5e419...423

Som sagt så driter jeg i hva som er vanlig eller tradisjon eller hva flertallet mener. Det er kleint og flaut. Jeg har ikke fasiten, men har like rett til en mening som alle andre.

Skrevet

Som sagt så driter jeg i hva som er vanlig eller tradisjon eller hva flertallet mener. Det er kleint og flaut. Jeg har ikke fasiten, men har like rett til en mening som alle andre.

Selvsagt har du rett til det, men det er greit fir deg å vite at de fleste ser på denne saken på en helt annen måte enn deg. Så om du blir invitert til "kaffe" og snurt takker nei, så vet du i alle fall hvorfor folk synes du har en underlig oppførsel.
Skrevet

Bare fordi noe er tradisjon, betyr det ikke at det nødvendigvis er anstendig.

Anonymous poster hash: fd1c3...58c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...