Gå til innhold

Korteste vei fra Stavanger til Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøre fra Stavanger til Oslo på mandag, men kan ikke veien tilbake. Har googlet opp, ned og i mente og ser det er flere muligheter. Jeg ønsker ruten som tar kortest tid, siden jeg har planer om å kjøre direkte tilbake.  Ser også ei rute har ferge, om jeg ikke tar helt feil? Hvor lang tid tar isåfall ferga, og hvor går denne ifra? :)

Alle tips mottas med stor takk. Skal kjøre på ettermiddagen/kvelden, så satser på lite trafikk på veiene.

Anonymous poster hash: cf793...91e
Skrevet

Om du kan veien bort klarer du deg nok på veien tilbake også.

Anonymous poster hash: 50ec1...0a3

Skrevet

Ta samme veien hjem!

Anonymous poster hash: 536e3...4f1

Skrevet

Velg den veien høna sparker 🐓🐔🐤

Anonymous poster hash: 5a38d...d6f

Skrevet

Ingen ferge nei. E39 ftw!

Anonymous poster hash: cec39...197

Skrevet

Jeg skal ta fly til Stavanger, så det er ikke bare-bare å ta samme veien tilbake med bil altså!

Innimellom er dere forbanne kjipe i svarene deres! :frustrert:

Hi

Skrevet

Rekker du festen før du drar videre?

Skrevet

Jeg skal ta fly til Stavanger, så det er ikke bare-bare å ta samme veien tilbake med bil altså!

Hi

Det har du ikke nevnt før nå.

Da anbefaler jeg å følge etter en buss eller sette på GPS

Skrevet

Jeg går for følg etter en buss 😂😂😂

Skrevet

Jeg kan til tider være dum, men det sier seg nesten selv at jeg ikke hadde spurt om veien hvis jeg visste hvor jeg skulle?

Sier jo at jeg har googlet opp, ned og i mente, men finner ikke svaret på hva som er den korteste og beste veien. 

Synes virkelig det er trist at noen skal ta ut alt av eder og galle på et så enkelt spørsmål. Hvorfor må dere alltid få ut all dritten når man faktisk lurer på noe seriøst?

Kjenner jeg blir bare trist på deres vegne :(

Hi

Skrevet

Kjører du over fjellet kan sikkert fortsatt følge etter brøytebilen. Ikke kjør i søvne så du får svingt unna før han parkerer i eget tun.

Skrevet

Jeg svarte deg lengre opp her, men du er jo så opphengt i de andre. E39! Først til Kristiansand og videre opp vestfold. Tar 7-8 timer, best og tryggest vei. Værsågod!

Skrevet

Kjører du over fjellet kan sikkert fortsatt følge etter brøytebilen. Ikke kjør i søvne så du får svingt unna før han parkerer i eget tun.

Satse på at ingen har kjørt feil og parkert der allerede da!

Skrevet

Jeg svarte deg lengre opp her, men du er jo så opphengt i de andre. E39! Først til Kristiansand og videre opp vestfold. Tar 7-8 timer, best og tryggest vei. Værsågod!

Tusen takk for svar! :) 

Kjente jeg ble litt fortvilet når dem skulle henge seg opp i alt annet enn det jeg spurte etter. 

Alt er jo så mye hyggeligere når folk er vennlige med hverandre :)

Hi

Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Kjente jeg ble litt fortvilet når dem skulle henge seg opp i alt annet enn det jeg spurte etter.

Alt er jo så mye hyggeligere når folk er vennlige med hverandre :)

Hi

Det sa Bamsefar og 😊

Skrevet

Enkleste er nok E39. Fjellet er raskere men ikke mye :)

Skrevet

Har kjørt Stvgr-Oslo flere ganger. Det er ennå såpass tidlig på året, at jeg anbefaler deg E39 sørover, via Kristiansand. Da følger du bare skiltingen til Kristiansand, og innen du kommer dit vil det bli skiltet til Oslo😉.

Skal du kjøre på sommerstid, vil jeg anbefale E39 nordover. Da får du ferjene. En mye flottere tur, du får se mye mer av landet vårt!!

God tur😊!

Skrevet

Hi

Det kan ikke nytte å spørre om noen ting her inne i kveld. Er nesten klin umulig å få et ordentlig svar, det er bare tull her inne i kveld

Anonymous poster hash: b0220...1a2

Skrevet

Det kan ikke nytte å spørre om noen ting her inne i kveld. Er nesten klin umulig å få et ordentlig svar, det er bare tull her inne i kveld

Anonymous poster hash: b0220...1a2

Skjønte fort det da jeg åpnet de andre trådene. Kom inn kun for å stille dette spørsmålet, men merket fort at det var mye tull. Har omsider fått svar på det jeg ønsket, så nå lister jeg meg stille og rolig ut igjen ;) 

Håper du har en fin kveld :)

Hi

Skrevet

Har kjørt Stvgr-Oslo flere ganger. Det er ennå såpass tidlig på året, at jeg anbefaler deg E39 sørover, via Kristiansand. Da følger du bare skiltingen til Kristiansand, og innen du kommer dit vil det bli skiltet til Oslo.

Skal du kjøre på sommerstid, vil jeg anbefale E39 nordover. Da får du ferjene. En mye flottere tur, du får se mye mer av landet vårt!!

God tur!

Tusen takk for svar, det er vel forsåvidt det enkleste i og med at jeg ikke har gps eller kan lese kart ;p Får stole på veiskiltene denne gangen, så tar jeg den andre turen når jeg har noen sammen med meg og litt bedre tid til å se meg rundt :)

Skrevet

Det går ikke ann å ta feil ved å følge E39 til Kristiansand. Der går den rett over til E18. Da følger du skilter mot Oslo. Idiotsikkert, til og med for en som aldri har kjørt det strekket. God tur hjem :-)

Anonymous poster hash: 5f010...e71

Skrevet

Den veien over fjellet sommerstid som noen nevner, hvir mye raskere er den? Er det dårligere vei/vanskeligere kjøreforhold der? Er det samme vei som har ferjer som noen andre nevner?

Anonymous poster hash: 256c5...303

Skrevet

Vil anbefale maps.google.com eller NAF sin ruteplanleggar framfor bim/dib når det gjeld reiseruter og avstandar ;) 

Turen over Haukeli er langt flottare, men når eg sjekkar på google, så kjem den ut med to timar ekstra reisetid.

Skrevet

Går og an å kjøre over Evje for å kutte Sørlandet litt. Da går det noe raskere, for høyere fartsgrense (80, mot 50-50-70 sørover) men dårligere vei og svingete. Spørs hva du liker å kjøre på. Jeg elsker landevei og at kjøringen er aktiv.

Anonymous poster hash: 3817c...919

Skrevet

Går og an å kjøre over Evje for å kutte Sørlandet litt. Da går det noe raskere, for høyere fartsgrense (80, mot 50-50-70 sørover) men dårligere vei og svingete. Spørs hva du liker å kjøre på. Jeg elsker landevei og at kjøringen er aktiv.

Anonymous poster hash: 3817c...919

Etter nye tunnellen ved kvinesdal er det svært begrenset hvor mye raskere det er på rv42 over evje. Det er så svingete til tider at selv on fartsgrensa er høyere, så blir nok gjennomsnittsfarten ikke så mye høyere.

Brokke-Suleskard er jo definitivt raskest vei (og den absolutt vakreste), men den har vel ikke åpnet enda.

Så e39 er trolig det beste.

Anonymous poster hash: db28d...7fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...