Gå til innhold

Hvilket mellomnavn er finest til jenta vår?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Likte begge like godt egentlig. Slenger med noe andre forslag ;

Signe Olava

Signe Johanne

Signe Lovise

Signe Oline

Signe Kristine

Signe Augusta

Signe Martine

Signe Konstanse

Signe Elisabeth

Anonymous poster hash: 4f3bf...0d6

Vi har bestemt oss for at hun skal hete Signe. Nå prøver vi å finne et passende mellomnavn. Begge alternativene våre er oppkalling: Signe Louise eller Signe Margrete? 

Anonymous poster hash: ae025...07f

Av de to forslagene syns jeg Signe Louise er finest. 

Ellers liker jeg godt: 

Signe Marie

Signe Merete

Anonymous poster hash: 77f11...ddb

Annonse

Ser ut som Signe Louise stikker av med ledelsen...? Men vi bommer visst ikke helt med noen av dem :-) Signe Louise er lettere å si på engelsk (så i hvert fall ett av dem funker på engelsk), så det er kanskje også et argument. Vi vingler frem og tilbake, kanskje vi må kanskje se lillejenta før vi bestemmer oss endelig...?! Flere som har synspunkt? :-)

Annonse

Kan være greit å ha to navn klart og se hva man føler er mest riktig når hun er her. Men ikke gitt at det hjelper. Vi hadde første navnet klart og stod mellom to navn nummer to når hun ble født. Var ikke noe lettere da, men falt på det vi kanskje likte aller best. Kunne nok likegodt blitt det andre. Egentlig syntes jeg hun så ut som et helt annet, spesifikt første navn når hun kom, et navn vi ikke hadde diskutert. Men vi ønsket å bruke det vi hadde klart, begge elsket det navnet. Og hun kunne ikke hett noe annet nå:)

Anonymous poster hash: 745e9...478

Kan være greit å ha to navn klart og se hva man føler er mest riktig når hun er her. Men ikke gitt at det hjelper. Vi hadde første navnet klart og stod mellom to navn nummer to når hun ble født. Var ikke noe lettere da, men falt på det vi kanskje likte aller best. Kunne nok likegodt blitt det andre. Egentlig syntes jeg hun så ut som et helt annet, spesifikt første navn når hun kom, et navn vi ikke hadde diskutert. Men vi ønsket å bruke det vi hadde klart, begge elsket det navnet. Og hun kunne ikke hett noe annet nå:)

Anonymous poster hash: 745e9...478

Jeg synes Signe Louise, uten tvil. Margrete er et tungt navn som jeg personlig mener bør stå alene om man bruker det;- når det er navn nummer to vil "ingen" bruke det i dagligtale (nettopp fordi navnet totalt blir så langt). Dersom det ikke er noe mål for dere, blir det jo litt det samme. Synes Louise "letter" hele kombinasjonen, og at Margrete etter Signe gjør kombinasjonen langt tyngre. Kanskje ikke så veldig saklige argumenter, men dette er nå iallfall min mening ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...