Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #26 Skrevet 8. april 2016 Blir rystet over voksnes holdninger til barn/ungdom. Noen kommer tidlig i pubertet andre ikke. Noen kommer i venninnegjenger der de begynner tidligere enn andre. Jenta mi er 11 år og om hun skal i bursdag og ønsker å ta på seg maskara så er det helt ok. Hun kommer fortsatt ikke til å drepe noen, begynne med narkotika eller mobbe andre for at hun har på seg maskara. Nei jeg ønsker at barna skal få utvikle seg i det tempoet som de ønsker. Blir ting "forbudt og ulovlig" er jo det enda mer spennende å gjøre det.. Jenta mi er nydelig uansett, og det hører hun fra meg hver dag. Sminke har ikke nødvendigvis ikke noe med dårlig selvbilde å gjøre ..... det handler for min del om at jeg ønsker å føle meg vel. Anonymous poster hash: 9e345...179
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. april 2016 #27 Skrevet 8. april 2016 Kun i bursdag. Maskara, påført av meg
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #28 Skrevet 9. april 2016 Jeg vet at noen jenter i 3. klasse på skolen til datteren min bruker sminke, men jeg tror det er mest for å prøve ut. Ikke for å bruke sminke fast. Vår er bare 8 år og jeg tviler på at hun kommer til å ville bruke sminke veldig tidlig. Hun er seg selv i form av at hun velger andre klær enn de fleste på skolen. Det gjør også bestevenninnen, men de to har veldig forskjellig stil (den ene ganske gutteaktig med mye mørke klær, den andre i kjoler og skjørt i en vill fargeblanding). Artig i grunnen! Anonymous poster hash: 371de...7bf
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #29 Skrevet 9. april 2016 Vår 14 åring sminker seg. Bruker det meste som er nevnt her. Er en aktiv jente i to idretter og flink på skolen. Ser ingen problemer med sminken. Hun ser mye på YouTube og lærer seg triks og det ser naturlig ut. Anonymous poster hash: dde18...112
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #30 Skrevet 9. april 2016 Det er ikke bare slik ungdommer er nå for tiden. Det handler om hvordan foreldrene er, som aldri setter ned foten. Har jenter på 12 og 14, så vet godt hva det er snakk om. Anonymous poster hash: 5f8f1...7b0 Nei, jeg husker godt at søsteren min også brukte masse sminke når hun var ungdom. På det glade åttitallet, med knallblå øyeskygge, brunkrem og lys, lys rosa leppestift som de kalte "koral". Mamma var sterkt i mot det! Kommentaren var stadig "har du blåmerke på øyet?" Det hjalp ikke, for å si det slik. Jeg brukte ikke særlig med sminke Og mamma var sikkert fornøyd med det. Jeg var ikke så interessert, det var ikke fordi mamma ikke likte det. Poenget mitt er at når man kommer opp i en viss alder betyr det venninnene dine gjør myyyye mer enn det foreldrene dine sier, og jeg velger i alle fall å bry meg om det som er viktig fremfor å kritisere henne for hennes valg av sminke. Jeg syns hun ser rar ut, men hun syns hun ser fin ut. Jeg tror ikke det har noe godt for seg å sable ned små forsøk på å gjøre seg voksen. Så du har helt rett: det kommer an på hva foreldrene bryr seg om. Jeg syns ikke sminke har så mye å si. Hun er en høflig, flink jente med sunne interesser og er flink på skolen. Ja, hun sminker øyenbrynene sine altfor mye etter min smak, men vi er alle forskjellig. Jeg syns ungdommen skal få lov til å uttrykke seg slik de vil for å kjenne at de vokser og tar egne valg som kan være på tvers av det foreldregenerasjonen godkjenner. Det er gjerne det som kjennetegner ungdom. Anonymous poster hash: c957d...28d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #31 Skrevet 9. april 2016 Blir rystet over voksnes holdninger til barn/ungdom. Noen kommer tidlig i pubertet andre ikke. Noen kommer i venninnegjenger der de begynner tidligere enn andre. Jenta mi er 11 år og om hun skal i bursdag og ønsker å ta på seg maskara så er det helt ok. Hun kommer fortsatt ikke til å drepe noen, begynne med narkotika eller mobbe andre for at hun har på seg maskara. Nei jeg ønsker at barna skal få utvikle seg i det tempoet som de ønsker. Blir ting "forbudt og ulovlig" er jo det enda mer spennende å gjøre det.. Jenta mi er nydelig uansett, og det hører hun fra meg hver dag. Sminke har ikke nødvendigvis ikke noe med dårlig selvbilde å gjøre ..... det handler for min del om at jeg ønsker å føle meg vel. Anonymous poster hash: 9e345...179 Selvbilde ditt er elt på topp, men du må ha maling i fjeset for å føle deg vell? For meg høres det direkte selvmotsigende ut. Jeg har ikke så mye mot sminke i seg selv, selv om jeg ikke gidder bruke det, men jeg liker ikke signalene Mange sender om at det bør være en selvfølge å male seg og at voksne kvinner som ikke gjør det er noen sjuskete. Anonymous poster hash: 54eea...795
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå