Gå til innhold

Hvordan fortelle nyhetfor ei venninne som selv sliter å få baby?

Anbefalte innlegg

Jeg er nå gravid med nr to. Og vil gjerne dele nyheten med venninna mi. Hun har selv ei nydelig jente på 18 mnd. De sliter med å bli gravide. Da søsteren hennes ble gravid og ikke henne selv, og når hun fikk nr to kort tid etter var dette vanskelig.

Vil gjerne dele nyheten, men litt usikker på hvordan jeg gjør dette på en god måte.

Noen tanker/erfaringer?

Fortsetter under...

Mitt råd er å være ærlig, og si det til henne selv. Ikke la det bli slik at du utsetter samtalen fordi du synes det er vanskelig, og så ender det opp ned at hun får høre det via noen andre, det tror jeg er mer sårende. Og hvis hennes umiddelbare reaksjon ikke er så positiv som du kunne ønsket, så må du bare forstå det og ikke bli såret.

Endret av AO3

Mitt råd er å være ærlig, og si det til henne selv. Ikke la det bli slik at du utsetter samtalen fordi du synes det er vanskelig, og så ender det opp ned at hun får høre det via noen andre, det tror jeg er mer sårende. Og hvis hennes umiddelbare reaksjon ikke er så positiv som du kunne ønsket, så må du bare forstå det og ikke bli såret.

Takk! :-) gode ord!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...