Gå til innhold

To rugsprø til frokost. Er det lite, passe eller mye for de fleste?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lite for meg, hvis det er snakk om en osteskive eller halv skive kokt skinke på. Er det derimot et egg eller cottage cheese med frukt eller grønnsaker er det passe/mye :)

Anonymous poster hash: 03ab3...429

Jeg hadde daua hvis jeg levde på 2 rugsprø hver morgen til frokost. Det er VELDIG lite for en voksen kvinne. Det er 35 (!) kalorier i hver skive rugsprø. Det vil si at dere får i dere 70 kalorier fra dette brødet. Hvis man bruker en boks makrell i tomat oppå, blir det ca 200 kalorier, altså 270 til sammen. En voksen kvinne skal ha matinntak på rundt 1800 kalorier per dag, og dere spiser bare 270 av dem til frokost? Når skal dere spise de resterende 1530 da?

Hvis man tar cottage cheese, så er det 79 kalorier i 100 g cottage cheese. Sammen med 2 rugsprø blir det 149 kalorier som dere altså spiser til frokost? Under 10 % av det anbefalte daglige matinntaket? Hvordan fungerer dere på jobb når dere ikke spiser på morgenen?

Endret av MrsRiddick

Annonse

På natta!.....

til de andre måltidene såklart, det er jo ikke så viktig hvor mye kcal man får i seg til frokost så lenge totalen er der du ønsker. For min del blir det mest til middag og mindre måltider ellers.

Anonymous poster hash: 62c49...325

Er du samme person som spør om diverse matvarer hver dag? I såfall bør du tenke over hvor sykelig opptatt du er av dette...og hvor stort behov du har for å høre at du spiser lite.

Anonymous poster hash: 7cd65...2c9

Er du samme person som spør om diverse matvarer hver dag? I såfall bør du tenke over hvor sykelig opptatt du er av dette...og hvor stort behov du har for å høre at du spiser lite.

Anonymous poster hash: 7cd65...2c9

NEI. Plager det deg virkelig at det er flere av oss som er opptatt av mat og inntak? Ta deg en tur ut kanskje?

Anonymous poster hash: eecdc...781

Helt greit for meg. Jeg er ikke så sulten rett etter at jeg våkner. 2 rugsprø med pålegg, et glass juice og en kopp te hadde holdt fint frem til frokost mr.2 som jeg spiser 09.30.

Anonymous poster hash: f81f1...1e8

Jeg hadde daua hvis jeg levde på 2 rugsprø hver morgen til frokost. Det er VELDIG lite for en voksen kvinne. Det er 35 (!) kalorier i hver skive rugsprø. Det vil si at dere får i dere 70 kalorier fra dette brødet. Hvis man bruker en boks makrell i tomat oppå, blir det ca 200 kalorier, altså 270 til sammen. En voksen kvinne skal ha matinntak på rundt 1800 kalorier per dag, og dere spiser bare 270 av dem til frokost? Når skal dere spise de resterende 1530 da?

Hvis man tar cottage cheese, så er det 79 kalorier i 100 g cottage cheese. Sammen med 2 rugsprø blir det 149 kalorier som dere altså spiser til frokost? Under 10 % av det anbefalte daglige matinntaket? Hvordan fungerer dere på jobb når dere ikke spiser på morgenen?

Jeg går på grete roede, og der er det helt normalt med frokost på 200 - 250 kalorier

Anonymous poster hash: 0a61e...9ba

Jeg går på grete roede, og der er det helt normalt med frokost på 200 - 250 kalorier

Du slanker deg. HI siktet til "de fleste". Jeg regner med at "de fleste" ikke slanker seg og har normalt matinntak?

Annonse

Du slanker deg. HI siktet til "de fleste". Jeg regner med at "de fleste" ikke slanker seg og har normalt matinntak?

Jeg spiste ikke noe mer før jeg slanket meg heller

Jeg hadde daua hvis jeg levde på 2 rugsprø hver morgen til frokost. Det er VELDIG lite for en voksen kvinne. Det er 35 (!) kalorier i hver skive rugsprø. Det vil si at dere får i dere 70 kalorier fra dette brødet. Hvis man bruker en boks makrell i tomat oppå, blir det ca 200 kalorier, altså 270 til sammen. En voksen kvinne skal ha matinntak på rundt 1800 kalorier per dag, og dere spiser bare 270 av dem til frokost? Når skal dere spise de resterende 1530 da?

Her inne er det konkurranse om de særeste ting: spise minst mulig, veie minst mulig kombinert med størst mulig pupper (hvordan er disse to mulig å kombinere forresten, 49 KG og K-cup liksom), ha mest mulig sex, tjene mest mulig og ha størst mulig hus, ha flest doktorgrader... and the list goes on.

Tror det er veldig mange som lager en fantasiversjon av livet sitt her, og jeg føler med de som prøver å leve opp til det bildet som lages av gjennomsnittspersonen her inne: tjener 1 mill i året, 49 KG og K-cup, doktorgrad i kvantefysikk, hus på 400 KVM, sexmachine, flere hundre tusen på bok... etc, etc.

Her inne er det konkurranse om de særeste ting: spise minst mulig, veie minst mulig kombinert med størst mulig pupper (hvordan er disse to mulig å kombinere forresten, 49 KG og K-cup liksom), ha mest mulig sex, tjene mest mulig og ha størst mulig hus, ha flest doktorgrader... and the list goes on.

Tror det er veldig mange som lager en fantasiversjon av livet sitt her, og jeg føler med de som prøver å leve opp til det bildet som lages av gjennomsnittspersonen her inne: tjener 1 mill i året, 49 KG og K-cup, doktorgrad i kvantefysikk, hus på 400 KVM, sexmachine, flere hundre tusen på bok... etc, etc.

Har samme inntrykket som deg. I tillegg så fremstår disse som ortorektikere hele gjengen. Så mye fokus på å spise minst mulig mat og den mest kalorifattige maten har jeg aldri sett noen andre steder.

NEI. Plager det deg virkelig at det er flere av oss som er opptatt av mat og inntak? Ta deg en tur ut kanskje?

Anonymous poster hash: eecdc...781

Mmmmh... er vel du som burde tatt den turen... Siden du er så opptatt av kalorier :ler:

Anonymous poster hash: 603b5...626

Mmmmh... er vel du som burde tatt den turen... Siden du er så opptatt av kalorier :ler:

Anonymous poster hash: 603b5...626

Hjelpes. Hva er det for et svar?

Anonymous poster hash: 98eea...4b4

Spiser 1 rugsprø hverdag, er 45 kg å det holder med frokost før min kropp. Vi er heldigvis forskjellig.

Anonymous poster hash: 43018...8fa

Det er nok helt passe om en skal holde en vekt på 45 kilo.... Men det er en veldig dårlig idé for de aller fleste voksne mennesker. 

HI: Kommer helt an på hva du har på. Jeg lever på 11-1300 kcal for tiden og spiser 200-250 kcal til frokost. 

Anonymous poster hash: 3d5a1...e0a

Et merkelig svar av deg. Et knekkebrød holder for meg, jeg klarer faktisk ikke mere til frokost. Å er veldig glad jeg ikke har problemer med overvekt som mange andre her inne har. Tror mange som svarer deg HI er sjalu å tenker se selv kunne spist litt sunnere å vært fornøyd med vekta si :D

Anonymous poster hash: 43018...8fa

Det er nok veldig individuelt. Det hadde vært for lite for meg i alle fall. Er 164 og 58 kg. Trenger to brødskiver hvis jeg ikke skal bli sulten med en gang.

Anonymous poster hash: 59829...048

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...