Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #101 Skrevet 10. april 2016 Er dette tilfeldigvis en vikar ved annen etasje legesenter i sandefjord? Anonymous poster hash: cff79...d49
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #102 Skrevet 10. april 2016 Er dette tilfeldigvis en vikar ved annen etasje legesenter i sandefjord? Anonymous poster hash: cff79...d49 Nei, men kan jo selvsagt være samme dame. Dagen etter vi var hos henne skulle hun være på legevakten! 😮😮 Anonymous poster hash: 81bec...9ce
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #103 Skrevet 10. april 2016 Huff, trist at dere opplevde møtet med helsevesenet sånn. Jeg er lege selv, og av de legene som alltid sjekker ekstra, lytter til pasienten og tar meg tid. Jeg har ofte en klump i magen når jeg forlater legevakta etter ei 12-timers vakt, oftest 2 timer for sent fordi jeg er grundig, leser en ekstra gang gjennom legenotatene der jeg har vært usikker, for å se om jeg har oversett noe. Ville lagt inn enhver person med luftveisinfeksjon og oksygenmetning på 82% med mindre det var kjent fra tidligere. Får gode tilbakemeldinger fra pasientene på lista. Men jeg tror ikke jeg klarer fortsette som fastlege/ legevaktslege. All usikkerheten, tidspresset, stresset, arbeidsmengden sliter på meg og familien. Tar meg ofte i å tenke på pasienter, bekymrer meg for at foreldre ikke observerer det syke barnet sitt godt nok, at folk ikke forstod instruksjonene jeg ga, at de ikke kommer tilbake ved forverring, at symptomet var vagt akkurat i øyeblikket da de var hos meg, at jeg misforstod, at jeg overså noe viktig osv Nesten så jeg tenker at man må ha mindre empati for å holde ut jobben, dessverre. Bare et lite hjertesukk herfra. Håper det går bedre med barnet ditt, HI. Anonymous poster hash: 09a14...19e
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #104 Skrevet 10. april 2016 19e: Du har nok faktisk et poeng der ja. Det må virkelig være en utmattende jobb om man bryr seg for mye. Anonymous poster hash: 81bec...9ce
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #105 Skrevet 10. april 2016 Huff, trist at dere opplevde møtet med helsevesenet sånn. Jeg er lege selv, og av de legene som alltid sjekker ekstra, lytter til pasienten og tar meg tid. Jeg har ofte en klump i magen når jeg forlater legevakta etter ei 12-timers vakt, oftest 2 timer for sent fordi jeg er grundig, leser en ekstra gang gjennom legenotatene der jeg har vært usikker, for å se om jeg har oversett noe. Ville lagt inn enhver person med luftveisinfeksjon og oksygenmetning på 82% med mindre det var kjent fra tidligere. Får gode tilbakemeldinger fra pasientene på lista. Men jeg tror ikke jeg klarer fortsette som fastlege/ legevaktslege. All usikkerheten, tidspresset, stresset, arbeidsmengden sliter på meg og familien. Tar meg ofte i å tenke på pasienter, bekymrer meg for at foreldre ikke observerer det syke barnet sitt godt nok, at folk ikke forstod instruksjonene jeg ga, at de ikke kommer tilbake ved forverring, at symptomet var vagt akkurat i øyeblikket da de var hos meg, at jeg misforstod, at jeg overså noe viktig osv Nesten så jeg tenker at man må ha mindre empati for å holde ut jobben, dessverre. Bare et lite hjertesukk herfra. Håper det går bedre med barnet ditt, HI. Anonymous poster hash: 09a14...19e Det er slike leger som deg som virkelig trengs! Men det burde gjerne gjøres noe med belastningen dere utsettes for, arbeidsmengden, de lange vaktene osv. Du er verdigfull i jobben du gjør - men finn en måte å stole på at du har gjort det du kan, du vet du er nøye og vel så det. Da kan du koble ut når du går fra jobb. Ikke slit deg selv ut! Anonymous poster hash: 960dc...a5b
Sint naken biltyv Skrevet 10. april 2016 #106 Skrevet 10. april 2016 Ring 113. Si at om de ikke henter henne så anmelder du legevakt, sykehus osv både til politi, fylkeslegen og alle andre instanser du kommer over
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #107 Skrevet 10. april 2016 Ring 113. Si at om de ikke henter henne så anmelder du legevakt, sykehus osv både til politi, fylkeslegen og alle andre instanser du kommer over Takk,men det ordnet seg på fredagen ;-) jeg burde derimot ha gjort akkurat det du sier. I ettertid angrer jeg på at jeg ikke ringte 113 eller i det minste dro rett til legevakten da den åpnet. Jeg var så tafatt og det er litt vondt å tenke på nå. Aller helst burde jeg jo ha dratt på legevakten flere dager tidligere... Anonymous poster hash: 81bec...9ce
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #108 Skrevet 10. april 2016 Huff, trist at dere opplevde møtet med helsevesenet sånn. Jeg er lege selv, og av de legene som alltid sjekker ekstra, lytter til pasienten og tar meg tid. Jeg har ofte en klump i magen når jeg forlater legevakta etter ei 12-timers vakt, oftest 2 timer for sent fordi jeg er grundig, leser en ekstra gang gjennom legenotatene der jeg har vært usikker, for å se om jeg har oversett noe. Ville lagt inn enhver person med luftveisinfeksjon og oksygenmetning på 82% med mindre det var kjent fra tidligere. Får gode tilbakemeldinger fra pasientene på lista. Men jeg tror ikke jeg klarer fortsette som fastlege/ legevaktslege. All usikkerheten, tidspresset, stresset, arbeidsmengden sliter på meg og familien. Tar meg ofte i å tenke på pasienter, bekymrer meg for at foreldre ikke observerer det syke barnet sitt godt nok, at folk ikke forstod instruksjonene jeg ga, at de ikke kommer tilbake ved forverring, at symptomet var vagt akkurat i øyeblikket da de var hos meg, at jeg misforstod, at jeg overså noe viktig osv Nesten så jeg tenker at man må ha mindre empati for å holde ut jobben, dessverre. Bare et lite hjertesukk herfra. Håper det går bedre med barnet ditt, HI.Anonymous poster hash: 09a14...19e Klassiker. Er også lege, du er ikke alene. Men det blir bedre med tid og erfaring. Anonymous poster hash: 506b2...22e
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #109 Skrevet 11. april 2016 Oppdatering: Datteren min er noe bedre, men ikke mye. Hun trenger fortsatt oksygen mesteparten av tiden. Legene vet rett og slett ikke hvorfor. Legen idag mente at det ikke er vanlig å bli så dårlig i pusten av lungebetennelse når man er en frisk 10-åring. Så da er det bare å vente og se. Anonymous poster hash: 81bec...9ce
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #110 Skrevet 11. april 2016 Oppdatering: Datteren min er noe bedre, men ikke mye. Hun trenger fortsatt oksygen mesteparten av tiden. Legene vet rett og slett ikke hvorfor. Legen idag mente at det ikke er vanlig å bli så dårlig i pusten av lungebetennelse når man er en frisk 10-åring. Så da er det bare å vente og se. Anonymous poster hash: 81bec...9ce Håper de finner svar så fort som mulig. Responderer hun ikke ordentlig på antibiotikaen? Masse god bedring til datteren din <3 Anonymous poster hash: 960dc...a5b
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #111 Skrevet 11. april 2016 Det er veldig bra at de holder henne på sykehuset fremdeles, og tar alt av tester for å være sikre. Jeg ble akutt innlagt som 15-åring med lignende symptomer som din datter, etter å ha hanglet etter en forkjølelse som aldri gav seg. Det viste seg at jeg hadde astma. Anonymous poster hash: 43db2...8c2
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #112 Skrevet 11. april 2016 Det er veldig bra at de holder henne på sykehuset fremdeles, og tar alt av tester for å være sikre. Jeg ble akutt innlagt som 15-åring med lignende symptomer som din datter, etter å ha hanglet etter en forkjølelse som aldri gav seg. Det viste seg at jeg hadde astma. Anonymous poster hash: 43db2...8c2 Astma ble sjekket idag. Hun responderte ikke på astmamedisin. CRP er på god vei ned, så selve lungebetennelsen blir hun vel bedre av. Men formen og oksygenopptaket er ikke stort bedre. Anonymous poster hash: 81bec...9ce
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #113 Skrevet 11. april 2016 Astma ble sjekket idag. Hun responderte ikke på astmamedisin. CRP er på god vei ned, så selve lungebetennelsen blir hun vel bedre av. Men formen og oksygenopptaket er ikke stort bedre. Anonymous poster hash: 81bec...9ce Har fysioterapeut vært inne i bildet med tanke på lungedrenasje? Hvis ikke, spør om fysioterapeut kan komme og jobbe med jenta di og at hun kan lære å bruke en mini-pep blåsefløyte. Det vil være med på å mobilisere slimet i lungene og få dette opp uten at hun må hoste for mye og bli for sliten av å få det opp. Får hun bort mer av slim fra lungene bør også metningen komme seg hvis det ikke ligger noe annet bak. Snakk med dem nå og få instruksjon i bruk av mini-pep blåsefløyte - den vil uansett også hjelpe henne når hun kommer hjem fra sykehuset mtp. ev. slimproblematikk/hoste fremover. Anonymous poster hash: 960dc...a5b
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #114 Skrevet 11. april 2016 Har fysioterapeut vært inne i bildet med tanke på lungedrenasje? Hvis ikke, spør om fysioterapeut kan komme og jobbe med jenta di og at hun kan lære å bruke en mini-pep blåsefløyte. Det vil være med på å mobilisere slimet i lungene og få dette opp uten at hun må hoste for mye og bli for sliten av å få det opp. Får hun bort mer av slim fra lungene bør også metningen komme seg hvis det ikke ligger noe annet bak. Snakk med dem nå og få instruksjon i bruk av mini-pep blåsefløyte - den vil uansett også hjelpe henne når hun kommer hjem fra sykehuset mtp. ev. slimproblematikk/hoste fremover. Anonymous poster hash: 960dc...a5b Ja, hun kom idag. Blåsefløyte fikk datteren igår eller i forgårs, den er hyppig brukt. Idag fikk hun tips fra fysio om lek med ballonger og en annen blåseting, for å få bevegelse i lungene. Anonymous poster hash: 81bec...9ce
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #115 Skrevet 11. april 2016 Tenker på dere Anonymous poster hash: 60785...569
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #116 Skrevet 12. april 2016 Hvordan går det med barnet ditt? Anonymous poster hash: 43db2...8c2
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #117 Skrevet 12. april 2016 Ja, hun kom idag. Blåsefløyte fikk datteren igår eller i forgårs, den er hyppig brukt. Idag fikk hun tips fra fysio om lek med ballonger og en annen blåseting, for å få bevegelse i lungene. Anonymous poster hash: 81bec...9ce Godt at de følger opp med en slik minipepfløyte! Virker som om fysioen også følger opp ellers, det er bra Håper det går bedre med jenta di og at det bare henger igjen fordi det tok såpass lang tid før hun fikk hjelp. Fortsatt god bedring til henne! Anonymous poster hash: 960dc...a5b
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #118 Skrevet 12. april 2016 Hvordan går det med barnet ditt? Anonymous poster hash: 43db2...8c2 Ikke særlig bra. De finner ikke ut av eksakt hva som feiler henne, og da heller ikke hvordan hun skal behandles. Trenger fortsatt oksygen. Startet med en fjerde type antibiotika igår. Tatt ny røntgen, ul av hjertet også ventes det på en ny neseprøve for å sjekke mycoplasma. Hvis den er negativt igjen, så må de se mer lungene, om hun ikke plutselig blir bedre. Men nå har det jo vært stabilt dårlig lenge. Bare minimal forbedring i metning. Nå er den oftest mellom 87-91 uten maske. Jeg hadde ikke trodd at hun var så syk.... 😢 Anonymous poster hash: 81bec...9ce
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #119 Skrevet 12. april 2016 Takk for at du spurte forresten. Anonymous poster hash: 81bec...9ce
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #121 Skrevet 12. april 2016 Regner med de har tatt røntgen av lungene? Sønnen min fikk en komplikasjon med betennelse i lungevevet mellom lunge og lungevegg og måtte tappes for 3 dl væske med dren. Anonymous poster hash: cff79...d49
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #122 Skrevet 12. april 2016 Regner med de har tatt røntgen av lungene? Sønnen min fikk en komplikasjon med betennelse i lungevevet mellom lunge og lungevegg og måtte tappes for 3 dl væske med dren. Anonymous poster hash: cff79...d49 To ganger. Senest idag. Men nå vet de hva det er. Mycoplasma lungebetennelse. DA endelig begynner riktig behandling. Anonymous poster hash: 81bec...9ce
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #123 Skrevet 12. april 2016 Så bra at de har funnet ut hva det er! Håper at hun snart blir helt bra. Du må definitivt gå videre med denne saken, klag inn det som er gjort feil, og den som har gjort det. Anonymous poster hash: 43db2...8c2
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #124 Skrevet 12. april 2016 tenker på dere, og håper antibiotika kan begynne å virke nå <3 Anonymous poster hash: 2f925...aeb
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #125 Skrevet 12. april 2016 Så fint at de har funnet ut hva det er. Det hadde jeg da jeg var liten også. Var syk i nesten fire måneder. Masse god bedring! 💜 Anonymous poster hash: ed7d5...2ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå