Gå til innhold

Hva bør legen gjøre imorgen? Sykt barn, lungebetennelse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungen din oppfyller alle sirs-kriterier og har sannsynligvis sepsis!

Håper virkelig dere har fått hjelp nå!!!!!!!!

Anonymous poster hash: 455ef...99c

Hvordan vet du det utifra innlegget til HI? Hun skriver ingenting om leukocytter eller puls..

Beklager avsporingen. Hvordan går det,Hi?

Anonymous poster hash: 82cbe...615

Fortsetter under...

Skrevet

På vei til legevakten nå, men legen virket ikke akkurat bekymret.

Anonymous poster hash: 81bec...9ce

Skrevet

Vi er mange her som tenker på deg og barnet ditt HI.

Håper dere har fått komme til sykehuset nå, og at hun får all den hjelpen hun trenger.

Klem til dere begge.

Anonymous poster hash: 43db2...8c2

Skrevet

På vei til legevakten nå, men legen virket ikke akkurat bekymret.

Bra dere i alle fall "får" komme! Kan godt hende det ikke er alvorlig, men ikke noe å ta sjansen på med så dårlig almenntilstand!

Anonymous poster hash: 56925...573

Skrevet

Men sa du at hun er blålilla på leppene, puster fort og føler at hun ikke får puste ? Hvorfor ringer du ikke 113 og forklarer situasjonen til dem... Oksygenmangel bør man ikke gå for lenge med..Anonymous poster hash: 040c2...8f7

Jeg skrev dette i natt, og ser nå at du skriver at hun ikke har astma (sikkert ikke kols heller) og har 02 metning på 82, men at hun fortsatt ikke får hjelp. Hun må egentlig ha oksygen... Hvorfor får hun ikke oksygen? Jeg hadde ringt 113, ikke ventet på legevakt og fastlege, og krevd å få opp o2 meningen gjennom å få oksygen. Oksygenmangel er ikke bra for noen organer, inkludert hjernen og hjernen vil man helst ikke ha skader på, Lykke til.

Anonymous poster hash: 040c2...8f7

Skrevet

Jeg skrev dette i natt, og ser nå at du skriver at hun ikke har astma (sikkert ikke kols heller) og har 02 metning på 82, men at hun fortsatt ikke får hjelp. Hun må egentlig ha oksygen... Hvorfor får hun ikke oksygen? Jeg hadde ringt 113, ikke ventet på legevakt og fastlege, og krevd å få opp o2 meningen gjennom å få oksygen. Oksygenmangel er ikke bra for noen organer, inkludert hjernen og hjernen vil man helst ikke ha skader på, Lykke til.Anonymous poster hash: 040c2...8f7

også ville jeg også krevd at de fant ut hva som gjør at hun har så lav metning slik at hun kan få en effektiv behandling. Man må nesten sloss litt for barna sine.. Jeg hadde aldri ventet på fastlege og legevakt i en slik situasjon..

Annonse

Skrevet

også ville jeg også krevd at de fant ut hva som gjør at hun har så lav metning slik at hun kan få en effektiv behandling. Man må nesten sloss litt for barna sine.. Jeg hadde aldri ventet på fastlege og legevakt i en slik situasjon..

Enig i at mor selvfølgelig bør stå på, men synes ikke hun trenger å bli påført dårlig samvittighet attpåtil nå. Hun har det sikkert fælt nok fra før.

Skrevet

Neida, mente bare at hun ikke må ha dårlig samvittighet for å sloss for barnet sitt. Fastlegen var jo såpass arrogant at man lett kunne få dårlig samvittighet for det.

Egentlig håper jeg det er noe hi har misforstått, eller ikke gir oss korrekt informasjon om, for utifra den informasjonen vi har fått, så svikter mange leger et barn som har oksygenmangel, noe som er veldig bekymringsverdig..

Skrevet

For utifra den informasjonen vi har fått bør hun jo både ha fått tatt bilder av lungene, fått oksygen, fått riktig behandling og vært innlagt, ikke bare fått tatt en crp med beskjed om å ta smertestillende og bli sendt hjem...

Skrevet

Neida, mente bare at hun ikke må ha dårlig samvittighet for å sloss for barnet sitt. Fastlegen var jo såpass arrogant at man lett kunne få dårlig samvittighet for det.

Egentlig håper jeg det er noe hi har misforstått, eller ikke gir oss korrekt informasjon om, for utifra den informasjonen vi har fått, så svikter mange leger et barn som har oksygenmangel, noe som er veldig bekymringsverdig..

Må si meg enig med deg her, kan ikke skjønne hva som skjer her og hvorfor de ikke tar henne som mor alvorlig. Den ene gangen mitt barn ble innlagt, la de mye vekt på at jeg mente at hun var virkelig dårlig, nettopp fordi vi som foreldre er eksperter på våre egne barn. Håper at hi og datteren har møtt på riktig personer på legevakten nå. Og hi, hvis de avviser dere igjen, kanskje det finnes en privat legevakt i området? Så får dere en slags second opinion?

Skrevet

Det gikk kjempefort på legevakten, rett inn til lege - som tok oss på alvor! Og vips, nå sitter vi og venter på røntgen, deretter bærer det ned på barneavdelingen. Metning på 81 nå og legen her syntes crp hadde gått veldig lite ned med tanke på antibiotika.

Tusen, tusen takk for at dere pushet meg og fortalte meg hvor galt det var, det fastlegevikaren sa! Jeg er så takknemlig, for jeg kunne lett gitt litt opp selv nå. Ikke gitt på barnet mitt, men gitt opp og prøve å overbevise ekspertene om at lille jeg har rett.

Skrevet

Så dessverre hadde jeg ikke misforstått noe istad. Det var rett og slett en skremmende inkompetent lege.

Skrevet

Så dessverre hadde jeg ikke misforstått noe istad. Det var rett og slett en skremmende inkompetent lege. Anonymous poster hash: 81bec...9ce

Godt at dere får hjelp! Riktig god bedring til barnet!

Anonymous poster hash: 3e9ea...166

Annonse

Skrevet

Hvordan vet du det utifra innlegget til HI? Hun skriver ingenting om leukocytter eller puls..

Beklager avsporingen. Hvordan går det,Hi?

Hvis man ikke klarer å tenke sirs og sepsis uten å ha blodprøvesvar forran seg.... Et barn med høy respirasjonsfrekvens, blå lepper, vedvarende høy feber, som ynker seg natt og dag, har ikke normal puls..

Anonymous poster hash: 455ef...99c

post-42-100087_thumb.jpeg

Skrevet

Så godt å høre at dere endelig ble tatt på alvor! Kjempebra at du stod på ditt! Og godt det finnes noen dyktige leger der ute, også.

Jeg tenker på alle de som ikke har ressurser og selvtillit til å si i mot (for de kan være ganske krappe og ufine!), og som ikke tør å mase når de får nei.

Ta det til dere alle her: stol på dere selv, og husk at det er bedre å få en sjekk for mye!

Skrevet

Hvis man ikke klarer å tenke sirs og sepsis uten å ha blodprøvesvar forran seg.... Et barn med høy respirasjonsfrekvens, blå lepper, vedvarende høy feber, som ynker seg natt og dag, har ikke normal puls.. Anonymous poster hash: 455ef...99c

nå bør du ikke spekulere i om hi sin datter har sepsis. Diagnoser er noe behandlende lege skal gi. Du bør ikke sette mulige diagnoser på et nettforum på et menneske, det kan gi falsk trygghet/utrygghet. Sånn ukultur er ikke bra..

Så dessverre hadde jeg ikke misforstått noe istad. Det var rett og slett en skremmende inkompetent lege. Anonymous poster hash: 81bec...9ce

så bra at du sto på, slik at hun endelig kan få utredning og riktig behandling. Den fastlegen burde blitt klaget inn til fylkeslegen, men du har annet å konsentrere deg om nå enn å gjøre det. Godt du sto på for datteren din, hun er heldig som har en mor som gjør det. Lykke til og god bedring.

Skrevet

Og HI: meld/klag på lege og andre som avviste dere, skriv negative kommentarer på legelisten.no, bytt fastlege osv. Bruk de stemmene du har, viktig at slike både respektløse og farlige handlinger får konsekvenser! Man må kunne stole på helsevesenet! Igjen, tenk på alle som ikke tør motsi/mothandle legen!

Skrevet

Hvis man ikke klarer å tenke sirs og sepsis uten å ha blodprøvesvar forran seg.... Et barn med høy respirasjonsfrekvens, blå lepper, vedvarende høy feber, som ynker seg natt og dag, har ikke normal puls.. Anonymous poster hash: 455ef...99c

Poenget mitt er at man kan ikke si at noen oppfyller ALLE SIRS-kriteriene uten blodprøvesvar. Ene kriteriet er nemlig et svar man får gjennom nettopp blodprøve. Mest sannsynlig har hun høy puls også, men det vet du heller ikke sikkert.

Det er forresten kommet en ny konsensus for sepsis. Det er ikke lenger anbefalt å bruke SIRS-kriteriene da de ikke er spesifikk nok.

Skrevet

80-82 er jo utrolig lite, hadde klikket for meg hvis ikke mitt barn hadde fått hjelp da, han var innlagti januar, og da var hans på 83-86 og gikk en gang ned til 82, og de sa at det skulle ligge på rundt 96 og oppover, ikke gi deg hi

Skrevet

Godt dere er tatt på alvor og at jenta di følges opp nå, Hi! Håper det går bra med henne! Vil tro hun vil føle seg bedre om hun får oksygen og bedre oksygenmetning.

Når ting har roet seg litt for deg, pass på at du klager den legen + legevaktens første reaksjoner til fylkeslegen. Det er veldig skummelt at de ikke tar inn et barn som har så lav metning!

Masse god bedring til jenta di!

Anonymous poster hash: 960dc...a5b
Skrevet

Skummelt å høre at legene ikke hører på deg, og ikke har tatt datteren din på alvor. Håper hun blir bedre nå! Godt du sto på ditt! Klem

Skrevet

Godt at dere er på sykehuset! Håper det går bra med deg og den lille. Den arrogante legen bør absolutt på tilbakemelding, også den legen hun konfererte på telefonen.

Anonymous poster hash: ba0b0...d76

Skrevet

Nå ligger frøkna med oksygen, koblet til metningmåling og får snart intravenøs antibiotika. Det er utrolig deilig å ikke være den som har det medisinske ansvaret inatt, samt å vite at datteren er i trygge hender! Alle mulige prøver er tatt og imorgen får vi vel resultatene av dem.

En viss lege med flere skal definitivt få klager på seg.

Skrevet

Nå ligger frøkna med oksygen, koblet til metningmåling og får snart intravenøs antibiotika. Det er utrolig deilig å ikke være den som har det medisinske ansvaret inatt, samt å vite at datteren er i trygge hender! Alle mulige prøver er tatt og imorgen får vi vel resultatene av dem.

En viss lege med flere skal definitivt få klager på seg.Anonymous poster hash: 81bec...9ce

så godt å høre at hun nå, endelig, får behandlingen hun har behov for og krav på. :)

Skrevet

Kjempegodt å høre at hun får den hjelpen hun trenger. Håper dere begge får sove godt i natt.

Det er ikke alltid lett å være mamma, men du har jammen stått på for barnet ditt i denne situasjonen. :)

Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...