Gå til innhold

Nå må dere hjelpe meg her, før jeg går meg vill...

Anbefalte innlegg

Hahaha sitter og leser og leser og leser...

Blir helt sugd inn i noen av trådene her :D i går fikk jeg ikke sove på grunn av denne siden, lå å leste i gjennom en tråd med jenter som ventet på (ikke ventet, jeg går i surr) IKM (heter det det?)

fikk ikke lagt fra meg mobilen før tråden stoppet ho hei :D

Det jeg nå lurer på er (ganske mye egentlig)...

...først og fremst det med eggløsningstest (sukk skulle hatt noen å snakke med, tar tid å forklare når jeg må skrive)

Ser mange måler og måler...

Jeg har hatt kobberspiral og en mens helt på tur, så aner ikke hvor lang perioden min er lengre, den var 28, så jeg håper dette kommer tilbake, tok ut spiral for tre uker siden, så egentlig skulle jeg hatt mensen i dag, men den gang ei. Venter nå på mensen så jeg kan begynne å teste eggløsning etter den, når burde jeg begynne å teste når jeg er usikker på perioden min?

Og når har man eggløsning i forhold til den testen? Er det eggløsning når strekene er like sterke? Eller kommer eggløsning dagen etter de er like sterke?

Og så ser jeg at det er lurt å ha sex annenhver dag, betyr det at det er ok å hoppe over den dagen eggløsning er? Så lenge man hadde sex dagen før? Og dagen etter? Hvor lang er evt denne perioden og hvordan finne ut når eggløsningen er ferdig?

Uff så rotete innlegg og så mange spm. Etter denne mensen blir det 1. pp, så dere skal se jeg lander på begge beina etter både 1 og ti prøveperioder, men akkurat nå er jeg litt i overkant ivrig :) har to fra før, og dette blir (evt) en attpåkladd. De to andre kom liksom av seg selv, tenkte nesten ikke over det. Nå er jeg mye eldre og vet at sjansen er minimal, så stresser nok mye mer nå.

Takk, om noen i det hele tatt orket å lese dette kaoset, og jeg kommer til å bli så uendelig glad for svar :D

Anonymous poster hash: 96a32...83a

Fortsetter under...

Du må nok vente på mensen for å vite sånn ca hvor lang syklusen din er (Perioden) Og da teller du fra mens dag 1. og frem til mensdag igjen, hvis du forstår?

For slik som meg har jeg eggløsning på dag, 17-18-19 ca. Da får jeg positive tester disse 3 dagene og negativ igjen på kvelden på dag 19 hvis du forstår? De fleste har eggløsning mellom dag 10-20, så hvis du begynner å teste på dag 10 og frem til positiv test også fortsetter du å teste til testen er negativ igjen. Jeg fikk også beskjed om at annehver dag er nok men turte ikke å ta sjansen så hadde sex hver dag når testen var positiv og enda igjen en dag når testen var negativ siden man ikke 100% kan vite når egget slipper. Jeg har hørt så mye forskjellig selv, at egget slipper når testen er positiv eller når testen først er blitt negativ igjen. 

Håper du ble litt klokere. Hvis du bruker engangs el-tester så er det greit å teste opp til to ganger om dagen i perioden mellom 10-20 (Morgen og kveld/ettermiddag) Siden du kan ha negativ på morgen men positiv på ettermiddag/kveld. 

Klem og lykke til med prøvingen! :D

Du må nok vente på mensen for å vite sånn ca hvor lang syklusen din er (Perioden) Og da teller du fra mens dag 1. og frem til mensdag igjen, hvis du forstår?

For slik som meg har jeg eggløsning på dag, 17-18-19 ca. Da får jeg positive tester disse 3 dagene og negativ igjen på kvelden på dag 19 hvis du forstår? De fleste har eggløsning mellom dag 10-20, så hvis du begynner å teste på dag 10 og frem til positiv test også fortsetter du å teste til testen er negativ igjen. Jeg fikk også beskjed om at annehver dag er nok men turte ikke å ta sjansen så hadde sex hver dag når testen var positiv og enda igjen en dag når testen var negativ siden man ikke 100% kan vite når egget slipper. Jeg har hørt så mye forskjellig selv, at egget slipper når testen er positiv eller når testen først er blitt negativ igjen.

Håper du ble litt klokere. Hvis du bruker engangs el-tester så er det greit å teste opp til to ganger om dagen i perioden mellom 10-20 (Morgen og kveld/ettermiddag) Siden du kan ha negativ på morgen men positiv på ettermiddag/kveld.

Klem og lykke til med prøvingen! :D

TUSEN TAKK for langt og godt svar :)

Når du har 17-18-19, betyr det at perioden din er på 34 dager?

Så om jeg får tilbake den perioden jeg hadde, altså 28, så vil jeg mest sannsynlig ha eggløsning dag 14-15 eller 16? (Beklager mas)

Betyr det at eggløsning er ferdig når test er negativ? Betyr dpo dagene etter den dagen mensen starter?

Haha så lost i denne verden. Tenk det da, har to fra før og har aldri tenkt på dette... uforskammea heldig har jeg nok vært.

Ønsker dere alle lykke til her inne, så håper jeg vi sees i en av forumene med baby i magen :)

Klem og takk igjen :)

Anonymous poster hash: 96a32...83a

Hei igjen. Nei, perioden min er fremdeles på 29 dager. Det er ikke en fasit at man har eggløsning på dag 14 om man har en 28 dagers syklus, det er kun gjennomsnittet. Du må nesten Tempe eller teste for å vite sånn ca når eggløsning er, men temping er selvsagt det tryggeste og sikreste svar.

Det er en liten diskusjon om det med eggløsning, noen sier den er når testen er positiv mens andre mener eggløsning kommer 12-48 timer etter negativ test så egentlig burde man ha sex både før, under og etter en positiv test!

DPO= DAGER ETTER EGGLØSNING

IKM= IKKE KOMMENDE MENS (DATO FOR NESTE MENS)

EL=EGGLØSNING

Håper svarene hjalp deg litt og masse lykke til med prøvingen ☺☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...