Gå til innhold

Blir det for langt å fly til Thailand med tre barn på 1, 3 og 6 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller burde vi bare satse på Middelhavet i årene som kommer? Tenker da mest på flyturen.

Anonymous poster hash: c446f...1e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fløy første gang til Thailand da barna var 1 år og 10 mnd og 3 år og 10 mnd. Jeg grudde meg en del i forkant og kjøpt masse små pakker med tegnesaker etc som jeg pakket inn. Så jeg kunne gi disse når de var utålmodige og trengte avledning. Men trengte ikke å åpne en eneste pakke. Gikk superfint! De så litt på TV/film og tittet på menneskene rundt. Så sovnet de da klokken var rundt 20 norsk tid og sov til vi landet. Tok direkteflyet med thai Air som drar klokken 14 og lander 06.00 lokal tid (midnatt norsk tid).

Mine har alltid vært veldig flinke på fly da. Du vet sikkert hvordan dine er. Men direkteflyet er 10 timer og de sover noen av disse timene. Hjem har thai Air nattfly så da sov alle nesten hele veien.

Skrevet

Det er en lang reise for små barn og ser ikke helt vitsen med å ta med så små barn på en lang reise med mindre det er for å besøke familie/kjente. Spar den turen til barna er eldre og heller satse på reisemål som er nærmere :) Barna vil ikke få mange minner fra en slik tur og det er hovedsaklig degselv og 6 åringen som vil få noe utbytte av det. At det kan gå bra eller ei vet man ikke helt før man prøver. Vi reiste 12 timers turer som små barn og noen ganger gikk det veldig greit mens andre ganger var det mindre greit for kabinpersonalet og de andre passajerene (vi barna hadde det veldig moro på de turene ) :P Men disse turene var kun for å besøke familie! 

Anonymous poster hash: 1badb...0d6
Skrevet

Hadde aaaldri i livet gjort det :) Her holder det med 4 t direktefly til Spania for både små og store :P

Anonymous poster hash: 244b9...74c
Skrevet

Vi har flyttet til Thailand og jeg husker jeg gruet meg veldig til den første flyturen, men det har ikke vært noe problem (3 gutter)

Nå til sommeren skal vi hjem til Norge på ferie og da reiser jeg alene med de

Skrevet

Hadde aldri gjort det..hadde satset på Middelhavet i årene som kommer. Nok av muligheter når barna blir eldre..

Anonymous poster hash: 5b102...439
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det fordi jeg ikke vil utsette meg for det stresset. Men hvis du tror du orker det, så ser jeg ingen grunn til at dere ikke skal reise. 😊

Anonymous poster hash: 18222...935

Skrevet

Jeg har jobbet som kabinpersonal på strekning kjøben-Bangkok og det reiser vanvittig mange barnefamilier med barn i alle aldre. Det går veldig greit,kan ikke huske at det var problem for noen. De fleste sov store deler av turen :)

Anonymous poster hash: 0b3b9...5f4

Skrevet

Det har gått veldig greit for oss, flydd til Thailand med liten baby og med 2 åring. Hun storkoste seg i Thailand begge gangene og selvom de ikke har minnet av det når de er så små så synes jeg det er verdt det.

Skrevet

Vi reiste mer enn dobbelt så langt med en på fire og en på seks, og det gikk helt fint. Som hun som har jobbet som kabinpersonale sier, det er helt vanlig at det er med helt små barn på interkontinentale flighter.

Anonymous poster hash: c1043...39b

Skrevet

Takk for svar!

Vi får vurdere det litt til, men jeg må innrømme at Thailand frister veldig! Hi

Skrevet

Vi fløy til Malaysia da barna var 2,5 og 5 år gamle. Det er like lang flytur og gikk veldig bra.

Dere har imidlertid en ettåring. Da får man vel ikke eget sete. Hvis du må sitte med en ettåring på fanget i et trangt flysete i så mange timer, kan det bli slitsomt. Reiste bare innad i Europa da barna var under to år, så vet ikke helt hvordan man gjør det med så små.

Anonymous poster hash: 8efe6...f63

Skrevet

Dere her to voksne og tre barn. Ville ha fått med en eller to ekstra voksne, så det er en til en på barna siden to er ganske små

Anonymous poster hash: cc83e...8ab

Skrevet

Dere her to voksne og tre barn. Ville ha fått med en eller to ekstra voksne, så det er en til en på barna siden to er ganske små

Også synes jeg tidsforskjellen er noe dritt, særlig når du kommer hjem

Skrevet

hadde ikke gjort med, men tanke på innmunforsvaret hos de 2 miste ikke er velutviklet enda

Skrevet

Ja, det er snakk om å få med farmoren til barna. Hun er bereist og veldig oppegående. Hi

Skrevet

Du kjenner dine barn best og vet om de lan takle å sitte i et flysete så lenge.

Med mindre barn fungerer det helt supert. Vi har vært på lengre flyreiser enn det. Min søster kunne aldri i verden begitt seg ut på en slik reise med sine barn.......

Så lenge dere har en ettåring, må dere være forberedt på å ha han/henne på fanget. DET er slitsomt!!

Anonymous poster hash: 1f190...06d

Skrevet

Jeg har flydd den strekningen med en 5-åring. Henne var det ikke noe problem med. MEN jeg så hvorda de sleit mange av disse med mindre barn. Du må beregne en skikkelig slitsom arbeidsøkt med de minste. OG den økta er 12 timer i flyet (minst), Et par-tre timer i forkant og den tiden det tar med bagasje osv i etterkant (vi ventet f.eks. en time på bagasjen vår på Gardermoen. Den ene kofferten var ødelagt og det betydde ny kø i skranken for slikt osv.

Reisen totalt tar mao fort minst 15-16 timer og det er før du har reist fra flyplassen og til der dere skal bo.

Anonymous poster hash: 98af1...caa
Skrevet

Jeg har flydd den strekningen med en 5-åring. Henne var det ikke noe problem med. MEN jeg så hvorda de sleit mange av disse med mindre barn. Du må beregne en skikkelig slitsom arbeidsøkt med de minste. OG den økta er 12 timer i flyet (minst), Et par-tre timer i forkant og den tiden det tar med bagasje osv i etterkant (vi ventet f.eks. en time på bagasjen vår på Gardermoen. Den ene kofferten var ødelagt og det betydde ny kø i skranken for slikt osv. Reisen totalt tar mao fort minst 15-16 timer og det er før du har reist fra flyplassen og til der dere skal bo. Anonymous poster hash: 98af1...caa

Det er et godt poeng. Et veldig godt poeng... Hmm.

Hi

Skrevet

Jeg ville ikke reist alene så langt med tre såpass små, men er dere to er det ingen problem. Vi har reist frem og tilbake mellom Norgf og Australia med 1-3 barn i alle aldre i over timer nå. Thailand er litt over halvvegs... Går helt fint å fly med barn, man må bare forberede seg på at det er litt mer stress enn å fly alene😜

Anonymous poster hash: 7f525...ec6

Skrevet

Jeg ville ikke reist alene så langt med tre såpass små, men er dere to er det ingen problem. Vi har reist frem og tilbake mellom Norgf og Australia med 1-3 barn i alle aldre i over timer nå. Thailand er litt over halvvegs... Går helt fint å fly med barn, man må bare forberede seg på at det er litt mer stress enn å fly alene😜

I over 10 år skulle det stå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...