Gå til innhold

To vidt forskjellige spørsmål

Anbefalte innlegg

Svar på det/de du vil:)

1. Hvordan trener du til vanlig, og gjør du noen endringer i treningen din i prøveperioden?

2. Kan mensen bli forkortet pga hormonene? Jeg føler at mensen min snart er over (hatt den i ca. 3 dager, pleier å være ca. 5)... Føler også at den er mildere enn vanlig.

Endret av trøndermammasnart

Fortsetter under...

Jeg trente som vanlig gjennom prøve- og venteperioden, og helt frem til uke 7 av graviditeten. Fikk ingen beskjed om å roe ned. Men i uke 7 fikk jeg influensa, og etter det kom jeg aldri tilbake til normal trening igjen. Mest pga mitt eget energinivå.

Det med mensen vet jeg ikke 😊

1. Jeg er aktiv mellom prøveperiodene, men med medisinstart blir det mindre. Blir helt slått ut av medisinene. 

2. Etter jeg startet opp med IVF, så har syklusen min blitt noe kortere. Har EL på dag 11-12 og mensen kommer 12-13 etter EL. hadde tidligere 28 dagers syklus. I lengde så er den som før. 

Jeg trente som vanlig, også etter positiv test. Jeg var en del kvalm i begynnelsen av svangerskapet, så da ble det lite trening, men når det gikk over var jeg tilbake til trening 2-3 ganger i uka. Fikk beskjed om ikke øke på vektene, men heller ta litt mindre. Noen øvelser jeg ikke fikk til ettersom magen vokste, men da ble det alternative øvelser. Trente til jeg var litt over 8 mnd. på vei.

Mensen kan nok endre seg når man driver med disse forsøkene. Vi reagerer på forskjellig måte og jeg tror det meste er "normalt".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...