Gå til innhold

Har barna deres noen arr etter fall ol ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har minstemann 3 arr på høyre side . Ett ved øyet etter at han datt og slo seg på kanten av stuebordet, ett på kinnet etter å ha blitt klort i bhg og et kutt i øyebrynet i dag etter å ha falt av huska i bhg i dag.

Skrevet

Ja, yngste har ett på kinnbenet etter å ha falt ned trappa. Så når de limte det på legevakten at det kom til å bli stygt, skulle bare stripset det selv 😒

Skrevet

Kutt i ansiktet og en knekt tann, etter fall og kresj i barnehage og SFO.

Anonymous poster hash: 5bc3c...9dd

Skrevet

Kul på kragebeinet etter at det brakk.

Anonymous poster hash: c0056...758

Skrevet

Flere vannkopparr i ansikt og på rygg 😔

Anonymous poster hash: a5a97...a58

Skrevet

3 kutt rundt munnen etter fall i bhg og mot et stuebord og et kutt i tinningen etter nok et fall mot et stuebord.

Anonymous poster hash: 306ad...455

Skrevet

Kun på knærne foreløpig. Men vil tro det kommer flere, barna er sin far opp ad dage, og han pleide å klatre til toppen av flaggstanga i friminuttene..

Anonymous poster hash: cc749...8d9

Skrevet

Største har noen små arr på kneet. Jeg har flere små arr på begge knærne fra jeg var barn.

Anonymous poster hash: 5434c...0f0
Skrevet

8 åringen:Arr etter kaninbitt, noen små arr etter sår (mest fordi hun har plukket på skorpa) men ellers ikke noe.

1,5 åringen: En liten prikk av et arr i panna etter at hun falt mot hjørnet av skohylla i gangen.

Skrevet

Min eldste (jente) har sluppet billig unna. 

Men min yngste (gutt) har en tendens til å få alle skader, sår, skrammer etc i ansiktet. Han har en diger stripe i øret etter en kollisjon med en stol eller et bord for noen år siden, et vannkopp-arr mellom øyenbrynene, et arr over det ene øyet etter en ulykke i barnehagen for tre år siden... 

Anonymous poster hash: f7e0d...c92
Skrevet

Ble sydd ved øyenbrynet etter fall not bordkanten og mangler ei fortann som brakk stygt i et simpelt fall på flat bakke (gulvet på en butikk)

Anonymous poster hash: 994fc...8b2

Skrevet

Eldste har et hakk i øyenbrynet etter han falt rett i bordkanten og måtte stripses. De har også hvert sitt arr etter hull i hodet, men det er jo skjult av hår.

Skrevet

Eldste har ett arr fra nesegropen og utover kinnet etter at hun fikk ett speil over seg da hu var litta. Jeg takker høyere makter for at det "bare" var rett under øyet, og ikke selve øyet.

Skrevet

Tråden er ryddet for dobbeltposter

MB, brukermoderator

Skrevet

Med tre gutter blir det litt arr ja.

Den ene har sydd i hode 3 ganger, på haken en gang, brukket en arm, brukket en finger. Begge brudd måtte opereres,så derfor arr.

Han har også arr etter at han klorte seg da han ble født.

Og sikkert en haug med arr på knærne...

Ja,ja det er en frisk gutt med mye fart. ☺

Anonymous poster hash: 5c4fc...92f

Skrevet

Eldste har ett fra vannkopper, men tror de fleste andre arr har forsvunnet. Hun har hatt mange, men når hun har strekt seg så har de nesten blitt usynlige. Fødselsmerke hun hadde på ryggen har også forsvunnet nesten. Om en ikke vet hvor det er så legger en ikke merke til det.

Minste er det nesten lettere å si hvor hun ikke har arr. Ei jente som var høyt og lavt før hun begynte å krabbe, så følte nesten vi hadde klippekort på legevakta en stund. Måtte sy i leppa etter å ha herja i sofaen, kløvde en tå når hun klattret på barnestolen, kul i panna etter å ha løpt i barnehagen og snubla på asvalten. Hun har fortsatt kul i panna etter 8år. Jeg skulle hente henne i barnehagen, hun skulle løpe for å gjemme seg når hun så meg så det var ikke noe jeg kan belmre barnehagen med. Hadde hun ikke gjort det der, hadde hun nok gjort det hjemme.

Hun har falt ned fra tre, husker, falt på sykkel, stått på rollerblades som ikke alltid har gått like bra, snekkra, spikka. Men så aktiv som hun har vårt, og egentlig skadet seg så har hun ikke skadet seg alvorlig. Leppa og sofaen er meg fortsatt ett under, og barnestolen har jeg fortsatt ikke funnet en skarp kant på. Vil tro mange av arrene hun har vil forsvinne etterhvert, de er ikke så store.

Jeg har selv endel arr på kroppen etter jeg skadet meg i min barndom, jeg var ganske lik mitt minste barn. Jeg er vel slik enda også.

Anonymous poster hash: 85cd7...e35

Skrevet

Min har bare et, et kutt i øyenbrynet etter fall med akebrett. Jeg er mest imponert over at hun ikke har flere :P Hun går under kallenavnet klønehøne ;) Hun falt fra kjøkkenbenken og slo seg i hodet/ansiktet. Hun var så hoven at øyet var klistret igjen, hun var blålilla og det var virkelig fælt. Hun fikk da en kraftig hjernerystelse og var innlagt. Samme dag hun kom hjem, tok hun trehjulssykkelen og raste utfor en kant og ned i en steinrøys..Og tilsammen har det blitt utallige fall og dunk. Så alt i alt er jeg fornøyd med at det ikke har gått verre :)

Skrevet

5åringen har et mellom brynene ,1cm langt, falt ut av senga i søvne. Slo seg på hjørnet av en kommode. Burde vel vært sydd, men jeg merket ikke noe før vi sto opp og ungen hadde tørket blod i ansiktet og på puta.

Hun bare klynket litt og klatret opp i senga igjen...sikkert dauslått 😰

Hun på 16 har store skrubbsårarr etter en sykkelvelt. Sklei på grus i bunnen av en bakke. Skrapte opp ventste lår, hofte og bryst. Var 14 da hun falt, legevaktbesøk, hun så ikke ut ,stakkars .

Hun på 10 , villbassen, burde vel hatt, men har vært heldig.

Skrevet

3 år gammel gutt. Har et arr på haken etter fall i badekar og ett på øyelokket og litt ut ved siden av øyet etter fall fra krakk i barnehagen.

Skrevet

Finnes det barn som ikke har noen arr? 

Min femåring har veldig mange i ansiktet(!). Et på haka som han slo opp igjen og igjen da han skulle lære å gå. Et på øyelokket som man ikke ser så veldig godt, og et godt synlig arr rett over det andre øyet (eller øyenbrynet) som måtte sys den gang det skjedde. Så har han nok en del på knærne.

Er vel knærne det gjerne går hardest ut over som barn, jeg har selv knær bestående av nesten kun arrvev kan man jo si. Når man lærer å sykle og klatre så kommer arrene på løpende bånd! 

Anonymous poster hash: 9b3cf...68a
Skrevet

Av mine tre jenter mellom 2 og 8 år er det kun 5-åringen som har et arr i pannen etter storesøster skubbet henne så pannen smalt i tvbenken hos min mor når jeg var på jobb. Måtte limes og stripses, mente sting ville gjøre det stygt, men arret er godt synlig.

Anonymous poster hash: c4b8e...c74

Skrevet

Sønnen her har et arr i bakhodet etter et fall ned trappa med sin far, synes når sommersveisen kommer, siden han liker å rake av så godt som alt håret. Lillesøster har arr på ene kneet sitt etter å ha krøpet over spiker som ikke var slått godt nok inn i bhg..

Anonymous poster hash: bd11f...62d
Skrevet

Eldstemann kløyvet leppen ( 5 sting) sin i kinder som 5 åring og et arr på baken som han fikk under keisersnittet

Nest eldste måtte sy i hodet etter å ha fått stigen i hodet som 5 åring. ( lekte med nabojenten)

Nest yngste har arr etter etter fjerning av mollusker på mage / rygg, samt arr på haken etter fall ute i gaten

Yngste har det faktisk ikke skjedd noe med ennå. *bankibordet*

Skrevet

Eldste har et arr under haka og et i det ene øyebrynet. Yngste har arr etter et digert kutt i bakhodet, men det er jo dekket av hår da. Foreløpig i alle fall ;)

Anonymous poster hash: cb8d8...f53

Skrevet

Har et bittelite arr på oversiden av leppa etter fall på asfalt/grus når han akkurat hadde lært å gå. Knapt nok synlig, tror det bare er jeg og pappaen som har lagt merke til det fordi vi vet det er der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...