Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #76 Skrevet 7. april 2016 Jeg er lærer selv, så jeg vet nøyaktig hvor drepende det er for elever å måtte gjøre oppgaver under faglig nivå. Gutten min er faglig sterk og husker IKKE bedre av å fargelegge! Han ønsker utfordrende oppgaver som gir mestringsfølelse! Skal heg ikke kommunisere dette til læreren? Skal jeg tvinge han til å gjøre noe jeg vet han ikke lærer noe av!? Til opplysning skulle han fargelegge i engelskboka. For å lære navnet på 6 farger. Noe han har kunnet i 4 år allerede. Spar meg for generalisering av barns kunnskapstilegnelse. HI, ta det opp med skolen om du ser tendenser til uprofesjonell eller upedagogisk behandling av barna. Dette handler ikke om generell oppdragelse, men om hvorvidt kenta di får en hensiktsmessig opplæring. Anonymous poster hash: 408b6...f51 Lekser skal gjøres uansett. Her skulle du sagt at gutten måtte gjøre leksen, så kunne du avtalt med læreren i etterkant at den type lekser kanskje bør være i nivåer. (Nivå 1 farger, nivå 2 noe vanskeligere). Du lærer jo nå at gutten din kan selv velge å ikke gjøre lekser han syns er kjedelige, fordi du som mor synes det er greit han dropper dem. Anonymous poster hash: 95b2e...1ce
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #77 Skrevet 7. april 2016 Lekser skal gjøres uansett. Her skulle du sagt at gutten måtte gjøre leksen, så kunne du avtalt med læreren i etterkant at den type lekser kanskje bør være i nivåer. (Nivå 1 farger, nivå 2 noe vanskeligere). Du lærer jo nå at gutten din kan selv velge å ikke gjøre lekser han syns er kjedelige, fordi du som mor synes det er greit han dropper dem. Anonymous poster hash: 95b2e...1ce Ja du vet vel best, du, hva gutten min fikk ut av dette. Han tørster etter kunnskap og utfordrende oppgaver, og gjør meningsfulle lekser med iver. Din nedenom-og-hjem tenkning er skremmende, en slags 'alle bør gjøre alt de får beskjed om, ellers blir de for egenrådige!' På grensa til diktatorisk, spør du meg. Skremmende. Jeg sitter ikke og ser på at en lærer/undervisning/lekser dreper motivasjonen til mine barn. Da kommuniserer jeg med lærer og finner en løsning. Så trist å se i denne tråden at så mange mener man skal føye seg etter 'enhetsskolen', slik at ingen utpeker seg... Anonymous poster hash: 408b6...f51
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #78 Skrevet 7. april 2016 Les hva Ja du vet vel best, du, hva gutten min fikk ut av dette. Han tørster etter kunnskap og utfordrende oppgaver, og gjør meningsfulle lekser med iver. Din nedenom-og-hjem tenkning er skremmende, en slags 'alle bør gjøre alt de får beskjed om, ellers blir de for egenrådige!' På grensa til diktatorisk, spør du meg. Skremmende.Jeg sitter ikke og ser på at en lærer/undervisning/lekser dreper motivasjonen til mine barn. Da kommuniserer jeg med lærer og finner en løsning.Så trist å se i denne tråden at så mange mener man skal føye seg etter 'enhetsskolen', slik at ingen utpeker seg...Anonymous poster hash: 408b6...f51 Les hva anonym skriver da: Her skulle du sagt at gutten måtte gjøre leksen, så kunne du avtalt med læreren i etterkant at den type lekser kanskje bør være i nivåer. (Nivå 1 farger, nivå 2 noe vanskeligere). Utgangspunktet må jo være at lekser skal gjøres, ser man at det ikke fungerer så ber man om tilpasning. Slik du beskrev det først virket som om han selv kan droppe lekser som er kjedelige. Det er mye som er kjedelig, både fordi det blir for lett eller fordi det er vanskelig og man trenger øvelse. Det er ikke opp tli elevene å bestemme hva man kan droppe fordi "det er kjedelig". Anonymous poster hash: edefb...90b
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #79 Skrevet 7. april 2016 Ja, hun er virkelig frekk og uhøflig - hele tiden. Kommer alltid i konflikt meg alle fordi hun ikke er oppdratt ordentlig. Der tok du meg i å ha oppdratt en bedriten borger med lav moral. Er bra du VET det! Hi Anonymous poster hash: b057b...1ae Måten du oppfører deg i denne tråden er i hvert fall ikke veldig sjarmerende eller sympatisk. Skal ikke se bort fra at datteren din har plukket opp et eller annet. Anonymous poster hash: edefb...90b
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #80 Skrevet 7. april 2016 Måten du oppfører deg i denne tråden er i hvert fall ikke veldig sjarmerende eller sympatisk. Skal ikke se bort fra at datteren din har plukket opp et eller annet. Anonymous poster hash: edefb...90b Ja, jeg er like kategorisk som de damene som har svart i tråden her. Min måte å vare på, reflekterer i stor grad måten jeg har blitt tilsnakket. Noe som jeg har skjønt er feil, man skal selvfølgelig bare stå å ta i mot, selv om det som sies har en ubegrunnet dømmende undertone. De som VET hvordan jeg er, som VET at jentungen er frekk, som VET at jenta ikke er redd læreren, som VET at lærere har alltid rett selv om de oppfører seg upedagogisk. Det er mye som tolkes og feiltolkes i slike innlegg. Det jeg er litt nysgjerrig på, er hvor dere lærer barna at grensa skal gå? Hvis alt en voksen sier er "lov", Hvor går grensa for protester. Her inne har gjengen bestemt at lærere skal kalle unger både dumme (tidligere innlegg) og frekke. Jeg sier ikke at denne enkeltepisoden er graverende, slettes ikke, men det har vært mange småepisoder med denne læreren som er nok så hissig og upedagogisk. Summen kan bidra til at trivselen forsvinner. Små forskjeller som å si at en handling er frekk og det å kalle en person for frekk, kan være med på å forme barnas syn på seg selv, spesielt når det aldri kommer positiv forsterkning fra samme lærer. Hvis du kun klarer å påpeke hva barn ikke gjør bra, framfor hva de faktisk gjør bra, er med på å påvirke. "Så fint du har skrevet, men du vet at vi skal skrive med gråblyant. Jeg vil gjerne at du fortsetter med det", hadde antagelig blitt mottatt på en helt annen måte. Hvorfor skal barna respektere den voksne, når den voksne ikke respekterer barna? HI Anonymous poster hash: b057b...1ae
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #81 Skrevet 7. april 2016 Ja, jeg er like kategorisk som de damene som har svart i tråden her. Min måte å vare på, reflekterer i stor grad måten jeg har blitt tilsnakket. Noe som jeg har skjønt er feil, man skal selvfølgelig bare stå å ta i mot, selv om det som sies har en ubegrunnet dømmende undertone. De som VET hvordan jeg er, som VET at jentungen er frekk, som VET at jenta ikke er redd læreren, som VET at lærere har alltid rett selv om de oppfører seg upedagogisk. Det er mye som tolkes og feiltolkes i slike innlegg. Det jeg er litt nysgjerrig på, er hvor dere lærer barna at grensa skal gå? Hvis alt en voksen sier er "lov", Hvor går grensa for protester. Her inne har gjengen bestemt at lærere skal kalle unger både dumme (tidligere innlegg) og frekke. Jeg sier ikke at denne enkeltepisoden er graverende, slettes ikke, men det har vært mange småepisoder med denne læreren som er nok så hissig og upedagogisk. Summen kan bidra til at trivselen forsvinner. Små forskjeller som å si at en handling er frekk og det å kalle en person for frekk, kan være med på å forme barnas syn på seg selv, spesielt når det aldri kommer positiv forsterkning fra samme lærer. Hvis du kun klarer å påpeke hva barn ikke gjør bra, framfor hva de faktisk gjør bra, er med på å påvirke. "Så fint du har skrevet, men du vet at vi skal skrive med gråblyant. Jeg vil gjerne at du fortsetter med det", hadde antagelig blitt mottatt på en helt annen måte. Hvorfor skal barna respektere den voksne, når den voksne ikke respekterer barna? HI Anonymous poster hash: b057b...1ae Hvis datteren din virkelig er slik du beskriver foreslår jeg at du ber henne ta opp slike ting i klassens time. Da er det tid for diskusjoner. Lær henne å si til læreren at hun er uenig i avgjørelser, men at hun vil gjøre det likevel og vente med diskusjonen. Anonymous poster hash: 1eadd...58a
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #82 Skrevet 7. april 2016 Ja, jeg er like kategorisk som de damene som har svart i tråden her. Min måte å vare på, reflekterer i stor grad måten jeg har blitt tilsnakket. Noe som jeg har skjønt er feil, man skal selvfølgelig bare stå å ta i mot, selv om det som sies har en ubegrunnet dømmende undertone. De som VET hvordan jeg er, som VET at jentungen er frekk, som VET at jenta ikke er redd læreren, som VET at lærere har alltid rett selv om de oppfører seg upedagogisk. Det er mye som tolkes og feiltolkes i slike innlegg. Det jeg er litt nysgjerrig på, er hvor dere lærer barna at grensa skal gå? Hvis alt en voksen sier er "lov", Hvor går grensa for protester. Her inne har gjengen bestemt at lærere skal kalle unger både dumme (tidligere innlegg) og frekke. Jeg sier ikke at denne enkeltepisoden er graverende, slettes ikke, men det har vært mange småepisoder med denne læreren som er nok så hissig og upedagogisk. Summen kan bidra til at trivselen forsvinner. Små forskjeller som å si at en handling er frekk og det å kalle en person for frekk, kan være med på å forme barnas syn på seg selv, spesielt når det aldri kommer positiv forsterkning fra samme lærer. Hvis du kun klarer å påpeke hva barn ikke gjør bra, framfor hva de faktisk gjør bra, er med på å påvirke. "Så fint du har skrevet, men du vet at vi skal skrive med gråblyant. Jeg vil gjerne at du fortsetter med det", hadde antagelig blitt mottatt på en helt annen måte. Hvorfor skal barna respektere den voksne, når den voksne ikke respekterer barna? HI Anonymous poster hash: b057b...1ae Du er jo gjennomført demonstrativ! De fleste som har svart her har jo påpekt at lærerens reaksjon ikke er bra. Det går fint an å mene det samtidig som man synes at måten datteren ditt svarte på var frekk. Det er for eksempel stor forskjell på å si "Nei, det vil jeg ikke. Det tar for lang tid" i stedet for "Kan jeg få lov til å fortsette der jeg var? Hvis ikke tar det så lang tid". Anonymous poster hash: edefb...90b
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #83 Skrevet 7. april 2016 Måten du oppfører deg i denne tråden er i hvert fall ikke veldig sjarmerende eller sympatisk. Skal ikke se bort fra at datteren din har plukket opp et eller annet. Anonymous poster hash: edefb...90b Kan ha noe med hvordan hun blir behandlet. Sånn som dere høns driver på mot hi, er det egentlig rart at hun har lyst å svare dere. Anonymous poster hash: b3f2f...4e1
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #84 Skrevet 7. april 2016 Kan ha noe med hvordan hun blir behandlet. Sånn som dere høns driver på mot hi, er det egentlig rart at hun har lyst å svare dere.Anonymous poster hash: b3f2f...4e1 Jeg synes ikke hi har blitt dårlig behandlet. Det må være greit å ikke være 100% enig. Anonymous poster hash: 1eadd...58a
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #85 Skrevet 7. april 2016 Jeg synes ikke hi har blitt dårlig behandlet. Det må være greit å ikke være 100% enig. Anonymous poster hash: 1eadd...58a Greit å ikke være enig, men mange kaller hi sitt barn "prinsessen" og bortskjemt. På grunnlag av det som står i tråden. Synes ikke det er greit jeg. Det har ikke noe med uenighet å gjøre. Anonymous poster hash: b3f2f...4e1
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #86 Skrevet 7. april 2016 Greit å ikke være enig, men mange kaller hi sitt barn "prinsessen" og bortskjemt. På grunnlag av det som står i tråden. Synes ikke det er greit jeg. Det har ikke noe med uenighet å gjøre. Anonymous poster hash: b3f2f...4e1 Etter at hi gjentatte ganger har presisert hvor perfekt datteren er ja. Det er jo slik vi oppfatter situasjonen da. Anonymous poster hash: 1eadd...58a
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #87 Skrevet 7. april 2016 Etter at hi gjentatte ganger har presisert hvor perfekt datteren er ja. Det er jo slik vi oppfatter situasjonen da. Anonymous poster hash: 1eadd...58a Hun har ikke presisert hvor perfekt datteren er. Hun har beskrevet datteren, at dere tolker det til perfekt, må stå for deres regning. Anonymous poster hash: b3f2f...4e1
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #88 Skrevet 7. april 2016 Hun har ikke presisert hvor perfekt datteren er. Hun har beskrevet datteren, at dere tolker det til perfekt, må stå for deres regning. Anonymous poster hash: b3f2f...4e1 Hun begynner allerede i hovedinnlegget sitt: "Jeg skjønner at historien har to sider, men jeg har ikke noen grunn til å tro at jenta mi overdriver. Den læreren har tråkket over grenser i forhold til meg flere ganger tidligere. Hun er veldig rigid og valser over for å få vilja si." Hele førstesiden av denne tråden er kritiske til lærerens reaksjon, det eneste som kan tolkes som kritikk mot datteren er de som skriver at hun må lære seg å få tilsnakk og må lære seg å gjøre som læreren sier. Allerede i sitt første svar virker HI bedrevitende og har viser tydelig at hun ikke har respekt for læreren/lærerne, med utsagn som "Jo, det lærer hun faktisk, men hun lærer også at hun ikke må godta alt. Hun er høflig, og har aldri før ytt motstand mot en lærer, men i dette tilfellet følte hun at læreren var unødvendig kravstor.....Elevene er da ikke en flokk med sauer, og læreren kan ikke forvente at alle til enhver tid kjøper alt hun sier." "Ja, jeg vet at hun reagerte på det, men en lærer må da tåle at ikke alle elever til enhver tid er enig i hva de ber om? De er ikke en gjeng lakeier?! Jeg ønsker ikke at min datter skal kverulere på alt hun får beskjed om, men de må kunne ytre seg når de føler at noe er urimelig. Da fikk læreren argumentere for hvorfor hun burde skrive på nytt, framfor å kalle henne frekk fordi hun ukke hopper når hun får beskjed om det." "Hvis det ikke skal mer enn et nei, før du blir oppfattet som frekk, er jo læreren hårsår også. Jeg har jobbet i mange år under flere forskjellige sjefer. Når jeg har hatt en urimelig, korttenkt og dårlig sjef, har jeg byttet jobb." Som sagt, dette er kun på den første siden av tråden der de fleste er støttende. Virker som HI har veldig høye tanker om seg selv og datteren, og at de rett og slett ikke trenger å innordne seg regler. Anonymous poster hash: edefb...90b
Gjest Antarctica Skrevet 10. april 2016 #89 Skrevet 10. april 2016 (endret) Jeg syns dette er pissprat! Man skal lære barna sine hvordan man oppfører seg i ulike settinger. Man løper ikke rundt og roper på biblioteket, man sparker ikke i setet foran på bussen, man går ikke rundt og tar andre på rumpa, man sitter i sofaen, man tar av seg på beina før man labber inn i stua osv osv. OG man hører på læreren når man er på skolen! Ikke rart det er dårlige læringsmiljø rundt omkring, om alle skulle tenkt slik som du. Anonymous poster hash: c325a...a4d Jeg er lærer selv, og har null bruk for å framsnakkes av mor og far for å ha kontroll i et klasserom...Og til din teori om hva som ville skje hvis alle oppdrar barna etter min tankegang: Jeg lærer ungene mine at kunnskap er viktig, og dermed hører de på folk som har kunnskap. Ikke på fjols som bruker makt uten grunn. Slike mennesker burde avvises og skvises ut. Så klart! Endret 10. april 2016 av Pashla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå