Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #26 Skrevet 6. april 2016 Nå ble det mange svar på rad fra meg. Jeg har alt skrevet at jeg synes reaksjonen var unødvendig, og at det bør tas opp med lærer hvordan jenta reagerte. Men jeg er ikke enig med deg i at elever ikke alltid skal være enig med lærerne fordi de ikke er en gjeng lakeier. I utgangspunktet skal elever følge lærerens beskjeder. Om 25-30 elever skal komme med innvendinger hver gang de helst ville gjort noe annerledes, så hadde det ikke blitt mye undervisning. Selvsagt skal de få si i fra dersom det er noe de virkelig er uenige i eller som plager dem, men læreren kan ikke stå og argumentere med mange elever hver eneste time. Det tror jeg alle forstår. Men som jeg alt har skrevet: Det er forskjell på dersom læreren ga beskjed om at de skulle skrive med gråblyant og jenta bevisst trasset ved å bruke farge, eller om læreren ikke sa noe, jenta syntes det var morsommere å skrive med farge og læreren deretter så det og lagde en sak ut av det. Å be henne om å skrive på nytt er tullete, man lærer like godt om man skriver med grønt eller grått. Anonymous poster hash: 3aa83...b66 I utgangspunktet er jeg enig med deg, men udyktige lærere som ikke klarer å fokusere på det som er viktig mtp læring, kan jo ikke forvente at elevene stiltiende skal godta alt som er urimelig. Som sagt er kontaktlæreren også streng, men ikke urimelig Derfor stiller hun ikke spørsmål med kravene fra henne. Det er ikke snakk på at hun ikke skal følge opplegget til skolen, eller protestere overfor alle avgjørelser lærerne tar, men når kravet virker grunnløst og blottet for logikk, må de da kunne få litt argumenter for hvorfor det skal gjøres. Lærere gjør det hele tiden, Begrunner valgene. Dette er viktig fordi... Og hvis læreren ikke har etgodt argument for hvorfor man skal gjøre en ting, så blir det jo poengløst å gjøre det. HI Anonymous poster hash: b057b...1ae
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #27 Skrevet 6. april 2016 Hadde datteren din vært redd henne hadde hun ikke turt å svare henne. Tipper hun var frekk og det må du jobbe med. Dessuten vet ALLE at man skriver md blyant, farger er til fargelegging. Ville også øvd på å følge regler. Når det er sagt overreagere læreren også. Anonymous poster hash: ae8cf...2b0 Hun er aldri frekk hjemme. Hun er aldri frekk bort. Hun har da tydeligvis vært frekk EN gang på skolen. Kontaklæreren sier at hun har sååå sans for datteren min, fordi hun er en ordentlig skolejente. Pliktoppfyllende, inkluderende, snill, flink osv. Så jeg føler ikke at vi må jobbe veldig med frekkheten hennes. Da betyr det igjen at hun må betale for at læreren er urimelig. Det henger jo ikke på greip. Hun vet jo ar hun skal følge regler - siden hun pleier å gjøre det. Og ja hun vet at hun skal bruke gråblyant, men ble fristet til at det skulle se pent ut. Hun er 8 år... Selvfølgelig kan hun glippe ut med en protest, selv om hun er redd henne (hun er jo ikke livredd dama, bare utrygg og veldig skeptisk). Vi har da vel alle gjort ting selv om vi kvier oss for konsekvensen. HI Anonymous poster hash: b057b...1ae
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #28 Skrevet 6. april 2016 I utgangspunktet er jeg enig med deg, men udyktige lærere som ikke klarer å fokusere på det som er viktig mtp læring, kan jo ikke forvente at elevene stiltiende skal godta alt som er urimelig. Som sagt er kontaktlæreren også streng, men ikke urimelig Derfor stiller hun ikke spørsmål med kravene fra henne. Det er ikke snakk på at hun ikke skal følge opplegget til skolen, eller protestere overfor alle avgjørelser lærerne tar, men når kravet virker grunnløst og blottet for logikk, må de da kunne få litt argumenter for hvorfor det skal gjøres. Lærere gjør det hele tiden, Begrunner valgene. Dette er viktig fordi... Og hvis læreren ikke har etgodt argument for hvorfor man skal gjøre en ting, så blir det jo poengløst å gjøre det. HI Anonymous poster hash: b057b...1ae Skjønner hva du mener, men er ikke enig. Du aner ikke hvor mange elever som mener at krav og regler på skolen er urimelige og uforståelige, og hvis skolen skal bli noe annet enn et eneste stort kveruleringsforum, så må de faktisk kunne godta at en del ting bare er slik, fordi læreren sier det. Hvis foreldre mener at lærere skal gi hver eneste elev svar på hvert eneste kverulerende spørsmål (ja, mange elever kverulerer forferdelig!), så kan de ikke i tillegg forvente at lærene skal fåtid til faktisk å bedrive undervisning. Jeg synes ikke dette handler om at datteren din ikke skal godta lærerens regler når hun finner det for godt, men at læreren bør ha gode og begrunnede reaksjoner på ting som skjer. Det å lage styr når en barneskoleelev skriver med fargeblyant er ikke en god reaksjon, selv om det sikkert kan være irriterende å måtte fortelle elever igjen og igjen at man i utgangspunktet ikke skriver med fargeblyanter (for det gjør man jo ikke). Det egentlige problemet er at læreren mente at jenta burde skrive alt på nytt, det gir liten mening. Han eller hun burde ha sagt noe slikt som: "Du, det ser veldig fint ut når du skriver med farger, men her på skolen bruker vi gråblyant i boka. Ta og bytt blyant nå, og så skriver du resten med gråblyant." En lærer bør dessuten ha litt mer autoritet og styr på klassen enn at det burde være nødvendig å true med kontaktlærer med en gang. Anonymous poster hash: 3aa83...b66
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #29 Skrevet 6. april 2016 Skjønner hva du mener, men er ikke enig. Du aner ikke hvor mange elever som mener at krav og regler på skolen er urimelige og uforståelige, og hvis skolen skal bli noe annet enn et eneste stort kveruleringsforum, så må de faktisk kunne godta at en del ting bare er slik, fordi læreren sier det. Hvis foreldre mener at lærere skal gi hver eneste elev svar på hvert eneste kverulerende spørsmål (ja, mange elever kverulerer forferdelig!), så kan de ikke i tillegg forvente at lærene skal fåtid til faktisk å bedrive undervisning. Jeg synes ikke dette handler om at datteren din ikke skal godta lærerens regler når hun finner det for godt, men at læreren bør ha gode og begrunnede reaksjoner på ting som skjer. Det å lage styr når en barneskoleelev skriver med fargeblyant er ikke en god reaksjon, selv om det sikkert kan være irriterende å måtte fortelle elever igjen og igjen at man i utgangspunktet ikke skriver med fargeblyanter (for det gjør man jo ikke). Det egentlige problemet er at læreren mente at jenta burde skrive alt på nytt, det gir liten mening. Han eller hun burde ha sagt noe slikt som: "Du, det ser veldig fint ut når du skriver med farger, men her på skolen bruker vi gråblyant i boka. Ta og bytt blyant nå, og så skriver du resten med gråblyant." En lærer bør dessuten ha litt mer autoritet og styr på klassen enn at det burde være nødvendig å true med kontaktlærer med en gang. Anonymous poster hash: 3aa83...b66 Vi er nok enig i det meste, og en lærer med litt selvinnsikt hadde kanskje reagert annerledes når protesten kommer fra uventet hold. Skjønner jo at det finnes mange kverulanter, og at deg blir voldsomt å ettergå alle protester, men msn kan ikke akkurat teipe igjen ungene. Og jeg føler egentlig ikke at min datter har en problematisk oppførsel siden dette er første og eneste gang hun har protestert på noe. Jeg skal uansett snakke med kontaktlærer, slik at jenta ikke mister lyst til å gå på skolen. Hi Anonymous poster hash: b057b...1ae
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #30 Skrevet 6. april 2016 Vi er nok enig i det meste, og en lærer med litt selvinnsikt hadde kanskje reagert annerledes når protesten kommer fra uventet hold. Skjønner jo at det finnes mange kverulanter, og at deg blir voldsomt å ettergå alle protester, men msn kan ikke akkurat teipe igjen ungene. Og jeg føler egentlig ikke at min datter har en problematisk oppførsel siden dette er første og eneste gang hun har protestert på noe. Jeg skal uansett snakke med kontaktlærer, slik at jenta ikke mister lyst til å gå på skolen. Hi Anonymous poster hash: b057b...1ae Tror heller ikke datteren din har en problematisk atferd, ut i fra det du skriver. Her var det læreren som var veldig lite pedagogisk. Hvis datteren din faktisk svarte "nei, det vil jeg ikke, for det blir så mye å skrive", så burde det i alle fall være nok til at læreren innså at hun hadde rett og at hun burde få fortsette og skrive med en annen blyant. En åtteåring er ganske liten, og det å falle for fristelsen til å skrive med farger er ikke en stor ordensforstyrrlse! Anonymous poster hash: 3aa83...b66
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #31 Skrevet 6. april 2016 Dritlei av å høre om at "Læreren alltid har rett". Av og til er det faktisk ikke så dumt å lytte til ungene, og være åpen til sinns. Lærere er mennesker de og- og ingen mennesker handler perfekt i enhver situasjon. Lærere og foreldre det er 2016, og for mange på tide å kravle seg ned fra den ufeibarlige sjefstronen sin.... Anonymous poster hash: b04ee...45d
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #32 Skrevet 6. april 2016 Vi foreldre klager ofte på at ungene ikke lærer det de skal og at lærerne må bruke mer tid på roe ned klassen, irettesette elever som ikke hører osv enn å undervise. Det er jo ikke rart det blir slik hvis vi forteller barna våre at det er greit å ikke gjøre som læreren sier hver gang barna selv mener de har rett eller at læreren er litt urimelig. Tenk hvor mye tid som går med når 10 elever skal diskutere hvilket papir de skal skrive på, om de kan vippe på stolen, om de må gjøre en oppgave om igjen hvis de har gjort den feil først osv. Det kan godt hende lærerens besluttning om at hele oppgaven måtte skrives en gang til var unødig streng. Det kan også hende det er en nødvendig regel for å få slutt på en uvane i klassen eller noe sånt. Det vet vi ikke. Uansett kan det ikke være slik i et klasserom at læreren skal måtte diskutere og forklare enhver besluttning som tas. Da ville det ikke blitt tid til undervisning. Anonymous poster hash: 1eadd...58a
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #33 Skrevet 6. april 2016 Unødvendig reaksjon fra læreren, men samtidig er dette en bagatell. Tenker også at det er god læring for datteren din å måtte forholde seg til "vanskelige" autoritetspersoner. Hvis du er redd for at en så liten hendelse skal ta fra henne lysten på læring så hadde jeg vært litt bekymret for evnen til å takle vanskelige situasjoner. Anonymous poster hash: b36cf...e9a
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #34 Skrevet 6. april 2016 Hun er aldri frekk hjemme. Hun er aldri frekk bort. Hun har da tydeligvis vært frekk EN gang på skolen. Kontaklæreren sier at hun har sååå sans for datteren min, fordi hun er en ordentlig skolejente. Pliktoppfyllende, inkluderende, snill, flink osv. Så jeg føler ikke at vi må jobbe veldig med frekkheten hennes. Da betyr det igjen at hun må betale for at læreren er urimelig. Det henger jo ikke på greip. Hun vet jo ar hun skal følge regler - siden hun pleier å gjøre det. Og ja hun vet at hun skal bruke gråblyant, men ble fristet til at det skulle se pent ut. Hun er 8 år... Selvfølgelig kan hun glippe ut med en protest, selv om hun er redd henne (hun er jo ikke livredd dama, bare utrygg og veldig skeptisk). Vi har da vel alle gjort ting selv om vi kvier oss for konsekvensen. HI Anonymous poster hash: b057b...1ae Et fantastisk barn du har som alltid oppfører seg slik det skal og alle liker... En liten prinsesse i mors øyne som tydeligvis ikke er vant til irettesettelse og som tåler lite av å få nei. Hadde datteren din vært så redd læreren ville hun aldri svart læreren slik, hun hadde heller aldri brutt reglene (som den flinke, pliktoppfyllende datteren din jo er) i timene til en lærer hun var redd. Du lager en sak ut av ingen ting. Tydelig en curlingmamma som koster veien for prinsessen sin. Der datter alltid har rett og alt annet er andre sin feil. Anonymous poster hash: 95b2e...1ce
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #35 Skrevet 6. april 2016 Unødvendig reaksjon fra læreren, men samtidig er dette en bagatell. Tenker også at det er god læring for datteren din å måtte forholde seg til "vanskelige" autoritetspersoner. Hvis du er redd for at en så liten hendelse skal ta fra henne lysten på læring så hadde jeg vært litt bekymret for evnen til å takle vanskelige situasjoner. Anonymous poster hash: b36cf...e9a Og det kan man jo godt være bekymret for, men det betyr jo ikke at det skal ignoreres. Det er vondt for et barn å være redd for å få kjeft av voksne! Det er faktisk ikke bare en nykke som man skal overse og tenke at har godt av "herding". Det skjer på en helt annen måte. Anonymous poster hash: 3aa83...b66
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #36 Skrevet 6. april 2016 HI her Jo, det lærer hun faktisk, men hun lærer også at hun ikke må godta alt. Hun er høflig, og har aldri før ytt motstand mot en lærer, men i dette tilfellet følte hun at læreren var unødvendig kravstor. Jeg sa at det enkleste hadde vært å gjøre som hun fikk beskjed om, men at hun må få lov til å reagere på ting hun føler er urimelig. Det er der jeg mener at læreren bør ha flere pedagogiske kort å spille på. Motiver datteren min til å begynne på nytt, i stedet for å bli snurt fordi hun ikke hører etter på første tilsnakk. Elevene er da ikke en flokk med sauer, og læreren kan ikke forvente at alle til enhver tid kjøper alt hun sier. Anonymous poster hash: b057b...1ae Du lærer datteren din at hun ikke skal godta alt.. Javel, greit nok. Men dette må hun godta, du også. Du lager drama av ingenting og hvis datteren din fikk sjokk av dette må hun klippe navlestrengen til mor. Anonymous poster hash: f5a49...6c0
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #37 Skrevet 6. april 2016 Et fantastisk barn du har som alltid oppfører seg slik det skal og alle liker... En liten prinsesse i mors øyne som tydeligvis ikke er vant til irettesettelse og som tåler lite av å få nei. Hadde datteren din vært så redd læreren ville hun aldri svart læreren slik, hun hadde heller aldri brutt reglene (som den flinke, pliktoppfyllende datteren din jo er) i timene til en lærer hun var redd. Du lager en sak ut av ingen ting. Tydelig en curlingmamma som koster veien for prinsessen sin. Der datter alltid har rett og alt annet er andre sin feil. Anonymous poster hash: 95b2e...1ce Samme tenker jeg. Liten søt prinsesse. Gjør aldri noe galt. Og hvis dette får ungen til å ikke ville lære. Herre, da er det på tide å slutte å koste vei for ungen. Ungen VAR frekk og brøt regler. Greit hun er liten og læreren overreagerer. Men vi vet bare prinsessens historie. Kanskje læreren sa i fra i det hun startet at hun skulle bruke blyant. Anonymous poster hash: ae8cf...2b0
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #38 Skrevet 6. april 2016 Tror heller ikke datteren din har en problematisk atferd, ut i fra det du skriver. Her var det læreren som var veldig lite pedagogisk. Hvis datteren din faktisk svarte "nei, det vil jeg ikke, for det blir så mye å skrive", så burde det i alle fall være nok til at læreren innså at hun hadde rett og at hun burde få fortsette og skrive med en annen blyant. En åtteåring er ganske liten, og det å falle for fristelsen til å skrive med farger er ikke en stor ordensforstyrrlse! Anonymous poster hash: 3aa83...b66 Hahahaha!! Dagens morsomste spøkefulle innlegg 😂😂 For du kan umulig mene at en lærer skal føye seg etter alle åtteåringer som ikke vil noe fordi det tar tid!? Anonymous poster hash: f5a49...6c0
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #39 Skrevet 6. april 2016 Hahahaha!! Dagens morsomste spøkefulle innlegg For du kan umulig mene at en lærer skal føye seg etter alle åtteåringer som ikke vil noe fordi det tar tid!? Anonymous poster hash: f5a49...6c0 Nei, det mener jeg ikke. Jeg er lærer selv, og vet hvor umulig det er. Det har jeg også skrevet i flere svar til HI. Men i denne situasjonen mener jeg at læreren reagerte feil, og på en måte som ikke kan begrunnes saklig. Man lærer ikke mindre av å skrive med fargeblyanter enn med gråblyant. Med mindre det er et stort fokus på trinnet at man skal skrive med gråblyant i boka (og det forutsetter jeg at HI i såfall hadde nevnt, siden det hadde vært relevant informasjon), så mener jeg at det var unødig "staff" til en åtteåring som ikke ville fremmet læring. Anonymous poster hash: 3aa83...b66
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #40 Skrevet 6. april 2016 Nei, det mener jeg ikke. Jeg er lærer selv, og vet hvor umulig det er. Det har jeg også skrevet i flere svar til HI. Men i denne situasjonen mener jeg at læreren reagerte feil, og på en måte som ikke kan begrunnes saklig. Man lærer ikke mindre av å skrive med fargeblyanter enn med gråblyant. Med mindre det er et stort fokus på trinnet at man skal skrive med gråblyant i boka (og det forutsetter jeg at HI i såfall hadde nevnt, siden det hadde vært relevant informasjon), så mener jeg at det var unødig "staff" til en åtteåring som ikke ville fremmet læring. Anonymous poster hash: 3aa83...b66 Tror deg ikke når du sier du er lærer. Argumentasjonen din er helt vill. Anonymous poster hash: f5a49...6c0
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #41 Skrevet 6. april 2016 Vi foreldre klager ofte på at ungene ikke lærer det de skal og at lærerne må bruke mer tid på roe ned klassen, irettesette elever som ikke hører osv enn å undervise. Det er jo ikke rart det blir slik hvis vi forteller barna våre at det er greit å ikke gjøre som læreren sier hver gang barna selv mener de har rett eller at læreren er litt urimelig. Tenk hvor mye tid som går med når 10 elever skal diskutere hvilket papir de skal skrive på, om de kan vippe på stolen, om de må gjøre en oppgave om igjen hvis de har gjort den feil først osv. Det kan godt hende lærerens besluttning om at hele oppgaven måtte skrives en gang til var unødig streng. Det kan også hende det er en nødvendig regel for å få slutt på en uvane i klassen eller noe sånt. Det vet vi ikke. Uansett kan det ikke være slik i et klasserom at læreren skal måtte diskutere og forklare enhver besluttning som tas. Da ville det ikke blitt tid til undervisning. Anonymous poster hash: 1eadd...58a Men det var veldig uklokt av læreren å kjefte for at barnet skrev med farger fordi hun ville gjøre dte ekstra fint, og å kreve at alt måtte skrives på nytt. Man kan jo snu det rundt og si at hvis lærere henger seg opp i sånne bagateller og kaller det for ordensforstyrrelser, er det ikke rart mange sier at barna ikke lærer noe på skolen. Anonymous poster hash: 9676f...4da
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #42 Skrevet 6. april 2016 Tror deg ikke når du sier du er lærer. Argumentasjonen din er helt vill. Anonymous poster hash: f5a49...6c0 Det er greit nok, det gidder jeg ikke å prøve å overbevise deg om. Men av nysgjerrighet: Hva er det i min argumentasjon som er "vilt"? Anonymous poster hash: 3aa83...b66
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #43 Skrevet 6. april 2016 Jeg er selv lærer på barneskolen, og kan være enig i at læreren i dette tilfellet overreagerte litt. Hun kunne taklet situasjonen mye bedre. Samtidig er det jo slik at "alle" vet at man skriver med blyant og ikke med farger. Å si at "hun er bare 8 år" er en dårlig unnskyldning. Jeg jobber i 1.klasse, og samtlige elever (vi er over 90 elever på hele trinnet), vet godt at man skriver med blyant og ikke farge... 1.klassinger er jo som kjent ca 6 år gamle... Jeg må nok innrømme at jeg også synes det er litt frekt å svare slik datteren din gjorde, og at hun tror det er greit å skrive med farger når hun vet hun skal bruke blyant... Jeg hadde nok selv bare stadfestet for datteren din at hun måtte bytte til blyant, og det kan faktisk hende hun måtte ha skrevet det på nytt også (kommer an på hvor mye hun hadde rukket å skrive). Da kanskje hun lærer til en annen gang at hun skal gjøre slik læreren sier, og ikke slik hun finner for godt? Anonymous poster hash: 7529d...a22
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #44 Skrevet 6. april 2016 Og det kan man jo godt være bekymret for, men det betyr jo ikke at det skal ignoreres. Det er vondt for et barn å være redd for å få kjeft av voksne! Det er faktisk ikke bare en nykke som man skal overse og tenke at har godt av "herding". Det skjer på en helt annen måte. Anonymous poster hash: 3aa83...b66 Mente ikke at det skulle ignoreres, men at det er et godt utgangspunkt for en samtale med barnet om livets realiteter. Selvfølgelig på en omsorgsfull måte. Anonymous poster hash: b36cf...e9a
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #45 Skrevet 6. april 2016 Et fantastisk barn du har som alltid oppfører seg slik det skal og alle liker... En liten prinsesse i mors øyne som tydeligvis ikke er vant til irettesettelse og som tåler lite av å få nei. Hadde datteren din vært så redd læreren ville hun aldri svart læreren slik, hun hadde heller aldri brutt reglene (som den flinke, pliktoppfyllende datteren din jo er) i timene til en lærer hun var redd. Du lager en sak ut av ingen ting. Tydelig en curlingmamma som koster veien for prinsessen sin. Der datter alltid har rett og alt annet er andre sin feil. Anonymous poster hash: 95b2e...1ce Tror vi er uenig i hva som definerer frekk. Selvfølgelig prøver hun å få vilja si hjemme, og selvfølgelig argumenterer hun, men det å sette spørsmål med avgjørelser er ikke det samme som å være frekk. Hjemme hos oss kan vi diskutere, være uenige og komne til enighet uten at mAn behøver å være frekk. Noen ganger overkjører jeg hennes ønsker og andre ganger får hun viljen sin, uten at verken jeg eller hun har vært frekke. Hun er slett ingen prinsesse, og hun har ikke alltid rett. Hun må bidra og ta ansvar i husholdningen og hun får faktisk ikke alt servert skånsomt i fanget. Er ferdig med møtet nå, og igjen var det læreren som sa hun samarbeidet lett og var pliktoppfyllende og høflig, men at hun har temperament og vilje uten å være frekk. Anonymous poster hash: b057b...1ae
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #46 Skrevet 6. april 2016 Forstår at man må følge regler, men å kalle en 8-åring frekk fordi hun på en normal måte sier fra når noe oppleves urimelig? Helt på jordet. Hadde da holdt å si at hun er nødt til å gjøre det på nytt hvis hun absolutt mente det, uten slike kommentarer. PS: synes helt ærlig det er litt positivt at en konfliktsky og veldig skoleflink jente ikke har mistet all kreativitet og evne til å finne på alternative måter å gjøre ting på. Det er en god egenskap senere:) Anonymous poster hash: 0d0ec...26b
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #47 Skrevet 6. april 2016 Tror vi er uenig i hva som definerer frekk. Selvfølgelig prøver hun å få vilja si hjemme, og selvfølgelig argumenterer hun, men det å sette spørsmål med avgjørelser er ikke det samme som å være frekk. Hjemme hos oss kan vi diskutere, være uenige og komne til enighet uten at mAn behøver å være frekk. Noen ganger overkjører jeg hennes ønsker og andre ganger får hun viljen sin, uten at verken jeg eller hun har vært frekke. Hun er slett ingen prinsesse, og hun har ikke alltid rett. Hun må bidra og ta ansvar i husholdningen og hun får faktisk ikke alt servert skånsomt i fanget. Er ferdig med møtet nå, og igjen var det læreren som sa hun samarbeidet lett og var pliktoppfyllende og høflig, men at hun har temperament og vilje uten å være frekk. Anonymous poster hash: b057b...1ae Jeg har ikke skrevet et ord om "frekk". Jeg mener du lager en stor sak av ingenting og at datteren din må følge regler og tåle en liten irettesettelse uten at mamma blander seg inn. Anonymous poster hash: 95b2e...1ce
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #48 Skrevet 6. april 2016 Hun er aldri frekk hjemme. Hun er aldri frekk bort. Hun har da tydeligvis vært frekk EN gang på skolen. Kontaklæreren sier at hun har sååå sans for datteren min, fordi hun er en ordentlig skolejente. Pliktoppfyllende, inkluderende, snill, flink osv. Så jeg føler ikke at vi må jobbe veldig med frekkheten hennes. Da betyr det igjen at hun må betale for at læreren er urimelig. Det henger jo ikke på greip. Hun vet jo ar hun skal følge regler - siden hun pleier å gjøre det. Og ja hun vet at hun skal bruke gråblyant, men ble fristet til at det skulle se pent ut. Hun er 8 år... Selvfølgelig kan hun glippe ut med en protest, selv om hun er redd henne (hun er jo ikke livredd dama, bare utrygg og veldig skeptisk). Vi har da vel alle gjort ting selv om vi kvier oss for konsekvensen. HI Anonymous poster hash: b057b...1ae Slutt å koste veien fri for henne Anonymous poster hash: 3c1da...a4c
Iiiiik Skrevet 6. april 2016 #49 Skrevet 6. april 2016 Jeg synes læreren her var utrolig rigid og opptatt av å markere seg. Samtidig synes jeg du som mor overreagerer hvis dette skal tematiseres med kontaktlærer. Det er første gang barnet opplever å komme på kant med en voksen, og det er første gang du som mamma må håndtere at barnet kommer slukøret hjem fordi det har skjedd noe negativt på skolen. Det gir dere en gylden anledning til å snakke om hvorfor det skjedde og hva hun kunne gjort annerledes. I utviklingssamtale kan dere gjerne nevne dette, men å ta særegen kontakt med skolen for å ordne opp, blir for mye i mine øyne.
<3 mine søte små<3 Skrevet 6. april 2016 #50 Skrevet 6. april 2016 Hvis det ikke skal mer enn et nei, før du blir oppfattet som frekk, er jo læreren hårsår også. Jeg har jobbet i mange år under flere forskjellige sjefer. Når jeg har hatt en urimelig, korttenkt og dårlig sjef, har jeg byttet jobb. Jeg har mange ganger argumentert for hvorfor ikke alle ting sjefer ber om er til det beste. Mange ganger har jeg endt opp med å gjøre det allikevel, men andre ganger har mine argumenter vært bedre. En god sjef må også ta til seg det som blir sagt. Min datter kan ikke bare bytte arbeidsplass. Hun må gå på denne skolen i 4 år til, og jeg har da selvfølgelig et ønske om at hun skal trives. HI Anonymous poster hash: b057b...1ae Kanskje lærer oppfattet tonefall som frekt. men å reagere så sterkt på at jenta bruker fargeblyant? Hadde nok heller vert bedre å fortalt jenta at det ikke er greit å bruke fargeblyanter. At neste time de har sammen, må hun bruke gråblyant. Hadde nok ikke gjort mer ang dette nå, men hadde husket og notert bak øret. Derom flere slike situasjoner skulle oppstå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå