Gå til innhold

Når det står i stillingsannonse (lærer) at tiltredelsesdato er 01.08., vil det si at man begynner å jobbe den dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet selvsagt at lærere begynner å jobbe en stund før elevene starter. Kjenner flere lærere, men de pleier å begynne ca en uke før elevene. 1. august vil si ca tre uker før skolestart her i kommunen. Er det trolig at selve arbeidet starter den datoen, eller at de har valgt den datoen fordi man skal starte i løpet av august? Ser det står dette i de fleste lærerstillinger landet rundt.

Anonymous poster hash: a110a...6b7
Skrevet

Nei, man begynner noen dager før.

Skrevet

Nei, man begynner noen dager før.

Hva får du ut av å svare slik?

Skrevet

Du får lønn fra 1.august, men du starter med avspasering ;)

Her starter lærerne et par dager før, men de jeg kjenner som er lærere begynner jo litt forberedelser til nytt skoleår hjemmefra før det også.

Anonymous poster hash: 23ef9...990
Skrevet

Så  vidt jeg vet starter du med avspasering som du skal ta igjen senere på semesteret ved å jobbe flere timer i uka enn folk i andre jobber.

Anonymous poster hash: 2cc78...8d0
Skrevet

Takk for svar, det virker sannsynlig at det er slik.

HI

Skrevet

Du får lønn fra 1.august, men du starter med avspasering ;)

Her starter lærerne et par dager før, men de jeg kjenner som er lærere begynner jo litt forberedelser til nytt skoleår hjemmefra før det også.

Anonymous poster hash: 23ef9...990

Hvis jeg får jobben, kommer jeg nok til å forberede meg jevnt og trutt gjennom hele sommeren. Det hadde vært helt i orden for meg å starte i en jobb 1. august, men da må jeg skaffe barnetilsyn. Veldig greit å vite på forhånd om det ville vært aktuelt. 

HI

Skrevet

Hva får du ut av å svare slik?

Beklager, ser at svaret mitt helt klart kan misforstås. Skulle skynde meg. Mener selvsagt et par dager før skolestart, ikke et par dager før den 1/8.

Skrevet

Beklager, ser at svaret mitt helt klart kan misforstås. Skulle skynde meg. Mener selvsagt et par dager før skolestart, ikke et par dager før den 1/8.

Ok, da forstår jeg. Beklager at jeg misforsto. 

HI

Skrevet

Jeg tror det kommer litt an på. 

Jeg jobber på Videregående og hadde spredt oppstart den 10.August. 
Sånn som det var da var det planlegging noen av dagene og møter andre, noe av det var jeg med på, resten var ikke nødvendig, alt etter fag og ansvarsområde :-) 

Så ikke fulle dager fra den 01.08, ikke hvis man er faglærer eller har undervisning tror jeg nok ikke. varierer sikkert :-)

Skrevet

Hva med å ringe å spørre? Si at du syntes det var greit å vite det for å kunne ordne barnevakt!

Anonymous poster hash: 35515...c48

Skrevet

Hva med å ringe å spørre? Si at du syntes det var greit å vite det for å kunne ordne barnevakt!

Anonymous poster hash: 35515...c48

Jeg prøvde, men fikk ikke kontakt. Så da temkte jeg at jeg kan jo spørre her imens. Har også sendt en epost.

HI

Skrevet

Mest sannsynlig vil du ha noen møtedager og evt. kursdager før skolestart, når disse er plassert må du høre med administrasjon - jeg tror nok ikke de har denne oversikten enda hos oss iallfall. Og de fleste er på jobb hele uken før skolestart hos oss, men ikke nødvendigvis med fulle dager. 

Anonymous poster hash: 51e78...511
Skrevet

Vi begynner fullt ei uke før skolestart, for å lage årsplaner og få alt i orden til skolestart. Dette er ungdomsskole. Har ikke hørt om noen på barneskole eller ungdomsskole som begynner tidligere enn dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...