Gå til innhold

Har du tips til fin, enkel og billig (gjerne hjemmelaget) pynt til dåpsbordet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp til hva vi kan ha på dåpsbordet. Ønsker å gjøre det fint, men vil ikke bruke så mye penger på det, da vi er mange gjester og bruker mer enn nok penger på mat ol.

Har du noen gode tips, gjerne bilder eller link?

Blått, eller kanskje grønt?

Anonymous poster hash: 712ba...53f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lagde girlandere med navnet (hver trekant og bokstav i forskjellig farge) som hang over gavebordet og ved inngangen.

Bordene var pyntet med lange hvite duker og løper oppå i fargen vi hadde for dagen (sjøgrønn), lys og blomster i samme farge, navnet skrevet i bokstavkjeks bortover bordet flere steder☺

Til slutt strødde jeg grønne non-stop jevnt over.

Ble veldig søtt altså, selv om det kanskje høres snålt ut😄

Anonymous poster hash: 7dace...071

Skrevet

Om du bor ved kysten, så er det jo masse gratis blåskjell å finne. Blåskjell, hjerteskjell, sand og blå kubbelys f.eks.

Om du vil ha grønt, så spretter det jo ut nytt og grønt de fleste steder i landet i ukene som kommer. Grener med nyutsprunget løv er vårlig, lekkert og gratis. 

Skrevet

Om du bor ved kysten, så er det jo masse gratis blåskjell å finne. Blåskjell, hjerteskjell, sand og blå kubbelys f.eks.

Om du vil ha grønt, så spretter det jo ut nytt og grønt de fleste steder i landet i ukene som kommer. Grener med nyutsprunget løv er vårlig, lekkert og gratis.

Det var lurt 😊 takk for tipset 😊

Skrevet

Vi hadde dåp på høsten og da brukte jeg høstblader på bordene.

Fine steiner, rakved, kattlabber.

Anonymous poster hash: 52def...37b

Skrevet

Kjøp kubbelys og print ut bilde av babyen. Stryk det på.

Blir kjempefint. Bruk bare et bakepapir over bildet og passe varme, bare slik at stearinet smelter litt og legge seg over bildet.

Jeg kopierte ut et dikt også, og avtrykk.

Anonymous poster hash: 887c5...5f5

Skrevet

Vi pyntet med grener og det vi fant av vårblomster ute.

Og hadde små krukker med stemorsblomster i , slike som du kjøper på brett med 10 blomster for 30kr.

Hele pynten kom kanskje på en hundrelapp, servietter inkludert.

Anonymous poster hash: dd5e9...6b0

Skrevet

Løv, blåveis og hvitveis.

Anonymous poster hash: 3e193...083

Skrevet

Ebay:) Jeg kjøpte ting der, billig og enkelt, men fint:)

Kjøpte hvite papirduker på rull, var billig og genialt:)

F.eks:

http://m.ebay.com/itm/50-pcs-Boy-Girl-Baby-Pacifiers-Shower-Cake-Decorations-Party-Creative-Gifts-/331805156357?nav=SEARCH

http://m.ebay.com/itm/4-5mm-WEDDING-DECORATION-Scatter-Table-Crystals-DIAMONDS-ACRYLIC-CONFETTI-1-3ct-/391115256632?nav=SEARCH&varId=660474371105

http://m.ebay.com/itm/11-colors-helium-latex-balloon-birthday-party-wedding-anniversary-decoration-/171062147156?nav=SEARCH&varId=470262782744

Bordkort og invitasjoner kan printes selv på blått og hvitt papir:) Kan for eksempel lime hvitt papir med (lyseblå?) tekst på lyseblått papir som er litt større, slik at det blir blå ramme rundt.

Anonymous poster hash: 7ba01...201

Skrevet

Min søster pyntet bordet med kun ting vi fant rumdt omkring på hytta når hun giftet seg. Hvit papirduk hvor vi pyntet med masse skjell, små trebiter og annet vi hadde funnet på stranda. Vi hadde endel like lysestaker, disse fylte vi med sand og hadde kubbelys i, lurer på om det var noen småskjell i der også.

Vi plukket markblomster og pyntet på bordene, det var mest siv, strå og slike ting men noen fargeklatter fant vi.

Nå giftet hun seg i hagen på hytta, så for henne var det viktig å ha ting som passet inn. At det skulle være billig var ikke så viktig, men det ble ett utrolig flott bord.

Det går ann å bruke rekved til lysfat også. Om du finner passelige biter kan du sette ett kubbelys på og dander med litt skjell eller sand på.

Nille har også ofte små glass kuler/stener i ulike farger. Om du vil ha noe grønt i så kan du kjøpe noen slike og ha sammen med skjella.

Anonymous poster hash: c3ced...bc1

Skrevet

Det var lurt takk for tipset

Bare husk å vask skjellene godt :)

Anonymous poster hash: 2ef36...0a7

Skrevet

Vi hadde dåp på høsten og da brukte jeg høstblader på bordene.

Fine steiner, rakved, kattlabber.

Anonymous poster hash: 52def...37b

Hva er kattlabber?

Anonymous poster hash: 2ef36...0a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...