Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #1 Skrevet 4. april 2016 Hadde dere tilknytning til stedet dere startet fra før av? Takk for svar:) Anonymous poster hash: 8b297...ec8
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #2 Skrevet 4. april 2016 Fikk jobb før jeg var ferdig. De "huket tak i meg" der jeg var i siste praksis. Lungepost på sykehus. Anonymous poster hash: d5050...62a
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #3 Skrevet 4. april 2016 Fikk et vikariat på sykehjemmet like ved der jeg bor. Var der i den avsluttende praksisen og kjente flere der fra før. Etterpå søkte jeg på en fast, full stilling et lite stykke lenger unna, som jeg fikk. Hadde ingen tilknytning der. Anonymous poster hash: a95ff...8ad
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #4 Skrevet 4. april 2016 Jeg fikk jobb før jeg var ferdig, men det er mange mange pr siden. Tror det kan være litt vanskeligere nå. Men vær pliktoppfyllende, ta på alt av ekstravakter, unngå sykefravær. Ikke virk arbeidssky. Vær ydmyk. Da er nok sjansen der. Anonymous poster hash: fce21...7f3
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #5 Skrevet 4. april 2016 Fikk sommerjobb på nyfødt intensiv i 8 uker, også gikk jeg rett inn i 100% fast stilling på barneavdeling. Hadde ingen kjennskaper til noen av stedene fra før, sendte inn søknad og deltok på intervju begge gangene. Utrolig nok er det de to eneste jobbene jeg har søkt på i mitt liv! Anonymous poster hash: 85f72...e07
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #6 Skrevet 4. april 2016 Ferdig utdannet i 2012. Har fremdeles kun fast stilling hver 3. helg. Søker på alle stillinger som lyses ut i distriktet. Har ellers fått kortvarige engasjementer og vikariater. Anonymous poster hash: 3fc60...e26
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #7 Skrevet 4. april 2016 Var allerede ansatt, de(kommunen) betalte sykepeien for meg Så jeg gikk rett inn i en 100% stilling med full ansiennitet. Jobber i hjemmesykepleien. Anonymous poster hash: 23b8a...368
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #8 Skrevet 4. april 2016 Var ferdig utdannet i 2012. Hadde fått fast jobb allerede før jeg var ferdig på skolen. De bare ventet på at jeg skulle motta autorisasjonen så jeg kunne begynne å jobbe! så det gikk veldig greit 😉 Men har fått inntrykk av at det går veldig i rykk og napp. For nå har det vært en periode med veldig lite jobber å få i området jeg bor.. Veldig glad for at det gikk så greit ☺️ Anonymous poster hash: bd181...05d
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #9 Skrevet 4. april 2016 Fikk fast stilling umiddelbart etter jeg var ferdig utdannet. Universitetssykehus. Hadde hatt sykehuspraksisen min ved samme sykehus,blant annet ved avdelingen jeg ble ansatt på. Anonymous poster hash: 9e8e3...de6
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #10 Skrevet 4. april 2016 Var ferdig i 2005. Søkte jobb på to sengeposter, fikk tilbud om begge jobbene. Hadde jobbet på en av sengepostene hver tredje helg (men jeg takket ja til det andre stedet). Nå er jeg leder selv, og er den som intervjuer og ansetter. Jeg prioriterer helt klart studenter som jeg kjenner og vet hva står for, både faglig, ift arbeidsmoral, fravær, osv, fremfor andre som er nyutdannet som jeg ikke kjenner. Likevel er et intervju en god pekepinn for hvilken ansatt man får, inntrykket man får på et intervju er nesten alltid riktig. Anonymous poster hash: 156ef...64e
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #11 Skrevet 4. april 2016 Før jeg fikk autorisasjonen i handa, på hjerteovervåkning. Hadde praksis der 2.året på sykepleien og ble værende der som ekstravakt etterpå. Fikk ikke fast før etter fire år, da hadde jeg krav på fast stilling. Anonymous poster hash: 02789...282
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #12 Skrevet 4. april 2016 Var ferdig i 2005. Søkte jobb på to sengeposter, fikk tilbud om begge jobbene. Hadde jobbet på en av sengepostene hver tredje helg (men jeg takket ja til det andre stedet). Nå er jeg leder selv, og er den som intervjuer og ansetter. Jeg prioriterer helt klart studenter som jeg kjenner og vet hva står for, både faglig, ift arbeidsmoral, fravær, osv, fremfor andre som er nyutdannet som jeg ikke kjenner. Likevel er et intervju en god pekepinn for hvilken ansatt man får, inntrykket man får på et intervju er nesten alltid riktig. Anonymous poster hash: 156ef...64e Glemte å si at jeg fikk jobben før jeg hadde tatt siste eksamen. Anonymous poster hash: 156ef...64e
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #13 Skrevet 4. april 2016 Jeg fikk utdanningen betalt av sykehuset der jeg jobbet. Hadde ikke tilknytting til avdelingen jeg endte opp i ved sykehuset. 12 år siden nå. Anonymous poster hash: 02762...431
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå