Gå til innhold

Prøve igjen etter abort

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anbefaler å vente en mens, jeg hadde 2 SA med utskrapning i fjor, og den første mensen etterpå var heftig i mengde begge gangene. Etter det gikk jeg inn i en slags syklus etterpå, ca 28 dager første gangen (ble gravid i 1 pp), og 2. gangen fikk jeg en syklus på 22-25 dager, og da tok det 7 pp før jeg ble gravid igjen. For å finne din syklus kan du evt bruke el-tester.

Lykke til, trist at du måtte gjennomgå en abort og utskrapning!

Så trist å høre at du har mistet!!

Jeg fikk beskjed fra lege på sykehus at man kan prøve igjen så fort man selv føler seg klar. Ofte anbefales det å vente en stund da det er psykisk tungt å miste et barn og da det er lettere å regne evt ny termin i nytt svangerskap. Men dersom kroppen ikke er klar for en ny spire er det så enkelt som at man ikke bli gravid.

Har selv mistet sent og ble gravid 6mnd etter, mistet også den gangen og ble så gravid igjen uten mensen i mellom. Så tror ikke det har så stor betydning om man får normal mensen imellom om spiren sitter.

Kjenn på hva som føles rett for deg/dere. Er du ikke klar, så vent. Og dersom dere går rett på ny prøveperiode ønsker jeg dere masse lykke til!!

Ville bare si lykke til! Jeg har akkurat mistet på 13 og 17 uker og er helt desperat etter å starte opp igjen. Jeg kommer allikevel til å vente litt pga stor sorg over den lille gutten vi mistet på 17 uker. Jeg tror det viktigste er om du kjenner deg klar! Håper det klaffer fort for deg!

Synd å lese om dere også.

Mistet i uke 10. Etter mye om og men. Første ul ingen hjertebank. Andre ul banka hjerte. Ul uke 10 var det ingenting ;-( akkuratt lagt bekymringen bak meg og begynt å glede meg.

Venter på mensen nå, men har jo hatt samleie så man vet aldri.

Er jo redd for å miste igjen, om jeg blir gravid før mens/før et par sykluser... :-(

Takk alle :-) håper det har klaffet eller klaffer for dere også <3

Anonymous poster hash: acb17...950

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...