Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #1 Skrevet 4. april 2016 Lyst å handle noe replika derifra. Noen med erfaring fra butikken? Anonymous poster hash: 412ac...65d
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #2 Skrevet 4. april 2016 Super kvalitet. Ingen problemer, men lang leveringstid Anonymous poster hash: aff46...1f1
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #3 Skrevet 4. april 2016 Jeg har forsåvidt vært fornøyd. Har handlet der en gang. men opplever at de jukser med prisene - særlig når det er salg. De reklamert for litt tilbake med salg (80%), kanskje det var, og litt senere var det nytt salg (90%), men salgsprisen var den samme. De hadde bare justert "førprisen" høyere. Tok skjermdump, så vet at de gjorde dette. Liker det dårlig, og får meg til å tenke at andre ting ikke er så bra, kanskje? Anonymous poster hash: 856df...d18
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #4 Skrevet 4. april 2016 Jeg har forsåvidt vært fornøyd. Har handlet der en gang. men opplever at de jukser med prisene - særlig når det er salg. De reklamert for litt tilbake med salg (80%), kanskje det var, og litt senere var det nytt salg (90%), men salgsprisen var den samme. De hadde bare justert "førprisen" høyere. Tok skjermdump, så vet at de gjorde dette. Liker det dårlig, og får meg til å tenke at andre ting ikke er så bra, kanskje? Anonymous poster hash: 856df...d18 Signerer denne. Har også lagt merke til dette. Litt irriterende, men har handlet der forde. Fornøyd med varene. God kvalitet, men lang leveringstid. Anonymous poster hash: d574a...bee
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #5 Skrevet 4. april 2016 Den butikken er pinlig. Og forkastelig. Det er like fake som andre fake varer. Dette er misbruk av åndsverk. De som eier designet på møbler får ingenting, og møblene er sikkert laget av småunger i Kina. Har du ikke råd til å betale 8000 for en Eames, kan du la det være. Anonymous poster hash: b39fb...556
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #6 Skrevet 4. april 2016 Den butikken er pinlig. Og forkastelig. Det er like fake som andre fake varer. Dette er misbruk av åndsverk. De som eier designet på møbler får ingenting, og møblene er sikkert laget av småunger i Kina. Har du ikke råd til å betale 8000 for en Eames, kan du la det være. Anonymous poster hash: b39fb...556 Akkurat det må vel være opp til meg? Om jeg vil handle der Jeg synes det er pinlig og forkastelig å betale så mye for et møbel jeg kan få prikk likt for en brøkdel av prisen. Om du nå er moralens vokter regner jeg med du ikke handler klær fra billigkjeder heller? De blir ofte inspirert og kopierer dyre designere.. Hi Anonymous poster hash: 412ac...65d
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #7 Skrevet 4. april 2016 Den butikken er pinlig. Og forkastelig. Det er like fake som andre fake varer. Dette er misbruk av åndsverk. De som eier designet på møbler får ingenting, og møblene er sikkert laget av småunger i Kina. Har du ikke råd til å betale 8000 for en Eames, kan du la det være. Anonymous poster hash: b39fb...556 De følger reglelverket, så forkastelig vil jeg ikke si at det er. Det er fullt lovlig å lage replika av dsse produktene. Anonymous poster hash: aff46...1f1
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #8 Skrevet 4. april 2016 Bra kvalitet men til tider veldig lang leveringstid, snakk om måneder for enkelte produkter selv om det står "på lager" Vi har en stol som var av dårlig kvalitet. Trekke løsner. Men skinnmøbler av god kvalitet. Anonymous poster hash: e8aa3...6c2
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #9 Skrevet 4. april 2016 De følger reglelverket, så forkastelig vil jeg ikke si at det er. Det er fullt lovlig å lage replika av dsse produktene. Anonymous poster hash: aff46...1f1 Ja vel? Så hvorfor kommer de fra England og ikke Norge? Anonymous poster hash: b39fb...556
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #10 Skrevet 4. april 2016 Ja vel? Så hvorfor kommer de fra England og ikke Norge? Anonymous poster hash: b39fb...556 De følger det engelske regelverket, ikke det norske. Det er da vanlig at ulike land har ulike regler. Det er fullt lovlig å kjøpe disse produktene og få dem tilsendt til Norge, men man har ikke lov å videreselge dem her. Anonymous poster hash: aff46...1f1
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #11 Skrevet 4. april 2016 De følger det engelske regelverket, ikke det norske. Det er da vanlig at ulike land har ulike regler. Det er fullt lovlig å kjøpe disse produktene og få dem tilsendt til Norge, men man har ikke lov å videreselge dem her. Anonymous poster hash: aff46...1f1 Så da er du klar over at du bryter norsk lov... og likevel synes du det er greit? Du får ta en tur til Tyrkia da til sommeren så du kan skaffe deg noen fake vesker og klær som matcher de fake møblene dine. Så kan du sitte i din egen stue i dritten som er laget av små unger i lyssky bedrifter og klage over hullete veier i Norge. Anonymous poster hash: b39fb...556
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #12 Skrevet 4. april 2016 Så da er du klar over at du bryter norsk lov... og likevel synes du det er greit? Du får ta en tur til Tyrkia da til sommeren så du kan skaffe deg noen fake vesker og klær som matcher de fake møblene dine. Så kan du sitte i din egen stue i dritten som er laget av små unger i lyssky bedrifter og klage over hullete veier i Norge. Anonymous poster hash: b39fb...556 De bryter ikke norsk lov, fordi de ikke produserer i Norge. Les deg opp! Her er reglene slik at man må vente x antall år etter designerens død for å lage replika, mens i England er det x antall år etter at et produkt er designet. Det er lov for oss i Norge å kjøpe disse møblene, men ikke omsette dem. Å lage fake-vesker kan ikke sammenlignes, da det ikke har gått mange nok år siden disse ble designet og disse kopiene er ulovlige og kjipe. Voga sine møbler er av svært god kvalitet og håndtverk. Anonymous poster hash: aff46...1f1
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #13 Skrevet 4. april 2016 Så da er du klar over at du bryter norsk lov... og likevel synes du det er greit? Du får ta en tur til Tyrkia da til sommeren så du kan skaffe deg noen fake vesker og klær som matcher de fake møblene dine. Så kan du sitte i din egen stue i dritten som er laget av små unger i lyssky bedrifter og klage over hullete veier i Norge. Anonymous poster hash: b39fb...556 Så Voga sine møbler lages sammen med fake-vesker av barn under elendige forhold? Javel ja. Anonymous poster hash: aff46...1f1
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #14 Skrevet 4. april 2016 Så da er du klar over at du bryter norsk lov... og likevel synes du det er greit? Du får ta en tur til Tyrkia da til sommeren så du kan skaffe deg noen fake vesker og klær som matcher de fake møblene dine. Så kan du sitte i din egen stue i dritten som er laget av små unger i lyssky bedrifter og klage over hullete veier i Norge. Anonymous poster hash: b39fb...556 Ifølge Viggo Elster, seniorrådgiver avdeling for toll- merveridavgift- og vareførsel i Tolldirektoratet, gjør du ikke noe ulovlig om du importerer som privatperson, til privat bruk. – Men om man kjøper for å selge videre, at det er til næring, så er det ikke lov, presiserer Elster. De britiske nettbutikkene gjør ikke noe ulovlig. De får produsert møbler som er designet av designere som har vært død i mer enn 25 år. Anonymous poster hash: aff46...1f1
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #15 Skrevet 4. april 2016 De bryter ikke norsk lov, fordi de ikke produserer i Norge. Les deg opp! Her er reglene slik at man må vente x antall år etter designerens død for å lage replika, mens i England er det x antall år etter at et produkt er designet. Det er lov for oss i Norge å kjøpe disse møblene, men ikke omsette dem. Å lage fake-vesker kan ikke sammenlignes, da det ikke har gått mange nok år siden disse ble designet og disse kopiene er ulovlige og kjipe. Voga sine møbler er av svært god kvalitet og håndtverk. Anonymous poster hash: aff46...1f1 Det er faktisk firma som kjøper opp retten til å produsere feks Eames og har denne. Dette er ulovlig i Norge og Danmark. Danmark har gått så langt som å IP-blokkere Voga. Voga vil ikke engang si hvor møblene blir produsert. Tror du at du bidrar til gode forhold for arbeiderne der nede? Anonymous poster hash: b39fb...556
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #16 Skrevet 4. april 2016 Ifølge Viggo Elster, seniorrådgiver avdeling for toll- merveridavgift- og vareførsel i Tolldirektoratet, gjør du ikke noe ulovlig om du importerer som privatperson, til privat bruk. – Men om man kjøper for å selge videre, at det er til næring, så er det ikke lov, presiserer Elster. De britiske nettbutikkene gjør ikke noe ulovlig. De får produsert møbler som er designet av designere som har vært død i mer enn 25 år. Anonymous poster hash: aff46...1f1 Nei det er nok derfor de som har agenturet på Eames har saksøkt Voga. Loven i England er dessuten vedtatt endret. Den skulle trådt i kraft i 2014 men har ikke gjort det enda. På samme side som du viser til står det også at det er et spørsmål om moral. Der er du i alle fall ikke en vinner. Naboen min er en kjent møbeldesigner, han taper masse på sånne type virksomheter. Anonymous poster hash: b39fb...556
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #17 Skrevet 4. april 2016 Nei det er nok derfor de som har agenturet på Eames har saksøkt Voga. Loven i England er dessuten vedtatt endret. Den skulle trådt i kraft i 2014 men har ikke gjort det enda. På samme side som du viser til står det også at det er et spørsmål om moral. Der er du i alle fall ikke en vinner. Naboen min er en kjent møbeldesigner, han taper masse på sånne type virksomheter. Anonymous poster hash: b39fb...556 Loven trer i kraft i 2020, men de får selge lagrene tomme etter det. Du påstår man bryter loven ved å handle her, men det er feil. Moral er et helt annet spørsmål som må være opp til hver enkelt. Pr nå er det fullt lovlig. Anonymous poster hash: aff46...1f1
Jack632 Skrevet 1. november 2017 #18 Skrevet 1. november 2017 Hei, kjøpte en Voga Y-stol som en test - ca 1800 kr tot - tok 7 måneder før den dukket opp - lite kommunikasjon om hva som skjedde underveis - stolen så fin ut, men nå ett år etter er erfaringen at: - lakken sitter dårlig/ virker tynn - skrapes av ved minste berøring med bordet og hele stolen virker nå lealaus - usikker på hvor lenge den kan brukes før vi eventuelt må vurdere reklamasjon ( frister ikke veldig...) eller å demontere og lime sammen igjen selv....
Multiverse Skrevet 14. januar 2018 #19 Skrevet 14. januar 2018 Jobber selv for et firma som selger et produkt som er designet og utviklet av en nordmann og som nok er kjent for de fleste nordmenn. Sannsynligheten er meget stor for at du har dette produktet, eller ihvertfall en kopi av dette i ditt hus. Dessverre for oss er patenten utgått, noe som er fryktelig surt for oss inntjeningsmessig. Men slik er livet dessverre, ting kan designbeskyttes under visse forutsetninger, men det er en gråsone. Jeg har ingen betenkligheter med å bestille en kopi av et pent produkt. Jeg foretrekker selvfølgelig orginalen. Men å betale nesten 2000 kr for en fugel av tre blir for meget for meg ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2018 #20 Skrevet 23. mars 2018 Hold dere unna, svindlesjappe. Bestilte la inn adresse og betalte. Fikk så melding om at varen var klar til å hentes, i Irland. De kunne sende den hjem, som man naturligvis trodde var meningen i utgangspunktet, for den nette sum av 800kr. Velger da å benytte meg av angreretten ifht eu-regler, men da skal de ha et avbestillingsgebyr med argumentet om at produktet er spesielt produsert for deg. Dette er naturligvis bare noe de hevder i et tafatt forsøk på å komme unna angrerett-regelverket. Det er ikke spesialprodusert for deg når det står annonsert som "bestselger" og nettsiden sier "fort deg, bare 7 igjen". På trustpilot har de 1.1 stjerne fra ca 2200 som har gitt anmeldelse. Når jeg kontaktet forbrukerrådet for å forhøre meg om angrerettsregler i EU, tippet saksbehandler riktig basert på forklaringen "gjelder dette tilfeldigvis voga". De er mao godt kjente hos forbrukerrådet. Stay away! Anonymkode: 615d8...9bc
anonym46 Skrevet 9. april 2018 #21 Skrevet 9. april 2018 Jeg anbefaler IKKE Voga. De jukser med priser. Prisen settes opp like før de averterer salg. De holder ikke leveringstider. 10-16 uker blir gjerne mer enn dobbelt så lenge. Ventet 6 mnd på en vare De oppgir ikke shippingkostnader - det står gjerne oppført med null, og når varsel kommer om at varen er klar, er shippingkost nærmere samme pris som varens kost og kan også være mer enn det. Du må betale moms på varen i Norge (hvilket jeg visste) Summa summarum blir det en kostbar affære Jeg prøvde å kansellere noen varer da jeg ikke kunne vente lenger, men ble da avkrevd 40% av varens pris i administrasjonsgebyr. De gir dårlig service. Det ble en dyr lærepenge for meg, men jeg anbefaler dem overhode ikke til andre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå