Gå til innhold

beskymret for min 14 åringen

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun har akkurat fått mensen og jeg synes hun har dårlig renslighet, jeg selv dusjer hver dag når jeg har mensen ,hun og men det går så lenge i mellom for eksempel, hun dusjet på dagen i går, og ville ikke dusje før hun gikk på skolen men etter, og hun lå også så lenge så hun rakk ikke det, det jeg er mest redd for er bakterier, er det farlig og gå så lenge uten og dusje? blir selvsagt verre lukt også,men jeg er mest redd for bakteriene :(

Anonymous poster hash: 8023a...bc3

Fortsetter under...

Skrevet

Du bør bytte bind 4-5 ganger daglig, og oftere de dagene du blør som mest. Dette er som regel de første to dagene. Om natten kan du bruke et spesielt nattbind som ikke trenger å skiftes før om morgenen. Under mensen bør du vaske underlivet både morgen og kveld bare med lunkent vann, eller en mild såpe som er tilpasset underlivets pH-verdi. Spør på apoteket hvis du trenger hjelp! Du bør skifte undertøy daglig også når du har mensen og bruker bind.

Anonymous poster hash: f0c58...a53

Skrevet

Jeg reiser på hytta med mensen jeg! Og der er ingen dusj. Hilsen grisen

Anonymous poster hash: f3259...da9

Skrevet

Tror du kvinner vasket seg flere ganger om dagen for hundre år + siden? Det skal jeg love deg at de ikke gjorde. Det blir lukt når man ikke vasker seg, men man får neppe bakterieinfeksjon av vanlig menstruasjon. 

Tips til deg, HI: Punktum og stor bokstav er supert når andre skal lese det man har skrevet!

Anonymous poster hash: 06027...ea3
Skrevet

Huff. Blir litt skremt av tråden din.

Både skriveferdigheter og din kunnskap generelt.

Anonymous poster hash: a1b54...99a

Skrevet

Dusje seg nedentil hver dag når man har mensen ja. Du kan fortelle henne at det kan lukte, slik at andre også kan merke det. Det kan være effektivt. Ikke så lett når de ikke helt skjønner sammenhengen :-P

Annonse

Skrevet

Ikke farlig nei!

Og det med lukt avhenger av hvor mye hun blør og hvor mye hårvekst hun har. Dersom hun blør lite, vasker seg nedentil og barberer underlivet er det ikke sikkert der lukter noe.

Gjest Stjerneklart
Skrevet

Det er ikke farlig, nei :)

Men du kan jo ta en prat med henne og si at det hender at det kan lukte litt når man blør, og at det derfor er fint å dusje på morgenen før man går ut. 

Skrevet

Altså hun går to dager uten å dusje? Det er ingen krise! Snakk om å overdrive! Det kan kanskje lukte litt, men man blir jo ikke syk av det.

Anonymous poster hash: a8fc4...740

Skrevet

Jøye meg! Jeg blør ganske mye i begynnelsen, men er ikke alltid jeg dusjer hver morgen fordi. Tror ikke jeg lukter altså. Har normal hygiene og bytter underklær tamponger selvsagt.

Anonymous poster hash: 781c6...66d
Skrevet

Ikke farlig nei!

Og det med lukt avhenger av hvor mye hun blør og hvor mye hårvekst hun har. Dersom hun blør lite, vasker seg nedentil og barberer underlivet er det ikke sikkert der lukter noe.

Det lukter da ikke mer med hår enn uten så lenge en er ren. 

Anonymous poster hash: 27835...caa

Skrevet

Jøye meg! Jeg blør ganske mye i begynnelsen, men er ikke alltid jeg dusjer hver morgen fordi. Tror ikke jeg lukter altså. Har normal hygiene og bytter underklær tamponger selvsagt.

Anonymous poster hash: 781c6...66d

blør du mye og ikke dusjer underlivet er du pr. definisjon en skikkelig uhygienisk kvinne.

Anonymous poster hash: 26538...351

Skrevet

Jeg har da ikke tid til å gå i dusjen hver dag om jeg har mensen.. Men jeg bruker tamponger, dusjen annenhver dag uansett og blør ikke særlig mye. Ser det an om jeg trenger en ekstra dusj. Ser på meg selv som helt normalt renslig og lukter ikke noe. 

Men hun prøver å dusje hver dag, men rekker det ikke? Er slik jeg forsto det av innlegget ditt. Det er ingen krise altså! Hun kan jo bruke noen vaskeservietter om det er veldig dårlig tid, men hun likevel vil freshe seg opp litt. Og nei, så lenge hun bytter bind/tampong ofte nok så er det ingen bakteriell fare.

Uansett skal det nå vel litt til før andre kjenner noe "mensen-lukt" av henne. Tror jeg aldri har luktet noe sånt av andre, men hos seg selv kjenner man vel litt ekstra godt at det er en annen lukt i den perioden. 

Anonymous poster hash: d3d33...e98

Annonse

Skrevet

Bakteriene der er vel ikke farlige. Dusjer hun annenhver dag når hun har mensn så er vel det helt innafor.

Lukta kommer jo ann på hvor mye hun blør og ofte hun bytter bind.

Selv bruker jeg kun tampong og dusjer hver tredje dag. Bruk klut for å vaske meg de andre dagene. Har jeg blødd mer enn vanlig tar jeg en dusj oftere, men føler ikke behovet. Blør lite på natta så har ikke behov for å bruke noe da heller.

Men tror det er viktigere at du lærer henne nytten av god hygene, for svettelukt er ikke hyggelig for de rundt heller ikke mens lukt.

Anonymous poster hash: 7d464...574

Skrevet

Bare jeg som "lukter" trolling av denne tråden? Syns skrivemåten minner meg om en viss fru Åsta.

Anonymous poster hash: e0102...2c7

Skrevet

ganske normalt og ikke dusje hver dag selv om man har mensen. 

Anonymous poster hash: 67cc1...772
Skrevet

Ikke farlig å ikke dusje hver dag under mensen, men det vil selvsagt lukte... Du kan fortelle henne det, ingen jenter på 14 år vil lukte vondt. 

Anonymous poster hash: 0dcf5...4a6
Skrevet

Når jeg har mensen, hvis jeg dusjer offte i løpet av mensøerioden så blør jeg bare mer og i flere dager.

Anonymous poster hash: 9badf...faa

Skrevet

Tusen takk for alle hyggelige svar.

Okey da jeg litt roligere, ja mulig jeg overdriver,men jeg har ikke mensen lengre, og hun har akkurat fått den, så bare lurte på om det kom mye bakterier,men da er det jo greit kanskje at hun ikke dusjer hver dag, hun blør mye 2 dager og så lite de 2-3 siste dagene, bruker ikke tampong enda

Anonymous poster hash: 8023a...bc3
Skrevet

Jeg har da ikke tid til å gå i dusjen hver dag om jeg har mensen.. Men jeg bruker tamponger, dusjen annenhver dag uansett og blør ikke særlig mye. Ser det an om jeg trenger en ekstra dusj. Ser på meg selv som helt normalt renslig og lukter ikke noe.

Men hun prøver å dusje hver dag, men rekker det ikke? Er slik jeg forsto det av innlegget ditt. Det er ingen krise altså! Hun kan jo bruke noen vaskeservietter om det er veldig dårlig tid, men hun likevel vil freshe seg opp litt. Og nei, så lenge hun bytter bind/tampong ofte nok så er det ingen bakteriell fare.

Uansett skal det nå vel litt til før andre kjenner noe "mensen-lukt" av henne. Tror jeg aldri har luktet noe sånt av andre, men hos seg selv kjenner man vel litt ekstra godt at det er en annen lukt i den perioden.

Anonymous poster hash: d3d33...e98

Du rekker ikke gå i dusjen hver dag? Det tar vel ca 1,5 minutt å skylle underlivet og 3 minutt å såpe inn og skylle hele kroppen.

Anonymous poster hash: 40f67...743

Skrevet

Huff. Blir litt skremt av tråden din.

Både skriveferdigheter og din kunnskap generelt.

Anonymous poster hash: a1b54...99a

Hi er ikke norsk!

Anonymous poster hash: 5417a...aca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...