Gå til innhold

Er moren til Joshua French en god mor?

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/kongo/gir-opp-haapet-om-aa-faa-soennen-hjem/a/23651033/

Jeg har hatt stor respekt for alt hun har gjort og ofret for sønnen sin, inkludert å flytte ned til Kongo for å bo der. Hun har urokkelig tro på at sønnen er uskyldig, og ofrer eget liv og helse for å passe på sønnen.

I vedlagte artikkel leser jeg at hun har en datter i Norge som hun knapt har sett de siste to årene. Hva synes dere om det? Prioriterer hun riktig? Skal datteren "straffes" for brorens dårlige valg? (Se bort fra skyldspørsmålet, bare det å dra til Kongo å spille soldat var en ekstremt dårlig idé i utgangspunktet og dømt til å gå galt)

Anonymous poster hash: 2cdf5...c19

Fortsetter under...

Jeg tror hun prioriterer å være der behovet for henne som mor er størst, hun er alt oppofrende og det synes jeg det står stor respekt av. Dette var nok ikke det livet hun ønsket seg, men det er det livet hun lever. Det er jo en kjent sak at man ikke kan være to steder på en gang ;)

Søsteren sitter hjemme og støtter både bror og mor, så det er nok ikke et offer for henne. Heldigvis er hun såpass lite egoistisk at hun er misunnelig på at broren får ha moren på den måten han har henne nå.

Jeg ville selv aldri sagt noe på det hvis min mor gjorde det samme, og det skulle bare mangle

Anonymous poster hash: 8335f...871

Annonse

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/kongo/gir-opp-haapet-om-aa-faa-soennen-hjem/a/23651033/

Jeg har hatt stor respekt for alt hun har gjort og ofret for sønnen sin, inkludert å flytte ned til Kongo for å bo der. Hun har urokkelig tro på at sønnen er uskyldig, og ofrer eget liv og helse for å passe på sønnen.

I vedlagte artikkel leser jeg at hun har en datter i Norge som hun knapt har sett de siste to årene. Hva synes dere om det? Prioriterer hun riktig? Skal datteren "straffes" for brorens dårlige valg? (Se bort fra skyldspørsmålet, bare det å dra til Kongo å spille soldat var en ekstremt dårlig idé i utgangspunktet og dømt til å gå galt)

Ja, hun prioriterer riktig.

Ja, hun er en god mor.

Anonymous poster hash: d4334...c53

Hun kan ikke være to steder på én gang.

Skal hun da være hos:

1: barnet som ikke har noen andre. Som er syk i fengsel i et land med psyko-styre? Husk på at vennen døde av det oppholdet.

2: barnet som bor i trygge Norge. Er voksen, fri, og sikkert har et nettverk rundt seg av familie og venner.

Man er der som mor, hvor man behøves mest.

Anonymous poster hash: bf5fd...08a

Oh my! Du er perfekt selv? Det er forresten ikke bare foreldre som har innvirkning på barn. Dessuten er det ikke viktig hva man har gjort før, det er hvordan man håndterer situasjonen nå, som betyr noe.

Jeg vil påstå at det er viktig når barnet begår alvorlige, kriminelle handlinger med uskyldige ofre.

Anonymous poster hash: b33e9...671

Tullete å spørre om noe slikt. Hvem er du til å være så dømmende?? Man får feie for egen dør! de fleste foreldre vil gjøre alt de makter for barna sine. Og det er umulig å sette seg inn i en slik situasjon før man står i det. Vær så snill å spar dere for slik synsing og spekulering. Forkastelig 😨

(Og nei, jeg kjenner overhodet ikke til denne familien)

Anonymous poster hash: 53573...c36

Annonse

Aner ikke, kjenner henne ikke.

Ut fra hva jeg har lest, vil jeg si nei- hun er ikke en god mor. En god mor vet hva og når barna har gjort noe galt. Forstår at det er en straff for det og at det er fortvilende tviler jeg ikke på, men det er noe i det å se at barna har gjort noe galt. Foreldre av dømte menn generelt forsvarer ikke handlingen. Det skal de ikke heller, men de kan ikke slutte å elske som en forelder. Der har hun gjort helt rett.

Anonymous poster hash: 88170...b4d

Jeg vil påstå at det er viktig når barnet begår alvorlige, kriminelle handlinger med uskyldige ofre.

Det er umulig å vite om har skjedd i dette tilfellet.

Det er umulig å vite om har skjedd i dette tilfellet.

Selv om rettssaken fremsto merkelig etter norske standarder, så var det rikelig med bevis mot dem. Jeg syns det var paradoksalt at hele Norge gråt over French og Moland og krevde handling, mens det på samme tid satt tre redde jenter i Bolivia, en av den under 18 år og en annen bare rett over, som hadde latt seg lokke til å smugle narkotika. Ingen brydde seg om dem. Jeg sier ikke at de var uskyldige heller, men syns likevel det er rart- 

Selv om rettssaken fremsto merkelig etter norske standarder, så var det rikelig med bevis mot dem. Jeg syns det var paradoksalt at hele Norge gråt over French og Moland og krevde handling, mens det på samme tid satt tre redde jenter i Bolivia, en av den under 18 år og en annen bare rett over, som hadde latt seg lokke til å smugle narkotika. Ingen brydde seg om dem. Jeg sier ikke at de var uskyldige heller, men syns likevel det er rart-

Nå stakk to av jentene hjem til Norge uten å sone straffen sin. En tredje sitter vel ennå i fengsel i Bolivia, siden hun ikke hadde økonomi til å betale seg ut via å rømme, slik de to andre.

Etter 7 år synes jeg han har sonet sin straff i Kongo og bør få bli overført til et norskt fengsel for å sone resten.

Om dette var deres sønn, selvsagt bør straff sones om man fjør noe galt, men hva ville du gjort som mor?

Anonymous poster hash: 8774a...3eb

Nå stakk to av jentene hjem til Norge uten å sone straffen sin. En tredje sitter vel ennå i fengsel i Bolivia, siden hun ikke hadde økonomi til å betale seg ut via å rømme, slik de to andre.

Etter 7 år synes jeg han har sonet sin straff i Kongo og bør få bli overført til et norskt fengsel for å sone resten.

Om dette var deres sønn, selvsagt bør straff sones om man fjør noe galt, men hva ville du gjort som mor?

Som mor håper jeg han ikke blir drapsmann.. (Nå var det ikke meg du skriver til, men dog). French har tatt alt for mye penger av Norge og det er slik at straff er straff selv om det ikke er i Norge. Han har fått livstid og er egentlig dødsdømt. Når utlendinger kommer til Norge, må de forholde seg til norske regler og straffer. Det samme må vi i utlandet. French har i alle fall lært en ting... Skal du drepe noen, så ikke gjør det i Kongo! (Satt på spissen)

Dessuten er sannsynligheten for at sønnen til noen her inne (smart eller dum mor) gjør noe lignende. Hvor mange har gjort dette før og etter han? De fleste forstår at man ikke skal leke soldat og drepe "på ekte"

Anonymous poster hash: 88170...b4d

Det stemmer at to av dem rømte. Den ene ved hjelp av familien sin, hun er frikjent i en norsk domstol fordi hun ikke skal ha visst hverken hvor turen gikk eller hva som var formålet. Bolivianske nakrotikasmuglere er ikke akkurat pusekatter, ungjenter har lite å stille opp med. Den andre som rømte var 17 år da hun tok dette valget, hun ble hentet ut at et norsk manneblad etter å ha satt i fengselet der i minst to år. Det spiller likevel ingen rolle, for det norske folk visste ikke at de kom til å rømme da de ble fengslet. Likevel gav vi som folk mer støtte til voksne leiesoldater enn til dumme tenåringsjenter. Hun som sitter igjen var 21 år og i tillegg mor som dro med seg barnet sitt inn i det. Jeg har mindre sympati med henne enn med de yngre jentene.

French er dømt i Kongo, Norge har ikke makt til å hente ham ut uten at Kongo samtykker. 

Det stemmer at to av dem rømte. Den ene ved hjelp av familien sin, hun er frikjent i en norsk domstol fordi hun ikke skal ha visst hverken hvor turen gikk eller hva som var formålet. Bolivianske nakrotikasmuglere er ikke akkurat pusekatter, ungjenter har lite å stille opp med. Den andre som rømte var 17 år da hun tok dette valget, hun ble hentet ut at et norsk manneblad etter å ha satt i fengselet der i minst to år. Det spiller likevel ingen rolle, for det norske folk visste ikke at de kom til å rømme da de ble fengslet. Likevel gav vi som folk mer støtte til voksne leiesoldater enn til dumme tenåringsjenter. Hun som sitter igjen var 21 år og i tillegg mor som dro med seg barnet sitt inn i det. Jeg har mindre sympati med henne enn med de yngre jentene.

French er dømt i Kongo, Norge har ikke makt til å hente ham ut uten at Kongo samtykker. 

Det som er så annerledes med saken til French er at Norge som nasjon er implisert i dette. Til og med Kongen er det. Ved å godta at de er skyldige godtar jo Norge saken mot nasjonen og.

Hun som mor gjør helt rett. Ville helt klart gjort det samme. Men jeg tror ikke de er skyldige heller, hele rettsaken var en vits. Norge fordømmer dødstraff i tillegg så derfor er ikke dette som Bolivia-saken.

Anonymous poster hash: 7fd1f...bed

Det som er så annerledes med saken til French er at Norge som nasjon er implisert i dette. Til og med Kongen er det. Ved å godta at de er skyldige godtar jo Norge saken mot nasjonen og.

Hun som mor gjør helt rett. Ville helt klart gjort det samme. Men jeg tror ikke de er skyldige heller, hele rettsaken var en vits. Norge fordømmer dødstraff i tillegg så derfor er ikke dette som Bolivia-saken.

Anonymous poster hash: 7fd1f...bed

På hvilken måte er kongen implisert?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...