Gå til innhold

Kan man sjekke noen steder i register eller noe om mannen jeg er samboer med har vært gift før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er altså ikke gift, men mistenker at han har vært gift før, men at han har holdt dette skjult.. Finns noe steder man kan sjekke dette på?

Anonymous poster hash: b7f67...26b

Skrevet

Tror ikke du vil kunne få innsyn i noe slikt, nei. 

Skrevet

Tror ikke du vil kunne få innsyn i noe slikt, nei.

Hva med når vi gifter oss da, vil det komme noe fram da?

Skrevet

Det tviler jeg veldig sterkt på, men det er bedre at noen som vet sikkert svarer. Litt ukjent problemstilling, kan man si. 

Skrevet

Det tviler jeg veldig sterkt på, men det er bedre at noen som vet sikkert svarer. Litt ukjent problemstilling, kan man si.

Jeg har tenkt tanken mange ganger å spørre søstrene hans eller f.eks niese. Men jeg vet at hvis jeg spør så kommer de garantert til å si det han.

Hadde du gjort å på hvilken måte hadde du lagt det fram på?

Skrevet

Jeg har tenkt tanken mange ganger å spørre søstrene hans eller f.eks niese. Men jeg vet at hvis jeg spør så kommer de garantert til å si det han.

Hadde du gjort å på hvilken måte hadde du lagt det fram på?

Det kommer jo an på en hel del. Som sagt, veldig fremmed problemstilling! 

Hvorfor tror du han har vært gift? Hvorfor skulle han ville skjule det? Var det i så fall snakk om et helt ordinært ekteskap, her i Norge? 

Skrevet

Hans sivilstatus vil da være skilt eller enkemann. Ugift hvis han ikke har vært gift.

Anonymous poster hash: cbd1a...ee7

Skrevet

Hi, du stoler tydeligvis ikke på denne mannen, da har dere egentlig ikke noen fremtid sammen. Og da er hans tidligere siviltilstand uvesentlig.

Enten så er det slik at han skjuler noe for deg, du kan ikke stole på ham.

Eller så har han ikke vært gift og du dikter opp ting fordi du ikke stoler på ham.

Uansett - ingen fremtid sammen.

Anonymous poster hash: 31079...c43
Skrevet

Det kommer jo an på en hel del. Som sagt, veldig fremmed problemstilling!

Hvorfor tror du han har vært gift? Hvorfor skulle han ville skjule det? Var det i så fall snakk om et helt ordinært ekteskap, her i Norge?

Fordi jeg rotet litt i bildene hans som han har aldri tatt fram, hver gang jeg har sagt la meg se så har han sagt. Fikk sjangsen til å gå gjennom bilder når han var yngre, det var mange bilder av han og en annen jente. Begge to hadde samme gifte ring. :( blir bare såret hvorfor han har aldri fortalt det, jeg hadde ikke blitt sur akkurat. Blir heller mer forbanna nå for at han holdt det skjult. Handler ikke om at jeg stoler ikke stoler på han

Skrevet

Fordi jeg rotet litt i bildene hans som han har aldri tatt fram, hver gang jeg har sagt la meg se så har han sagt. Fikk sjangsen til å gå gjennom bilder når han var yngre, det var mange bilder av han og en annen jente. Begge to hadde samme gifte ring. :( blir bare såret hvorfor han har aldri fortalt det, jeg hadde ikke blitt sur akkurat. Blir heller mer forbanna nå for at han holdt det skjult. Handler ikke om at jeg stoler ikke stoler på han

Kanskje de bare var forlovet og aldri rakk å gifte seg?

Ikke enig i at dere ikke har noen fremtid, men dere burde bli flinkere til å kommunisere og rydde misforståelser av veien hvis det skal være liv laga.

Skrevet

Jo det handler om at du ikke stoler på ham + kommunikasjonsproblemer. Hvorfor spør du ham ikke?

Det kan vel også tenkes at han har vært forlovet en gang i tiden, men at de aldri giftet seg.

Skrevet

Kanskje de bare var forlovet og aldri rakk å gifte seg?

Ikke enig i at dere ikke har noen fremtid, men dere burde bli flinkere til å kommunisere og rydde misforståelser av veien hvis det skal være liv laga.

Det er mulighet for det, jeg aner ikke. Får vel bare spøre men da finner han ut at jeg rotet i esken hans med bilder.

Skrevet

Det er mulighet for det, jeg aner ikke. Får vel bare spøre men da finner han ut at jeg rotet i esken hans med bilder.

Du burde finne ut hvorfor du har behov for å sjekke tingene hans. Det er ikke gitt at det er han som er problemet her, kanskje har du selv noe du må jobbe med. Det å være mistenksom og tro det verste om det meste er ikke noe behagelig.

Skrevet

Bra start på ekteskapet. Herregud.

Anonymous poster hash: bafa4...9a1

Skrevet

Ja... Tenker du seriøst på å gifte deg med en mann du ikke stoler på, eller kjenner?

Anonymous poster hash: 71f0f...8f6

Skrevet

Det er en måte å finne ut. Du logger deg inn på hans altinn. Finner skjema for adresseendring. Starter derfra og fyller ut så ser du sivilstanden hans. Står det skilt ja da vet du!

Anonymous poster hash: b3545...034

Skrevet

Det er noe som heter Norsk lysningsblad, der finner du oversikt over alle skilsmisser.

Anonymous poster hash: 0cf22...fae

Skrevet

Skal dere gifte dere må dere fylle ut skjema som heter prøvningsattest - og der må man krysse av om man har vært gift tidligere. 

Anonymous poster hash: aaa2c...025
Skrevet

Kan du ikke bare spørre om han har vært gift eller forlovet da? Ser ikke problemet!

Skrevet

Hvis du stoler så lite på denne mannen, burde egentlig lampene lyse og du burde iallefall ikke gifte deg med ham. 

Anonymous poster hash: 49677...00a
Skrevet

Om han har vært gift, og ikke krysser for dette på papirene som dere må fylle ut før dere gifter dere, så er det gyldig skilsmissegrunn.

Anonymous poster hash: da549...e95

Skrevet

Hvis det er sånn du føler det overfor samboeren din bør du virkelig avslutte forholdet. Skal man velge å dele livet sitt med noen må man vel ha en viss grad av tillit til personen?

Anonymous poster hash: 03cda...997

Skrevet

Men hvor er det blitt av dama på bildene da? :sjokk:    

​

Anonymous poster hash: 71f0f...8f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...