Gå til innhold

Pergotime hjelp.. FORT!!

Anbefalte innlegg

Hei :-)

Jeg er er en jente på 20 år som har prøvd å bli gravid en god stund nå. I fjor høst fikk jeg påvist PCOS. Hadde ikke hatt mensen på to år før nå i januar etter 3 uker på metformin. Forsatt veldig uregelmessig. Forige uke fikk jeg pergotime og provera, som skal taes ved dag 4(pergotime) og dag 16(provera) i menssyklus.. For ca. en uke siden fikk jeg lys brun/rosa utflod og etterhvert rød/mørk brun.(Beklager detaljene) Har egentlig bare blitt mer og mer av det tom. i går da jeg fikk "sikkelig mensen blødning" Men i dag er det absolutt ingen ting.. Aldri hatt det slik før. Så spørsmålet er; Hvilke dag telles som første dag i menssyklus? Kan jeg egentlig telle med denne gangen siden det bare var to "skikkelige" blødninger? Er så redd for å ta på feil dag siden mensen plutselig bare kan forsvinne i månedsvis! Å andre som har pcos som har fått både pergo og provera som har erfaringer? 

Takk på forhånd!

Anonymous poster hash: 1192c...87b
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144269047-pergotime-hjelp-fort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hopper inn her fra 1 trimester. Har tr 1-2 ganger i året. Fikk beskjed om å ta en proverakur og et par dager etter endt kur kom tr. 5 dag på tr skulle jeg ta en enkel kur med pergo. Fungerte ikke den første perioden, og tr kom heller ikke tilbake. Fikk da beskjed om å vente i en måned etter el skulle ha vært. Var det fortsatt ikke el på gang eller tr skulle jeg begynne på dobbel kur pergo uten tr eller provera. Hvis det da ikke gikk skulle jeg ta en trippel kur. Ble gravid på den første doble kuren med pergo :)

Lykke til!

PS: anbefaler å ta pergo på kvelden hvis du sliter med bivirkninger. Det letter synsproblemer etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...