Gå til innhold

Hva er det som gjør at enkelte får piggene helt ut at Tesla?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en bil altså, ikke krig og fred og religion og politikk og sånt. Hvorfor så hissige?

Ser at noen mener den er stygg (relativt subjektivt, da den har vunnet flere designpriser). Selv synes jeg ikke det, men kan tenke meg flere andre biler jeg ikke øker designet på, uten at jeg misliker disse fremkomstmidlene av den grunn.

Jeg fatter og begriper ikke at folk kan la seg hisse sånn opp av en enkel bil? Om noe burde de like den for å være teknologidrovende og innovativ, noe som til syvende og sist kommer oss alle tilgode.

Anonymous poster hash: e78a4...6a3

Fortsetter under...

Skrevet

Ingenting i mot bilen som sådan, men misliker svært sterkt at staten sponser rikinger med miljøverstinger.

Anonymous poster hash: b0c4b...89b

Skrevet

For min del så misliker jeg Tesla(eiere) fordi de jeg har møtt på i trafikken tror de eier veien og kjører gris. Tror liksom de er driiiiitkule og gasser på i 40-soner.

Jada, dumt å dra alle under samme kam, men sånn fungerer dessverre verden.

Anonymous poster hash: e3ae7...7bc
Skrevet

Fordi det er altfor trendy. Samme som Kahler opplegget.

Anonymous poster hash: 5a203...4bb
Skrevet

For min del så misliker jeg Tesla(eiere) fordi de jeg har møtt på i trafikken tror de eier veien og kjører gris. Tror liksom de er driiiiitkule og gasser på i 40-soner.

Jada, dumt å dra alle under samme kam, men sånn fungerer dessverre verden.

Anonymous poster hash: e3ae7...7bc

Her jeg bor er det mange teslaer. Aldri sett noen kjøre gris.

Skrevet

Fordi det er altfor trendy. Samme som Kahler opplegget.

Anonymous poster hash: 5a203...4bb

Mulig du har et poeng. Men hvorfor alt hatet? Jeg skjønner ikke at noen kan ha så sterke følelser til noe så uinteressant som en bil.

Annonse

Skrevet

Ingenting i mot bilen som sådan, men misliker svært sterkt at staten sponser rikinger med miljøverstinger.

Miljøversting er den langt fra. Den er kåret til beste miljøvalg over et livsløp for biler i full str. Du vil alltid finne en eller annen som hevder noe annet, og da slenger haterne seg på.

Skrevet

Miljøversting?? Hva baserer du det på?

Anonymous poster hash: 21c4c...e7d

Skrevet

Miljøversting er den langt fra. Den er kåret til beste miljøvalg over et livsløp for biler i full str. Du vil alltid finne en eller annen som hevder noe annet, og da slenger haterne seg på.

Nå har jeg ting fra bedre kilder enn denne (selvfølgelig), men denne oppsummerer ting ganske ok http://m.side3.no/motor/den-skitne-realiteten-bak-elbilene/8537423.html

Skrevet

Nå har jeg ting fra bedre kilder enn denne (selvfølgelig), men denne oppsummerer ting ganske ok http://m.side3.no/motor/den-skitne-realiteten-bak-elbilene/8537423.html

Og det vet han selvfølgelig bedre enn the Automotive Science Group og flere andre (ja, jeg kan også hoste opp lenker). Denne journalisten blir til stadighet dratt frem av de bitre, og er også flere ganger tilbakevist. Det er som med meslingevaksinestudien; selv om det er svada blir det til stadighet trukket frem som Sannheten.

In February 2014, the Automotive Science Group (ASG) published the result of a study conducted to assess the life-cycle of over 1,300 automobiles across nine categories sold in North America. The study ranked the Model S as the best environmental performer in the 2014 full-size cars category.[148] Based on the assessment of life-cycle environmental footprint, the study concluded that the increased environmental impacts of manufacturing the vehicle are more than offset with increased environmental performance during operation.

Skrevet

Og det vet han selvfølgelig bedre enn the Automotive Science Group og flere andre (ja, jeg kan også hoste opp lenker). Denne journalisten blir til stadighet dratt frem av de bitre, og er også flere ganger tilbakevist. Det er som med meslingevaksinestudien; selv om det er svada blir det til stadighet trukket frem som Sannheten.

In February 2014, the Automotive Science Group (ASG) published the result of a study conducted to assess the life-cycle of over 1,300 automobiles across nine categories sold in North America. The study ranked the Model S as the best environmental performer in the 2014 full-size cars category.[148] Based on the assessment of life-cycle environmental footprint, the study concluded that the increased environmental impacts of manufacturing the vehicle are more than offset with increased environmental performance during operation.

Jeg elsker når folk argumenterer at folk med andre meninger er hatere og at når noen kommer med en bakgrunnskommentar, så er det å "hoste[] opp linker".

Og det å dra inn meslinger er så urelevant at jeg ikke aner hva jeg skal svare, så jeg trekker meg ut av denne diskusjonen. Jeg har en følelse av at det blir som å diskutere med en vaksinemotstander, for å bruke din parallell.

Skrevet

Jeg elsker når folk argumenterer at folk med andre meninger er hatere og at når noen kommer med en bakgrunnskommentar, så er det å "hoste[] opp linker".

Og det å dra inn meslinger er så urelevant at jeg ikke aner hva jeg skal svare, så jeg trekker meg ut av denne diskusjonen. Jeg har en følelse av at det blir som å diskutere med en vaksinemotstander, for å bruke din parallell.

Nå vet jeg ikke om akkurat du er en hater, det har jeg heller aldri sagt, men jeg registrerer utrolig mye bitterhet knyttet til Tesla både her inne og på andre nettsider, og det fascinerer meg at en bil vekker så sterke følelser. Du skjønner nok parallellen til vaksinen hvis du tenker deg om ;)

Skrevet

Jeg har ingen pigger. Men ler litt av de som kjører det. På samme måte som jeg ler av alle SUV'ene som suser rundt på Majorstua, med en småfeit gubbe i 50 åra bak rattet og en helstressa Holmenkollhamster (Gordonsetter) baki.

Må ha SUV for å komme opp til hytten. 🙊

Anonymous poster hash: 0f846...a41

Annonse

Skrevet

Kanskje fordi de som liker tesla ofte har et tilnærmet godommelig forhold til den?

Selv har jeg 7kke noe forhold til bilen, hverken godt eller vondt, men jeg har lagt merke til at begge "sidene" er ganske så ekstreme...

Skrevet

Jeg synes oppriktig den bilen ser harry ut, brei å ikke fin i utseendet i det hele tatt. Man har forskjellige meninger å bra er det.

Anonymous poster hash: 6dfec...8a9

Skrevet

Jeg har ingen pigger. Men ler litt av de som kjører det. På samme måte som jeg ler av alle SUV'ene som suser rundt på Majorstua, med en småfeit gubbe i 50 åra bak rattet og en helstressa Holmenkollhamster (Gordonsetter) baki.

Må ha SUV for å komme opp til hytten. 🙊

Du må gjerne le, men hva er det som er så komisk? Her er det flest barnefamilier som kjører Tesla. Den gjennomsnittlige teslaeier er ung (yngre enn andre nybilkjøpere), høyt utdannet og i forhold. Den perfekte familiebil med utrolig god kjørekomfort og god plass til både familie og baggasje. At den er svært billig i drift er en stor bonus.

Skrevet

Kanskje fordi de som liker tesla ofte har et tilnærmet godommelig forhold til den?

Selv har jeg 7kke noe forhold til bilen, hverken godt eller vondt, men jeg har lagt merke til at begge "sidene" er ganske så ekstreme...

Jeg er superfornøyd med bilen min. Men den er en bil, et praktisk instrument for å komme seg fra a til å, ikke noe mer. Ja, det finnes enkelte fanatikere, men det gjør det innen omtrent alle felt.

Skrevet

Må ha SUV for å komme opp til hytten.

Er det godkjent at jeg som er 35, bor på Sørlandet, ikke har hytte å kjøre til, kjører en SUV? Hvem kan kjøre en SUV uten at du ler av de?

Anonymous poster hash: 21c4c...e7d

Skrevet

Du må gjerne le, men hva er det som er så komisk? Her er det flest barnefamilier som kjører Tesla. Den gjennomsnittlige teslaeier er ung (yngre enn andre nybilkjøpere), høyt utdannet og i forhold. Den perfekte familiebil med utrolig god kjørekomfort og god plass til både familie og baggasje. At den er svært billig i drift er en stor bonus.

Jeg ler fordi det har blitt hysteriske tilstander rundt denne bilen.

Og den er liksom litt finere enn alle andre biler.

Selvsagt får folk kjøre hva de vil, og jeg får knise av hva jeg vil.

For meg er ikke Tesla status, slik mange tror. Jeg synes det er litt.... Hva skal man si. Stakkarslig å kjøre den. Men det er nok mest pga media som har skrevet så vanvittig mye om den. Det er jo bare en bil.

Hvis jeg skal ha ny bil gidder jeg ikke stå på venteliste. Jeg vil da helst ha den i går.

Siden du kjører Tesla, hvorfor så viktig å kjøre det?

Skrevet

Jeg ler fordi det har blitt hysteriske tilstander rundt denne bilen.

Og den er liksom litt finere enn alle andre biler.

Selvsagt får folk kjøre hva de vil, og jeg får knise av hva jeg vil.

For meg er ikke Tesla status, slik mange tror. Jeg synes det er litt.... Hva skal man si. Stakkarslig å kjøre den. Men det er nok mest pga media som har skrevet så vanvittig mye om den. Det er jo bare en bil.

Hvis jeg skal ha ny bil gidder jeg ikke stå på venteliste. Jeg vil da helst ha den i går.

Siden du kjører Tesla, hvorfor så viktig å kjøre det?

Jeg kjører gjerne en annen bil jeg, så lenge den er syvseter, like stillegående, like god komfort, og like billig og miljøvennlig ;)

Skrevet

Jeg innrømmer å ha litt pigger mot Tesla. Blant annet fordi det er så inderlig latterlig å tro at man er SÅ miljøvennlig når man fiser rundt i en sånn velstandsvorte. Det blir bare for dumt å prise den opp i skyene bare fordi den ikke bruker bensin eller diesel, men derimot går på fornybar kraft. Kullkraft er jo bare SÅ fornybart, liksom. Det nesten ingen tar med i regnestykket, er hva som forbrukes ved produksjon av bl.a. batteripakkene, og avfallsproblemet som oppstår når disse må skiftes. Det totale bildet er langt fra så grønt som de fleste later til å tro.

Dessuten er batteribil i kalde Norge omtrent som å tro på julenissen. Jeg har f.eks. ikke tall på hvor mange ganger jeg så Falken o.l. kjøre forbi hytta hos oss i løpet av sist jul med Teslaer på lasteplanet. Dette kommer da i tillegg til alle jeg ikke så i Norges største hytteområde.

Tesla har blitt det nye statussymbolet, og det er også helt feilslått politikk at de som har økonomi til å kjøpe disse bilene enn så lenge f.eks. kjører gratis gjennom alle bomringer. Disse menneskene har absolutt råd til å betale bompenger, mens mange andre, med dårligere økonomi må betale mer enn det smaker for å komme seg til en kanskje dårlig betalt jobb. Dette føyer seg inn i rekken av eksempler på at de som allerede har mer enn nok, stadig får mer, og flere goder, mens de som sliter skal straffes enda hardere.

At bilen i tillegg ser ut som ei padde og at man sitter så godt som nede på asfalten og kjører, kommer i tillegg. Jeg foretrekker å sitte så høyt som mulig, da har jeg langt bedre oversikt, og med to tonn stål under og rundt meg, er jeg også relativt trygg dersom noen kjører på meg. Dieselbilen min starter og går, selv i streng kulde, og med litt påfyll, som tar meg ti minutter, kan jeg kjøre akkurat så langt jeg bare vil.

Anonymous poster hash: 2a435...8e1

Skrevet

nei spør du meg så spør jeg deg :) Det er en bil, med grei plass og lang rekkevidde. Jeg valgte en annen elbil, men hadde vi hatt råd, hadde det sikkert blitt en tesla. bil er bil - da velger man praktisk i min verden ;) Det er jo tross alt et bruksobjekt.

Anonymous poster hash: a12ab...fb1
Skrevet

nei spør du meg så spør jeg deg :) Det er en bil, med grei plass og lang rekkevidde. Jeg valgte en annen elbil, men hadde vi hatt råd, hadde det sikkert blitt en tesla. bil er bil - da velger man praktisk i min verden ;) Det er jo tross alt et bruksobjekt.

Anonymous poster hash: a12ab...fb1

Nemlig :)

Skrevet

Må ha SUV for å komme opp til hytten. Anonymous poster hash: 0f846...a41

Må faktisk ha SUV for å komme opp til hytten.

Anonymous poster hash: 31f67...a71

Skrevet

Ingen pigger, men ville ikke hatt den fordi det er den nye folkebilen. Den var ok når den kom, men nå som "alle" har den, er det ikke så interessant.

Anonymous poster hash: 31f67...a71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...