Gå til innhold

Noen som har gått på sobril over litt tid? Hvordan slutte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på det i tre uker og merker at jeg har blitt avhengig. Jeg har tatt 25 mg hver dag. Får sånn angst om jeg ikke tar det. Har en tøff periode nå.

Tenkte starte med å halvere dosen i ett par dager før jeg slutter. Hvordan var det for dere å slutte?

Anonymous poster hash: 2c6ad...ba2

Fortsetter under...

Skrevet

Har ikke brukt det selv, men har hatt mange pasienter som har brukt det. Vanlig praksis hos oss er å trappe ned 5 mg om gangen, redusere ca en gang i uken tror jeg 😉

Anonymous poster hash: 7d25b...567

Skrevet

Takk for svar!

Skrevet

Dette burde du gjøre i samråd med lege..

Anonymous poster hash: e6a4b...06e
Skrevet

Dette burde du gjøre i samråd med lege..

Anonymous poster hash: e6a4b...06e

Ikke minst! Dette er veldig viktig, men jeg glemte å skrive det..

Anonymous poster hash: 7d25b...567

Skrevet

Jeg jobber på en avgiftningsavdeling der pasientene skal nedtrappes på benzodiasepiner (som jo sobril er). Gradvis nedtrapping i samråd med lege er nødvendig. Man blir dårlig av å kutte tvert.

Anonymous poster hash: 90fc5...520

Annonse

Skrevet

Ta det med lege, ja. 

Jeg sluttet akkurat selv. Fikk "bare" 15 mg inntil tre ganger daglig (var innlagt de siste ukene) og de ble kuttet tvert en dag, bestemt av en ung lege. Ikke å anbefale! Har ikke tatt dem siden, og savner dem egentlig ikke nå, men hadde et helvete i to dager både med psyken og kroppen da jeg ikke fikk dem lenger. Så nedtrapping vil jeg tro er mye bedre =)

Anonymous poster hash: 23e7e...ef1
Skrevet

Det MÅ nedtrappes sakte i samarbeid med lege. Been there, done that :/ jeg måtte legges inn på avrusning i 8 uker for å klare å slutte. Men jeg gikk på mye høyere doser og annen benzo ( 2,5 MG xanor og 30/ 1 og en halv tablett MG rivotril daglig i ett år, som jeg fikk med lege).

Skrevet

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...