Gå til innhold

Balansesykkel til snart 5-åring?

Anbefalte innlegg

Hun blir 5 år til sommeren. Hun har sykkel med støttehjul. Hun har ikke balanse og hadde deiset rett i bakken om jeg tok av støttehjulene.

Hi

Anonymous poster hash: 8f219...745

Det er difor ho må øve, og du og evt far må byte på å springe krumrygga bak ein liten periode.  Men det går nok raskt om ho er motivert. 

Men det sagt, begge mine har øvd seg på balansesykkel før dei fekk trøsykkel, og lærte fort å sykle i 4 års alderen.  Min langbeinte unge hadde den største Puky sykkelen XL fram til han var 5.

Fortsetter under...

Hvor store er de sparkesyklene?

Anonymous poster hash: 8f219...745

De ligner på de her

https://www.lekolar.no/sortiment/sport-og-aktivitet/sykler/sykler/lekolar-lopesykkel-maxi/

Men jeg vet ikke hva 12 eller 16 tommer tilsvarer i cm på de her syklene

Anonymous poster hash: c90c9...eb4

Ville droppet balansesykkel og heller kjøpt vanlig sykkel med stang bak som kan taes av når barnet får god nok balanse. Er litt motstander av støttehjul men så har mine syklet med balansesykkel siden 2 årsalderen og av den grunn ikke trengt støttehjul.

Anonymous poster hash: 634de...cdd

Stang bak på sykkelen var helt bortkastet da jenta her skulle lære seg å sykle. Hun fikk ikke til balansen da jeg "holdt" henne rett ved hjelp av stangen. Men balansesykkel gjorde så hun lærte seg balansen, så syklet hun uten problem på vanlig sykkel. 

Anonymous poster hash: 1e222...f11

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...