Gå til innhold

Balansesykkel til snart 5-åring?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vår fikk vanlig sykkel først og nektet å bruke den (prøvde noen ganger). VI kjøpte derfor balansesykkel til henne da hun var ca 4,5 år. Det gikk etterhvert i en rasende fart og overgangen til sykkel gikk veldig lett.

Pass på å kjøpe en som er litt høy (mange er veldig små). Dette var noen år siden for oss, men da var det biltema sin som var høyest.

Anonymous poster hash: 2ec06...0e6

Vi kjøpte en sykkel som man kunne ta av pedalene og kjedet på, sånn at den kunne brukes som balansesykkel. Så kunne vi sette på pedaler når han ble trygg på balansen.

De lærer fort og blir raske som lyn på balansesykkel, sikkert særlig din gutt som er såpass stor. Jeg har sett mange med støttehjul som lener seg mot det ene hjulet når de sykler, men vet ikke om de slutter ned det etter hvert.

Annonse

Mine hadde syklet en god stund på tohjulssykkel da de fylte 5 år. Balansesykkel virker litt døllt for en så stor unge.

Anonymous poster hash: dcd8e...677

Døllt for en snart 5-åring? I barnehagen jeg jobber i, elsker de største ungene balansesyklene

Anonymous poster hash: c90c9...eb4

Annonse

Har ikke funnet større enn 12" løpesykkel. Tror det vil gå greit på min, de skal jo kunne lett ta fart med beina. Men om du har et langt barn, blir det kanskje verre. Min er helt normal.

Anonymous poster hash: 85be5...ac4

Har ikke funnet større enn 12" løpesykkel. Tror det vil gå greit på min, de skal jo kunne lett ta fart med beina. Men om du har et langt barn, blir det kanskje verre. Min er helt normal.

Hvor høy er 12"?

Anonymous poster hash: c90c9...eb4

Hun er 110 cm. Kjøpte ny sykkel nå i 16". På 12" slo hun knærne i styret.

Hi

Anonymous poster hash: 8f219...745

12 " = 2-4 år.

16 "= 4-6/7 år.

Satser på min klarer å lære seg å sykle etter et par uker med løpesykkel så tar sjansen på å kjøpe en, skrur opp sete max. Håper det går bra

Ditt barn er 5 år?

Vi må dra innom en butikk å prøve tror jeg.

Hi

Anonymous poster hash: 8f219...745

5.5 år. Bor på bygda, så får ikke prøvd. Han klarer nok å bruke den, om han vil. Har 16" sykkel , den er litt i største laget. Klarer ikke å stå med begge føttene helt flatt i bakken, når han sitter på setet. Heller litt liten enn stor når de skal lære å sykle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...