Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Målte hcg-nivå for 2 dager siden og igjen i dag. Den første viste 3600 (4 uker og 5 dager). I følge de tabbelene jeg har sett virker dette høyt? De på legekontorer ville ikke si noe og sa jeg måtte vente på svaret fra i dag, kun stigningen som kunne si noe. Noen som har erfaring eller vet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144268986-hcg-niv%C3%A5-uke-4-5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest at høy hcg kan indikere flere fostre, at det har utviklet seg til kreft og kan være tegn på downs syndrom. Hadde håpet andre kunne dele sine tall, så jeg hadde noe å sammenligne med,aner ikke om det er mye over normalen eller for den saks skyld ikke er så høyt.

Annonse

Det er ikke vanlig å måle hcg nei. Visst legen ikke anbefaler det, så vær glad, det betyr som regel at de forventer et lett og ukomplisert svangerskap for deg. Jeg er og en av de som får så mange hcg prøver jeg vil, men det er fordi jeg har risikosvangerskap. Hcg er skummelt og ofte forvirrende, å jeg anbefaler ingen å ta det, med mindre de tror de er midt i en abort eller ma.

Annonse

Jeg spurte om jeg kunne få måle, siden jeg hadde så få symtomer og bekymret meg for at det ikke var som det skulle. Hadde en ma for litt over ett år siden. Men som utolmodigemeg sier var det bare forvirrende...

Har du fått svar på test to nå?

Eg ringte på nytt idag, men dei kunne ikkje sei svaret over tlf. Men ho sa d va mykje høgre enn forrige hcg. Så då prøva eg å puste letta ut

Godt at det går rette vegen. 

Er så usikker for jeg spotter ein dag og opphold i 2 dager og slik går det.

Krysser fingrene, utgått! Det er jo ganske høy stigning det, da? Har du rukket å snakke med legen?

Fast legen min var der ikkje i dag men ein annen lege ordna sjukmeldingen. Får snakke med min fastlege på mandag. Da vil eg ta opp. Tidlig Ul og duotest.

Kommer nok til og spørre om ny hcg test. Spotter i ny og ned.

Har du fått svar på test to nå?

Fikk svar på test to i dag, den hadde steget til 4500, altså ikke så mye stigning. Da ble jeg enda mer usikker og engstelig. Men på ultralyd var det et tydelig hjerte, både så og hørte <3 og det var akkurat etter målene til 6 uker :) så dette med å måle hcg var ikke bra for meg, bare skummelt og forvirrende. Så nå får jeg prøve å bare tenke gode tanker og slappe av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...