Gå til innhold

flere som blir utrolig trøtt og slapp på våren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt utmattet jeg! Skjønner det ikke 😯

Hvorfor er det slik?

Anonymous poster hash: 8546d...4a0

Skrevet

Hver eneste vår. Vårtretthet, vet ikke hvorfor, men blir slapp og sliten. Jeg har lyst til å sove døgnet rundt.

Skrevet

Depresjon?

Anonymous poster hash: b9388...7dd

Skrevet

Hver eneste vår. Vårtretthet, vet ikke hvorfor, men blir slapp og sliten. Jeg har lyst til å sove døgnet rundt.

Sånn har jeg det også! Det er så utrolig slitsomt 😯

Hvor lenge varer det for deg og har du noen triks til å komme deg ovenpå igjen?

Hi

Skrevet

Jeg.

Det er hovedsymptomet på pollenallergi.

Sønnen min fikk også dette i fjor, sovnet med klærne på i senga. Til og med trenerene lurte på hva som feilte han. Fikk han testet og hadde ekstrem pollenallergi.

Han får vaksine.

Jeg er på vaksine runde 2.

Ta en test hos legen.

Jeg blir ekstremt sliten lenge før andre symptomer melder seg.

Må supplere med kortison de verste ukene.

Skrevet

Jeg.

Sønnen min fikk også dette i fjor, sovnet med klærne på i senga. Til og med trenerene lurte på hva som feilte han. Fikk han testet og hadde ekstrem pollenallergi.

Han får vaksine.

Ta en test hos legen.

Men jwg har ingen andre symptomer da. Ikke kløe, tett nese, røde øyne eller noe. Bare trøtt!

Skal til deg en den 11, kan jo høre med henne.

Hi

Skrevet

Jeg.

Han får vaksine.

Ta en test hos legen.

Men jwg har ingen andre symptomer da. Ikke kløe, tett nese, røde øyne eller noe. Bare trøtt!

Hi

Skrevet

Hi

Du trenger ikke å ha det.

Sønnen min klødde i nesa på det verste og var rød i øynene, og han slo ut på ekstremt allergisk, i den grad at vi ble innkalt med en gang igjen.

Trøtthet og slapphet var hovedsymptomet.

Hør med legen om du kan prøve aerius, den blir du ikke trøtt av, og se om det hjelper.

Skrevet

Be om å få målt D-vitaminnivåene dine, Hi!

På denne tiden er de på sitt absolutt laveste, etter hele vinteren, og det kan gi deg slike symptomer (mange andre også, men noen blir bare trøtte og slitne).

Det tar bare ca. tre måneder etter sommeren så er D-vit.lagrene våre halvert - og da er vi jo ikke kommet til jul en gang. Og deretter fortsetter nivåene å falle helt til solen begynner å gi oss D-vit. igjen i slutten av april.

Kan godt være du har en liten eller stor mangel på D-vit.

Har man gode verdier i utgangspunktet og er frisk så anbefaler helsemyndighetene at man tar 10 mikrogram (µg) D-vit. daglig. Men ser man internasjonalt så har Norge (som har minst sol) ligger lavest på anbefalinger når det gjelder nødvendig daglig dose. Andre land har sett at dette er altfor lave anbefalinger og ligger på mye høyere daglige doser. Så her ligger Norge laaaangt etter. Om man har en mangel som å man opp i langt høyere doser for å komme opp i normalverdier.

Få tatt en prøve hos legen nå.

Anonymous poster hash: 85f25...07d
Skrevet

Be om å få målt D-vitaminnivåene dine, Hi!

På denne tiden er de på sitt absolutt laveste, etter hele vinteren, og det kan gi deg slike symptomer (mange andre også, men noen blir bare trøtte og slitne).

Det tar bare ca. tre måneder etter sommeren så er D-vit.lagrene våre halvert - og da er vi jo ikke kommet til jul en gang. Og deretter fortsetter nivåene å falle helt til solen begynner å gi oss D-vit. igjen i slutten av april.

Kan godt være du har en liten eller stor mangel på D-vit.

Har man gode verdier i utgangspunktet og er frisk så anbefaler helsemyndighetene at man tar 10 mikrogram (µg) D-vit. daglig. Men ser man internasjonalt så har Norge (som har minst sol) ligger lavest på anbefalinger når det gjelder nødvendig daglig dose. Andre land har sett at dette er altfor lave anbefalinger og ligger på mye høyere daglige doser. Så her ligger Norge laaaangt etter. Om man har en mangel som å man opp i langt høyere doser for å komme opp i normalverdier.

Få tatt en prøve hos legen nå.

Skal til legen den 11. Skal be om å få tatt noen blodprøver da. Det er så slitsomt.

Kjenner at jeg blir helt utslitt bare av å tømme oppvaskmaskinen. Ikke bare i hodet og sinn, men nesten så drt verker i armene!

Skrevet

Skal til legen den 11. Skal be om å få tatt noen blodprøver da. Det er så slitsomt.

Kjenner at jeg blir helt utslitt bare av å tømme oppvaskmaskinen. Ikke bare i hodet og sinn, men nesten så drt verker i armene!

Muskelsmerter er også et annet klassisk symptom ved D-vit.mangel.

Skrevet

Muskelsmerter er også et annet klassisk symptom ved D-vit.mangel.

Det har jeg ikke 😊

Skrevet

Sånn har jeg det også! Det er så utrolig slitsomt 😯

Hvor lenge varer det for deg og har du noen triks til å komme deg ovenpå igjen?

Hi

Har ingen råd, har prøvd vitaminer uten at det har gjort noe forskjell. Må nok bare vente til det går over av seg selv. Tror kroppen min går i dvale om våren:p

Skrevet

Jeg blir også trøtt og slapp på denne tiden av året. Da jeg var barn hadde jeg svært synlig bjørkepollenallergi, med rennende nese, røde og kløende øyne og jeg ble utrolig slapp og utslitt. Etter at jeg fikk barn trodde jeg at jeg ble kvitt hele allergien, siden jeg kunne gå ut uten rennende nese og øyne, meen legen og meg kom frem til at det kun var disse plagene som forsvant og at jeg kjente meg utslitt fordi allergien var dempet, og ikke forsvunnet. Så ja, det kan være eneste symptom på allergi. Merker det selv nå som jeg i det siste har vært mer ute etter en kald og våt vinter, og bjørken har våknet til live igjen. 

Anonymous poster hash: b107a...3af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...