Gå til innhold

Fjerner mandler (voksen), hva spiste dere i etterkant av operasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal fjerne mandlene mine om noen dager. Dere som har fjernet mandler, hva spiste dere av mat\drikke? Hva behoever jeg aa kjoepe inn?

Anonymous poster hash: 03af4...c94

Fortsetter under...

Skrevet

Ikke en dritt på halvannen uke 😂 trodde jeg skulle dø.

Men hørt andre som liker is, supper i ulike varianter, og mest drikke er viktig.

Skrevet

De fleste klarer vel ikke spise noe som helst de første ukene😆

Lykke til!!

Anonymous poster hash: f0218...b85

Skrevet

Jeg vet at man faar lite i seg... men er nok viktig aa proeve aa faa flytende ihvertfall for aa forebygge infeksjon... hva slag drikke? bare vann?

-HI

Skrevet

Har ikke gjort det selv, men har en venninne, og hun fortalte at hun fikk smertestillende som stikkpiller, og at hun klarte å få ned suppe når virkningen av pillene satte inn.

Anonymous poster hash: 487ed...09d
Skrevet

Kald suppe, kalde nudler, smoothie. Syns ikke det var så vondt som alle sier, håper du er like heldig!

Annonse

Skrevet

Jeg spiste potetmos, fruktsuppe, yoghurt og så sugde jeg på paprikapotetgull for å overdøve smaken fra fibrinet på sårene. 

Fikk stikkpiller og et smertestillende gurglevann, som gjorde meg i stand til å spise litt.

Skrevet

dere som har fjernet, gikk dere veldig mye ned i vekt? for dette vi jeg gjerne unngaa

- HI

Skrevet

Jeg synes ikke det gjorde så vondt og gikk ikke en dritt ned i vekt 😂

Men husker jeg spiste kiwi uten å tenke - hjelp! Det svei!!

Ble mye is og yoghurt 😉

Skrevet

Skulle egentlig fjerna mine idag men har utsatt timen, så dette lurer jeg og på.. Livredd for smerter! Veier 55 kilo og kan godt gå ned litt, men håper ikke det blir sånn 4-5 ned fordi man ikke får til å spise..

Anonymous poster hash: 7fc80...1b5

Skrevet

dere som har fjernet, gikk dere veldig mye ned i vekt? for dette vi jeg gjerne unngaa

- HI

Jeg gjorde dessverre ikke det.  ;)

Forøvrig unngå drikke med kullsyre. Ta de pillene du får utskrevet og gjør det til faste tider, også selv om du føler deg bedre en dag, så slipper du at smertene blir for store.

Lykke til. :klemmer:  Jeg angrer ikke på operasjonen selv om det var noen tøffe dager. 

Skrevet

Gelé..

Anonymous poster hash: a151e...f30

Skrevet

Ikke noe i mitt tilfelle. Ble lagt inn igjen for å få væske intravenøst. Jeg måtte skjære ut mine mandler pga størrelsen. Hvis du skal ta de med laser, er det visstnok mindre smertefullt.

Annonse

Skrevet

Babymat! Kaldsuppe,

Gikk ned 5 kg. Fryktelig vondt!

Anonymous poster hash: 6bc23...d67

Skrevet

dere som har fjernet, gikk dere veldig mye ned i vekt? for dette vi jeg gjerne unngaa

- HI

15 kg ✌🏼️

Anonymous poster hash: 4a19b...b21

Skrevet

Ingenting de første tre døgnene (lå fortsatt på sykehuset og fikk intravenøst de første 36 timene)

Etter tre døgn drakk jeg juice en time etter smertestillende. Etter en uke spiste jeg grøt, smoothie, proteinshakes.

Etter en måned spiste jeg brød.

Anonymous poster hash: 70d38...860

Skrevet

15 kg ✌

Anonymous poster hash: 4a19b...b21

15kg???? Ble du kjempe daarlig eller? gikk du opp de igjen med en gang eller? -HI

Skrevet

Ingenting de første tre døgnene (lå fortsatt på sykehuset og fikk intravenøst de første 36 timene)

Etter tre døgn drakk jeg juice en time etter smertestillende. Etter en uke spiste jeg grøt, smoothie, proteinshakes.

Etter en måned spiste jeg brød.

Anonymous poster hash: 70d38...860

oi! Var det virkelig sa ille?? -HI

Skrevet

Gikk ikke ned noe jeg :)

Spiste is og sjokoladepudding den første dagen. Dagen etter kald blomkålsuppe. Så loff uten skorpe etc. Myk mild mat. Drakk mye og bare vann med isbiter. Veldig viktig å drikke mye. Ikke spis eggerøre det satt seg i hullene der bak 😖

Spiste også mye pære saftis og lollipopp saftis. Syns ikke det var så vondt som alle sku ha det til. Dag 1 og dag 4-5 var verst. Bare vær flink å ta smertestillende og sov mye. Ha på alarm for å ta ny smertestillende om natta litt før den forje går ut.

lykke til.

Anonymous poster hash: d4c5d...512

Skrevet

Spiste salt sørlandschips da jeg våknet etter operasjonen. Spiste allslags mat i de påfølgende ukene (potetmos, pasta, yoghurt, banan, skiver uten skorpe osv) MEN jeg taklet ingenting som minnet om kaldt! Måtte faktisk varme saft noen sek i mikroen for å få den litt over romtempertur! 🙈

Ta tablettene slik du skal, uansett om du føler deg bedre. Da holder du smertene i sjakk.

Går så fint, atte! 😊

Skrevet

Jeg synes ikke det var så vondt.. Man får mye smertestillende (stikkpiller), men det er ubehagelig å svelge. Fikk beskjed om å holde meg unna meieriprodukter pga at det økte slimproduksjonenen og det er som sagt ubehagelig å svelge mer enn nødvendig. Grønn istea fra tine var gull, den gjorde ikke vondt når den var iskald og så er det godt med saftis. Ellers så gikk det mye i myk mat som pannekaker og supper o.l. Lykke til, det går nok veldig fint! :)

Anonymous poster hash: f7eef...59b

Skrevet

Jeg synes ikke det var så vondt.. Man får mye smertestillende (stikkpiller), men det er ubehagelig å svelge. Fikk beskjed om å holde meg unna meieriprodukter pga at det økte slimproduksjonenen og det er som sagt ubehagelig å svelge mer enn nødvendig. Grønn istea fra tine var gull, den gjorde ikke vondt når den var iskald og så er det godt med saftis. Ellers så gikk det mye i myk mat som pannekaker og supper o.l. Lykke til, det går nok veldig fint! :)

Anonymous poster hash: f7eef...59b

takk. pannekaker var nok en lur idee -HI

Skrevet

Jeg hadde veldig vondt i nøyaktig to uker. Jeg tok dem ikke med laser.

Spiste mye iskrem og loff uten skorpe. Mat med sterk smak, som f.eks tomat og sjokolade (!) gikk ikke.

Jeg husker at jeg sov mye, sikkert også pga de smertestillende, så heldigvis gikk mye av tiden med til det.

Jeg gikk ikke noe særlig ned i vekt.

Skrevet

Risengrynsgrøt for det mettet og smakte ikke så mye.smaken i munnen var grusom og smertene ett helvete.gikk ned 14 kg

Skrevet

Jeg sugde på isbiter og spiste gresk yoghurt for den er så glatt og ikke vond å spise.Jeg drikker forsatt ikke brus og det er over 3 år siden jeg fjernet mandlene.

Anonymous poster hash: e6995...50e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...