Gå til innhold

Gavetips til oldemor?

Anbefalte innlegg

Barnas oldemor (min bestemor) blir 84 år nå i april. Dagen skal feires med hele storfamilien slik som vi gjør hvert år.

Men, hva skal vi finne på som gave i år? Vanligvis har vi (og desverre alle andre) pleid å kjøpe enten blomster eller diverse spennense mat/te/kaffe el lignende.

Tenker hun kan få et innrammet bilde av min nyfødte datter. Hun ønsker seg alltid bilder av barna. Men hva mer?

Hun er en rekativt sprek dame på 84 år. Hun har desverre ikke syn til å lese lengere så bøker er uaktuelt. Ellers har hun jo det hun trenger.

Håper det er noen kreative damer som har noen forslag?

Anonymous poster hash: 9f808...ff3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144268964-gavetips-til-oldemor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp noe hun har fra før men som trenger fornying. Kakeformer, brilleetui, lommebok, hodepute (Tempur f.eks.), pent sengetøy i behagelig stoff, kokkekniv, stekepanne etc. Slikt som man egentlig burde bytte av og til, men som mange eldre ikke unner seg. 

Min farmor ønsker seg alltid opplevelser og at vi bruker tid på henne. F.eks en hjemmelaget middag sammen med oss, en biltur til en café hun pleide å gå på før, at vi blir med henne på shopping,osv. Hun kjører ikke bil og er veldig skrøpelig så hun kommer seg ikke rundt alene.

Anonymous poster hash: eb780...3a6

Annonse

Min farmor ønsker seg alltid opplevelser og at vi bruker tid på henne. F.eks en hjemmelaget middag sammen med oss, en biltur til en café hun pleide å gå på før, at vi blir med henne på shopping,osv. Hun kjører ikke bil og er veldig skrøpelig så hun kommer seg ikke rundt alene.

Anonymous poster hash: eb780...3a6

Gir dere dette i gave? Altså, gavekort på at dere skal be henne på middag eller handle med henne? 

Det kan jo fort koste flere hundre kroner. Hvor mye mener du man må gi for da?

Anonymous poster hash: 1ebf3...576

Det handler ikke om prisen men signalet. En håndkrem er så lite i seg selv og så veldig upersonlig. Stemmer for en kurv med masse deilige nøtter, sjokolade, brente mandler kanskje og en flaske god rødvin/portvin. Og et deilig ullpledd fra husfliden:)

Anonymous poster hash: 5dfb5...4ea

Det handler ikke om prisen men signalet. En håndkrem er så lite i seg selv og så veldig upersonlig. Stemmer for en kurv med masse deilige nøtter, sjokolade, brente mandler kanskje og en flaske god rødvin/portvin. Og et deilig ullpledd fra husfliden:)

Eller en god sauseskinnsfell fra en lokal syerske. De varmer så godt. Mange eldre fryser lett.

Annonse

Hva med noen gode tøfler? Alltid deilig å ha, uansett om man er sprek eller skrøpelig. Har sett flere av de eldre pasientene mine har noen gode med ullsåle som ser superdeilige ut. Godt å ha noe som varmer beina og minsker faren for å skli på gulvet med glatte sokker 😉

Anonymous poster hash: 1feb3...135

Min farmor fikk tre norgesglass med forskjellige hjemmebakte kjeks. Pynter de med sløyfer og ungene malte på med glassmaling. Så lagde barna en bok i fellesskap der de tegnet og skrev brev til henne. Kjempefin ❤️

Som ordentlig gave fikk hun en ny kasserolle og ei flaske gin, og det ble hun strålende fornøyd med 😊

Har erfart at hun får håndkrem, bodylotion og blomster med de fleste, så vi fyller heller på med godsaker i matskapet og vasker ned huset hennes hvert år.

Anonymous poster hash: d81fe...f86

Fotobøker setter min bestemor stor pris på, hun ser på dem igjen og igjen, og viser stolt frem til alle som vil se. Hun er jo også skikkelig imponert over at det går an å få trykket slike bøker 😉

Hun setter også pris på hjemmebakst. Hun makter ikke bake selv lenger, men vil gjerne by på hjemmebakt. Når hun bodde hjemme fylte vi fryseren med eplekake o.l, nå som hun bor hjemmet får hun kakeboks med kjeks

Heklegarn. Hun produserer enorme mengder brikker og duker

Bambussokker som ikke strammer rundt ankelen. Trøyer, sånne søte "gamlistrøyer", hvite med blondekant, gjerne i ull

Nytt ullpledd

Anonymous poster hash: 08239...1e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...