Gå til innhold

Jobbe i barnehage med lærerutdanning

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blir vel lønnet som assistent er mye av fagene barnehagelærere har som vanlige lærere ikke har

Vet du dette eller antar du? (En lærer på skolen blir forresten ofte satt til å undervise i fag de ikke har hatt heller. ) Er selvfølgelig enig i at barnehagelærere har en viktig utdanning til nettopp barnehagen som vanlige lærere ikke har. Jeg synes samtidig det blir feil at en lærer skal bli lønnet som en ufaglært. Å ha første klasse og å jobbe i førskolen er ikke så veldig forskjellig.

Anonymous poster hash: bd934...245

Det kommer selvfølgelig an på hvilken stilling du har.

Har du en assistent/fagarbeider stilling blir du lønnet som det, men er du ansatt som ped.leder på disp blir du lønnet likt som barnehagelærerne.

Anonymous poster hash: 6600e...076

Annonse

Vet du dette eller antar du? (En lærer på skolen blir forresten ofte satt til å undervise i fag de ikke har hatt heller. ) Er selvfølgelig enig i at barnehagelærere har en viktig utdanning til nettopp barnehagen som vanlige lærere ikke har. Jeg synes samtidig det blir feil at en lærer skal bli lønnet som en ufaglært. Å ha første klasse og å jobbe i førskolen er ikke så veldig forskjellig.

I teorien så er det sånn at barnehagelærer som vil jobbe som lærer må ta glsm, og lærere som vil jobbe som barnehagelærer må ta småbarnsped og barnehageped.

Da sier det seg selv at det er forskjell på disse to utdanningene. Både lovverk og rammeplan/læreplan er jo ganske forskjellig i barnehage og skole. Det er forskjell på førsteklasse og førskolegruppe.

Anonymous poster hash: 3edb0...cdf

Det er forskjell på førsteklasse og førskolegruppe.

Anonymous poster hash: 3edb0...cdf

Klart. Men det er mye større forskjell på 1.klasse og 10.klasse. Er en vant til 1.klasse, er det en mindre overgang å gå til en førskolegruppe enn til ungdomsskolen.

Forresten, takk for svar alle sammen!

Tenkte først på en sommerjobb. Det er vel helst assistenter de tar inn som sommerhjelp? Anonymous poster hash: bd934...245

Ja, da er det assistent. Og du blir garantert ikke lønnet som lærer.

Det er likevel veldig uvanlig at barnehager søker sommervikarer, andre enn de vikarene de har brukt tidligere. De fleste benytter seg av av bemanningsbyråer.

Anonymous poster hash: 6600e...076

Hvis man har gått på lærerstudiet og ikke barnehagelærer, hvilken lønn får man da hvis man jobber i barnehage? Vil man få samme lønn som en barnehagelærer, blir man lønnet som assistent?

Har du fagbrev og leverer det inn. Vil du få lønn som fagarbeider.

Førskolelærene har mye mer pedagogikk som er rettet mot små barn, i utdanningen, enn det lærere har. Det er stor fiorskjell på å jobbe i første klasse, og å jobbe i barnehage

Anonymous poster hash: d0850...553

Tenkte først på en sommerjobb. Det er vel helst assistenter de tar inn som sommerhjelp?

Tar barnehager inn noe særlig sommerhjelp. Tror aldri jeg har sett barnehager som søker etter dette her jeg bor. Vi har vikarer som vi bruker gjennom hele året, og vi stenger i hele juli i likhet med en del andre barnehager. Det er ikke vanlig å få sommerjobb i barnehage

Klart. Men det er mye større forskjell på 1.klasse og 10.klasse. Er en vant til 1.klasse, er det en mindre overgang å gå til en førskolegruppe enn til ungdomsskolen.

Forresten, takk for svar alle sammen!

Men det er jo ikke sikkert du får jobbe med førskolebarna, kanskje du må jobbe med ettåringene

Annonse

Vil tro at du har rett på lønn som fagarbeider. Jeg er barnehagelærer og ble spurt om å jobbe i en barnehage, men da som fagarbeider da de ikke hadde råd til å betale pedagoglønn. Skulle da få 380 000 i året.

Anonymous poster hash: dff16...46c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...