Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #1 Skrevet 31. mars 2016 Fy faen jeg er så skuffet. Er ikke at jeg spiser store mengder, men spiser hver dag. Nå i dag skulle jeg ikke spise, men har spist to hele Kvikk Lunsj. Prøver å gå ned i vekt, men umulig. Hver kveld når jeg legger meg etter å ha spist godteri på kvelden er jeg så sint og skuffet over meg selv. Jeg gleder meg alltid til når jeg skal i bursdag/dåp/bryllup, for da vet jeg at jeg det blir så mye godt. Vi skal i bryllup med mannen og hans kollegaer i sommer, han har kollegaer med damer som er helt smashing vakre, og jeg har så utrolig lyst til å kunne se bra ut da jeg og. Har forsåvidt lyst å gjøre det resten av året og Så vææær så snill, hvordan kan jeg slutte med sukker? Kommer jo til å få DIA og det som verre er... Har vært slik siden jeg var ganske lita husker jeg. Hadde vi ikke noe godteri spiste jeg vaniljesukker på skje.... Er helt desperat. Trenger tips! Anonymous poster hash: 28597...8e7
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #2 Skrevet 31. mars 2016 Jeg hadde det som deg. Men jeg bestemte meg for at nok er nok, og har vært helt uten sukker og sukkerholdige mat i to år nå. For meg funker det ikke å bare spise litt sukker. Avholdet gjelder også i barnedåper etc. Mitt råd er å bestemne deg skikkelig, og ikke fire på det. Anonymous poster hash: 5a726...12d
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #3 Skrevet 31. mars 2016 Du burde uthevet IKKE i overskriften din, ikke KLARER.... Anonymous poster hash: a7525...a19
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #4 Skrevet 31. mars 2016 Du burde uthevet IKKE i overskriften din, ikke KLARER.... Anonymous poster hash: a7525...a19 Ooooooooo du er tøff! Anonymous poster hash: 897de...ac5
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #5 Skrevet 31. mars 2016 Hvis du bor i nærheten av Oslo så anbefaler jeg deg å kontakte f.eks. Hexebergklinikken, Lindbergklinikken e.l. Der vil du lære hvordan du kan holde blodsukkeret ditt stabilt - da vil du få mindre sukkersug og du vil også gå ned i vekt. Hvis ikke, begynn å lese f.eks. "Frisk med lavkarbo" for å lære hva som påvirker blodsukkeret ditt. Mener det også er en annen lege som har skrevet bok, Berit Nordstrand?, som er god, husker ikke tittelen i farta. Tror du må innrømme at du er avhengig av sukker. Skal du greie å bryte det så må du lære å holde blodsukkeret ditt stabilt. Dva. spise regelmessig og riktig - i ditt tilfelle trolig å spise lavkarbo. Jeg har vært ekstremt sjokoladegal helt fra jeg var barn, og i mange år var det det søte jeg var avhengig av. La om kostholdet mitt og etter det har jeg hatt minimalt med søtsug - det er flere år siden. Og for å gjennomføre endringen slik at du har kontroll og ikke avhengigheten så må du også ville det nok. Min redning var mørk sjokolade - minst 85 %, aldri mindre enn det. Anonymous poster hash: 65974...8fb
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #6 Skrevet 31. mars 2016 Ooooooooo du er tøff! Anonymous poster hash: 897de...ac5 Nei, absolutt ikke. Likevel poengterer jeg overskriften. Anonymous poster hash: a7525...a19
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #7 Skrevet 31. mars 2016 Ikke jeg heller! Blir gal av meg selv..som i dag, vært flink hele dagen helt til kvelden. Sliten og synes synd på meg selv og spiser godis..den største feilen er at jeg har det i hus, men får meg ikke til å kaste det i søpla og kaste bort pengene heller..Vet med meg selv at jeg bare kjøper nytt også...blææææ Anonymous poster hash: 65683...a97
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #8 Skrevet 31. mars 2016 Du er jo sukkeravhengig. Anbefaler deg å se denne filmen på youtube om sukker: https://www.youtube.com/watch?v=dBnniua6-oM. Virkelig øyeåpner for meg. Og er enig med hun over her som sier at å kutte sukker og mat med sukker er det eneste som funker for å bli kvitt suget. Det tok 6 uker fra jeg startet til jeg med hånden på hjertet kan si at jeg sluttet å drømme om plater med melkesjokolade og 2 liters bokser med is. Det er et helt nytt liv. Anonymous poster hash: 007f6...ad8
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #9 Skrevet 31. mars 2016 Ikke jeg heller! Blir gal av meg selv..som i dag, vært flink hele dagen helt til kvelden. Sliten og synes synd på meg selv og spiser godis..den største feilen er at jeg har det i hus, men får meg ikke til å kaste det i søpla og kaste bort pengene heller..Vet med meg selv at jeg bare kjøper nytt også...blææææ Anonymous poster hash: 65683...a97 Å kaste det i søpla vil du ikke. Men å bruke kroppen din som søppeldynge, det er greit... Når du spiser feil for din kropp og ikke holder blodsukkeret ditt stabilt gjennom dagen, da kommer søtsuget på ettermiddag/kveld. Sånn er det bare. Det er opp til deg om du vil gjøre noe med det eller ikke. Anonymous poster hash: 65974...8fb
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #10 Skrevet 31. mars 2016 Hi, vi er 2! Slutte sammen? Anonymous poster hash: 11c10...e53
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #11 Skrevet 31. mars 2016 Du burde uthevet IKKE i overskriften din, ikke KLARER.... Anonymous poster hash: a7525...a19 Jaja:) men kanskje mitt tonefall er slik? Ikke bry deg i det du Anonymous poster hash: 28597...8e7
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #12 Skrevet 31. mars 2016 Hi, vi er 2! Slutte sammen? Anonymous poster hash: 11c10...e53 Jaa! Anonymous poster hash: 28597...8e7
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #13 Skrevet 31. mars 2016 Jeg kjenner igjen meg selv her. Pleide å ta sjokoladen mamma hadde gjemt unna, gleda meg til selskap etc etc helt siden jeg var barn. Jeg fikk god hjelp med hypnose, hadde 2-3 timer og fikk bort mitt søtsug. Det sitter i dypt når det er så langt bak som til barndommen og ta trenger man litt hjelp. Ikke alltid man bare kan bestemme seg for at idag skal jeg slutte. Med hypnose klarte jeg å slutte, men da var det ingen unntak i starten, etterhvert fikk jeg et normalt forhold til søtsaker, og nå kan jeg nyte dessert etc, men ikke hver dag Anonymous poster hash: 4c41b...492
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #14 Skrevet 31. mars 2016 Jaa! Anonymous poster hash: 28597...8e7 Sammen er vi sterke! Slutte i morgen?? Anonymous poster hash: 11c10...e53
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #15 Skrevet 31. mars 2016 Jeg klarer heller ikke. Jobber mye kvelder, og da føles det umulig å ikke unne seg en sjokolade på jobb. Da er det liksom lov. Og vips så har jeg vært innom en kiosk på vei hjem fra jobb i tillegg... Og dessuten er det jo ingen andre som ser hva jeg spiser når jeg er alene hjemme på friformiddager og resten av familien er på jobb og skole, så da teller jo ikke det heller... Anonymous poster hash: c329e...f77
<3 Legoland <3 Skrevet 31. mars 2016 #16 Skrevet 31. mars 2016 Prøv Lifesum. Legg inn alt, da blir det synlig likevel Masse lykke til
Mamma igjen? 79 Skrevet 31. mars 2016 #17 Skrevet 31. mars 2016 det hjelpe også å si til seg selv at det der skal ikke jeg ha, også går du forbi. Alt sitter i hodet, Hvis du sier at du ikke klarer å slutte, så har du fortalt deg selv at det er slik. Og da klarer du ikke slutte. Man må omstille tankene sine Høres lett ut, men det er en skikkelig jobb. Og alle slike endringer tar mange år for kroppen å akseptere. Men neste gang du er i butikken å går forbi sjokoladehylla, så sier du til deg selv.....jeg skal ikke ha det...så går du forbi. Det fungerer
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #18 Skrevet 31. mars 2016 Jeg har klart å venne meg av med sukker to ganger. I ca et halvt år hver gang. Men så er det jul, og påske, og så sprekker jeg, og er tilbake som "sukkernarkoman" på no time😖 Startet avvenning på søndag, og har sørget for å ikke ha noe i huset. Går likevel rundt og snoker i skapene flere ganger om dagen, før jeg gir opp og døyver suget med en kopp te. Gleder meg til sukkersuget gir seg igjen. Det er deilig å spise sunt, og kjenne at kroppen er fornøyd og full av energi! I tillegg til at det merkes godt på vekta😉 Anonymous poster hash: 3ce18...754
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #19 Skrevet 1. april 2016 Jeg var som deg, HI. Har klart å slutte ved å: - ikke ha noe som helst i hus - spise hver 3. time gjennom dagen - ha sunne snacks alternativer i hus, som tas fram dersom søtsuget melder seg (feks frukt og mager vanilje kesam, speltlomper (Google lompesnacks), grønnsaker og dip, smoothie) De første 2 ukene var kjipe, nå er søtsuget borte 😃 Anonymous poster hash: 53bd6...49d
soleia Skrevet 1. april 2016 #20 Skrevet 1. april 2016 Du burde uthevet IKKE i overskriften din, ikke KLARER.... Anonymous poster hash: a7525...a19 Du tek skrivekontrollen til nye høgder! Gratulerer!! Sjølv ville eg sagt det på same måten som HI. Gjekk inn på tråden for å få gode råd mot søtsug, men det var jo diverre ingen vidunderkurar, berre det kjedelege eg veit frå før. Eg må på avvenning etter kvar gang det har vore jul, påske og sommarferie, men klarar liksom ikkje tanken på å kutte ut søtsaker for godt, sjokolade er berre så alt for godt! Men eg var ein periode på lavkarbo, og såg at det funka på meg, både vektmessig og mtp søtsug.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #21 Skrevet 1. april 2016 Crom tabletter Anonymous poster hash: 6cc1e...84c
Ylva og Mathilde Skrevet 1. april 2016 #22 Skrevet 1. april 2016 (endret) Jeg MÅ ha noe om kvelden, når jeg sitter alene, etter at ungene er lagt, og i dårligere perioder blir det sjokolade. Nå som jeg er i godt sig, passer jeg på å ha ett beger med en god Skyr (den med vanilje og kaffe, og den med kokos er god), 14-kesam eller ett eller annet som ikke har mer enn 100-150 kcal. Også spiser jeg den saaaaakte. Bare litt og litt på skjeen av gangen. Pusser også tennene sammen med ungene slik at det ikke frister så veldig å "møkke til" munnen igjen. Tar et par 100 mg krom om dagen i begynnelsen, for å få litt ekstra drahjelp. Vet ikke om det er placebo, men synes det hjelper godt. (Og godteri handlet på tilbud i påsken er lagt i en pose og låst inn på boden, ikke langt unna, men langt nok når jeg sitter i sofaen om kvelden) Nå skal jeg på trening, løpe intervaller og trene benstyrke, for trening regulerer blodsukkeret så bra hos meg. Endret 1. april 2016 av Ylva og Mathilde
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #23 Skrevet 1. april 2016 Nei, absolutt ikke. Likevel poengterer jeg overskriften. Anonymous poster hash: a7525...a19 Er det deg igjen ? Du som ikke har noe annet å gjøre enn å gå inn på forumet her å rette alles skrivefeil. Anonymous poster hash: 11089...567
Førstemann Skrevet 1. april 2016 #24 Skrevet 1. april 2016 Hvis du tenker at 2 kvikklunsj ikke er store mengder, tror jeg nok jeg ville startet der, altså.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #25 Skrevet 1. april 2016 Nei, absolutt ikke. Likevel poengterer jeg overskriften. Anonymous poster hash: a7525...a19 Men du tar jo feil. Strengt tatt burde "klarer ikke" vært fremhevet. Hvis man likevel kun skal fremheve ett av ordene, fungerer "klarer" bedre enn "ikke". Anonymous poster hash: e50ec...1ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå