Gå til innhold

Tror du det er vanskelig å få venner/familie til å passe en minigris?

Anbefalte innlegg

Fordelen med gris som kjæledyr er at du alltids kan slakte den og ha den til julemiddag om du ikke får noen til å passe den når du skal på ferie.

Anonymous poster hash: 97aa6...823

Fortsetter under...

Gjest Antarctica

Fordelen med gris som kjæledyr er at du alltids kan slakte den og ha den til julemiddag om du ikke får noen til å passe den når du skal på ferie.

Anonymous poster hash: 97aa6...823

Sånn har vi det med hønsene! 😆

Si hva du vil, det kan man ikke med en hundevalp!

En venninne av meg har en minigris som er en skikkelig surpomp. Hver gang hun har besøk må den være på et eget rom siden den biter gjestene. Den er umulig å oppdra. Dette er kanskje et engangstilfelle, men basert på den erfaringen hadde jeg aldri sluppet en minigris i mitt hus.

Anonymous poster hash: eddbd...7d2

Bor hun i Hamar?

Anonymous poster hash: 066f3...c47

Når jeg var ungdom hadde pappa en minigris. Veldig søt til den kom i puberteten og ble stor og hissig, kun på meg! Når jeg skulle på besøk hos pappa ble jeg jagd ut av stua for grisen ble dødsint. Vet ikke om hun var sjalu muligens for jeg gjorde Hu aldri noe vondt i hvertfall. Med andre ord, jeg ville vært litt skeptisk ;)

Anonymous poster hash: 42a54...91b

Vennene mine kom hjem til en oppspist leilighet😂 De hadde to smågriser som gnagde seg langt inn i veggen der de bodde! De gnagde og spiste på alt😆

Anonymous poster hash: b43a2...db2

Annonse

Nei...Det visste jeg ikke. Men da er det vel ikke en minigris man har fått eller? Har lest om de som har blitt lurt og endt opp med en enorm gris, men jeg skal (om vi finner ut av det) gå til en seriøs oppdretter. Vi tenker på en kanadisk minigris som blir 15-20 kg. Anonymous poster hash: b46f3...393

Ta en titt på denne nettsiden, det høres ut som du bør lese mye før du tenker vidre på å skaffe deg minigris. 15-20kg skal den ikke bli, da er den syk og underernært. Den blir på str med en middels stor hund, bare rundere.

Jeg er tante til to minigriser og jeg hadde med glede passet de, men vi bor for langt fra hverandre så det blir bare grisekos når vi er på besøk. Jeg syns det er så kos å få en 50kg kosegris på fanget.

De krever mer oppdragelse enn en hund om du skal ha den inne. Du må bli den dominerende i huset, uansett hvor mye arbeid det blir for deg. Du må oppdra barna dine til å oppdra den. Men har du tid og anledning til dette så får du ett super heelig kosedyr. Skal du på ferie der du ikke kan ha den med deg, må du løse dette med pass før du skaffer deg det. Jeg kan si deg at det blir vanskelig å finne en som kan passe den over lengre tid, for det er ikke ett dyr du bare kan ta med deg hjem og tro huset består. De to jeg kjenner er kjempe greie hjemme, men når de prøvde å ha den hos pass hos ett familiemedlem ble det ett rasert hus. Grisen skjønte ingenting og var helt fra seg. Vante omgivelse trenger de og de er ikke like med miljøforandringer som hunde er.

Anonymous poster hash: b6ba3...626

Når jeg var lita hadde vi en kanadisk minigris. Som deg HI var det for at søsteren min hadde allergi. Gikk knall!

Beste kompisen på jord! Han ble ikke så stor heller, men hannene blir litt større enn purkene siden det er anbefalt å kastrere dem. Kastrerte hanndyr uansett art bruker å bli større enn det de egentlig skal bli. Han var rundt en 25-30 kg.

Jeg husker han godt og han var med på det meste. Turer i bånd, lærte han mange triks - han var tilogmed med på båttur! Han brukte forresten også å ligge i senga sammen med meg - en skikkelig kosegris <3 Han ble også stueren, men det tok litt tid. Griser er stae og intelligente dyr så ting kan ta tid for dem. Ikke for at de er dum(!), men umåtelig sta og listig. Vi bodde like ved et eldresenter og beboerne der hadde lagt sin elsk på grisen (og det visste han å utnytte). Når det var fin temperatur ute brukte han å være ute i hagen mens vi var på jobb/skole og da hadde han klart å gravd seg et lite hull under gjerdet som vi ikke hadde oppdaget, siden hagen var ENORM. Så når vi var borte brukte han å snike seg ut og inn på eldresenteret hvis dørene var åpne. Da fikk han masse godt hos beboerne og når han kjente at klokka nærma seg så gikk han hjem. Dette pågikk noen uker uten at vi visste noe :) 

Så til ditt spørsmål. JA, jeg ville absolutt passet grisen din!! Men nå kan det kanskje være lurt å snakke med de du tenker eventuelt å spørre om grisepass. :)

Anonymous poster hash: d1679...8d5

Du sier at du bor landlig. Hva med å ta en prat med en bonde i nærheten? En ekstra gris i fjøset gjør ikke store forsjellen i forhold til arbeidsmengde...

Anonymous poster hash: 044a0...6c2

Jeg hadde ikke passet en gris. Men er ikke så glad i hunder heller..

Men dere må lese boka Godtegrisen. Den er morsom og handler om en kul gris☺

Anonymous poster hash: 935f1...bcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...