Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #1 Skrevet 31. mars 2016 5 styremedlemmer, honorar på 460000kr. Julebord 13100kr. Styreleder mottar også lønn 13800kr Felleskostnadene økes hvert år, og er nå på 2700kr, Det er ikke inkludert verken varmt vann eller fyring. Kun trappevask og nedbetaling av fellesgjeld. I år skal det økes igjen, samme med styrer honoraret det økes til 470000kr Vi er et stort borettslag på 500 andelsleiligheter, men det er mye lønn for lite gjort syntes jeg. Det snakkes om oppgradering av lekeplasser og tetting av hull i veien her noe jeg ikle har sett noe til. Det er visst også to fast ansatte her i borettslaget, de vet ingen hvem er.. Hva tenker dere Om dette? Anonymous poster hash: 69033...236
Gjest Darwinia:-) Skrevet 31. mars 2016 #2 Skrevet 31. mars 2016 (endret) Jeg trodde vi hadde mye i vårt borettslag (160000 på 4, tror jeg). Høres veldig rart ut hvis det er snakk om vanlige styret-oppgaver. Endret 31. mars 2016 av Darwinia:-)
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #3 Skrevet 31. mars 2016 Det kommer helt an på hva som er deres oppgave og hvordan beboerne i sameiet deres er. Hadde dette vært styremedlemmene i et borettslag vi bodde i for noen år siden hadde de fortjent den lønnen og mer til, for å si det sånn (uten at jeg ønsker å gå mer inn på det, men det går an å si at de ble trakkassert og plaget av gærne beboere til alle døgnets tider). Det er nå ellers ganske mye arbeid å sitte i styret i så store borettslag. Skjønner ikke helt hva du mener med at det blir "lite gjort"? Anonymous poster hash: bfdc0...bda
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #4 Skrevet 31. mars 2016 Jeg tenker du må stilles på årsmøtet og ta spørsmålene der. Da kan du få forklaring på hvorfor det è som det er og du kan være med på å bestemme hvordan bortelaget skal drives. Ingen vits i å klage hvis du ikke stiller opp der beslutningene tas. Anonymous poster hash: 0b8e2...eb5
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #5 Skrevet 31. mars 2016 Jeg tenker du må stilles på årsmøtet og ta spørsmålene der. Da kan du få forklaring på hvorfor det è som det er og du kan være med på å bestemme hvordan bortelaget skal drives. Ingen vits i å klage hvis du ikke stiller opp der beslutningene tas. Anonymous poster hash: 0b8e2...eb5 Skal være med i år, lå og fødte i fjor rakk desverre ikke knipe igjen til over møtet og ønsket ikke føde i grendehuset :/ Anonymous poster hash: 69033...236
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #6 Skrevet 31. mars 2016 Det kommer helt an på hva som er deres oppgave og hvordan beboerne i sameiet deres er. Hadde dette vært styremedlemmene i et borettslag vi bodde i for noen år siden hadde de fortjent den lønnen og mer til, for å si det sånn (uten at jeg ønsker å gå mer inn på det, men det går an å si at de ble trakkassert og plaget av gærne beboere til alle døgnets tider). Det er nå ellers ganske mye arbeid å sitte i styret i så store borettslag. Skjønner ikke helt hva du mener med at det blir "lite gjort"? Anonymous poster hash: bfdc0...bda Lite gjort: på dugnader foreslår de gjerne å kutte trær, røske opp blomster, fjerne lekeapparater for å få mindre jobb. Hullene i veien som skulle ha blitt tettet går Nå helt ned til Kina... Anonymous poster hash: 69033...236
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #7 Skrevet 31. mars 2016 Kan jo hende at et av styremedlemmene har ansvar for regnskap, årsoppgjør og da også innsending av opplysninger til ALTINN over eiendeler og andeler gjeld mm til alle eiere,- og til Brønnøysund for borettslaget,- og at store deler av honoraret rett og slett er kostnad til dette. Det er ganske tidkrevende kan være, for det var forholdsvis stort.. Og er det to faste ansatte inn i de 460 000 så har de vel ikke så kjempemasse betalt? Og regelmessig lønnskjøring tar også litt tid hver måned... Mtp "kasserer"/regnskapsførers honorar som styresmedlem Anonymous poster hash: 53c99...bc9
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #8 Skrevet 31. mars 2016 Har ikke så god kjennskap til borettslag. Der vi bodde før fikk vanlige styremedlemmer ca 15000 i året. Nå bor vi i sameie og styremedlemene får 1000kr i året. Leder får 2000kr. Syns egentlig det er lite penger for mye jobb, de må jo skattes av. Men kanskje litt annerledes når alle eier likt og har like mye ansvar. Anonymous poster hash: 1f201...39e
Gemini77 Skrevet 31. mars 2016 #9 Skrevet 31. mars 2016 Styreleder mottar kun 13.800 kr mens honorarene for hele styret er på 460.000 kr? Det henger ikke sammen. Mener du at styreleder tjener 138.000 kr? Det er i så fall veldig mye. Jeg har vært styreleder 2 ganger. En gang i et sameie med 100 seksjoner og nybygg så MYE jobb. Tjente 20.000 kr. En annet nytt sameie men kun 18 seksjoner. Tjente da 10.000 kr.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #10 Skrevet 31. mars 2016 13000kr i tilegg til det andre til lederen ja. De to fast ansatte får penger utenom disse. Driftsleder mailet sa (jeg spurte) at det er ca 100 000 kr på hver, men mente slev det ikke var så mye etter skatt for et års arbeid. Jeg syntes det er fryktelig mye! Anonymous poster hash: 69033...236
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå